אינטל תשיק מעבד חדש - שפותח בשיתוף עם היריבה AMD

ההכרזה הראשונה של אינטל לקראת CES, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בלאס וגאס: מארז חדש של מעבד CPU מהדור השמיני ומעבד GPU, שמהווה פרי של שיתוף-פעולה מפתיע

מעבד של אינטל / צילום: באדיבות אינטל
מעבד של אינטל / צילום: באדיבות אינטל

אינטל הודיעה הלילה (ב') על השקת מארז חדש הכולל מעבד (CPU) Intel Core מהדור השמיני, ומעבד גרפי (GPU) שפותח בשיתוף עם חברת AMD, שותפתה-יריבתה הבולטת. זו ההכרזה הראשונה של החברה לקראת CES, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בלאס וגאס.

המארז כולל מעבד i7 ( 8809G , 8709G או 8705G ) או מעבד i5 ( 8305G ) ומעבד גרפי מדגם Radeon RX Vega M, מעבדי הגיימינג של AMD. בנוסף הוא כולל רכיב זיכרון משופר בשם HBM2 ורכיב מגשר לניהול משאבי אנרגיה יעיל - לראשונה אצל אינטל במארז יחיד. מחשבים ראשונים עם המעבדים החדשים יהיו זמינים באביב מיצרנים דוגמת דל ו-HP.

השילוב החדש מצמצם יותר ממחצית השטח שתופס הסיליקון בהשוואה לסידור המקובל של רכיבים נפרדים על לוח האם, ולפי אינטל, הדבר יעניק ליצרניות הציוד המקורי גמישות רבה יותר בפיתוח פלטפורמות, פיזור חום משופר ויכולת להוסיף מאפיינים חדשים בשטח שנחסך. בכך מבקשת החברה לפנות לגיימרים וליוצרי תוכן דיגיטלי כמו וידאו או אנימציה, וכן לשפר את חיי הסוללה.

המעבדים החדשים (CPU) מספקים כוח עיבוד של 3.8-4.2 ג'יגה-הרץ, והם בעלי ארבע ליבות. לפי אינטל, הם אמורים לספק ביצועים משופרים עד 42% לעומת הדור הקודם. החיבור בין שני סוגי המעבדים מתבצע באמצעות טכנולוגיית Embedded Multi-Die Interconnect Bridge (EMIB), המאפשרת שיתוף במשאבי האנרגיה בין מעבד המחשוב והמעבד הגרפי. המעבדים נוצרו בתהליך של 14nm+, והם יוכלו לתמוך בצגי K5 ובתכני וידאו 4K UHD.

אינטל הכריזה גם על מיני-מחשב בשם NUC שכולל את המעבד החדש. המחשב פותח במיוחד עבור שוחרי גיימינג ומציאות מדומה, ויושק בשתי גרסאות: אחת מהן עם גרסת Unlocked של המעבד וכרטיס גרפי

Vega M GH, והאחרת עם גרסה רגילה וכרטיס גרפי Vega M GL. המערכת מסוגלת להריץ שישה מוניטורים עצמאיים בו-זמנית, ואחת מיציאות ה-HDMI נמצאת בחזית המארז ומאפשרת חיבור קסדת VR.