אנטרה מעוניינת לגייס בנאסד"ק סכום של 50-60 מיליון דולר

זאת לפי שווי של 164 מיליון דולר אחרי הכסף ■ החברה מפתחת תרופות לבריחת סידן ולמחלת היתום PTH, ומוצריה מבוססים על טכנולוגיה המאפשרת מתן בבליעה של תרופות במקום זריקה

פיליפ שוורץ/ צילום: רוני שיצר
פיליפ שוורץ/ צילום: רוני שיצר

חברת התרופות אנטרה ביו , המפתחת תרופות לאוסטיאופורוזיס (בריחת סידן) ולמחלת היתום PTH, הגישה תשקיף בארה"ב לגיוס של 50-60 מיליון דולר לפי שווי של 164 מיליון דולר אחרי הכסף. החברה הודיעה בעבר על כוונתה לגייס עד 50 מיליון דולר, והחלטתה לקבוע כעת את היקף ההנפקה בחלק העליון של הטווח שעליו דיברה בעבר, ומעבר לכך, נובעת כנראה מהערכה כי שוק הנפקות חברות הביוטק בארה"ב מתחמם. די.אן.איי ביומד, הנסחרת בתל אביב ומחזיקה 43% באנטרה, נסחרת לפי שווי של 78 מיליון שקל.

המוצרים של אנטרה מבוססים על טכנולוגיה שלה, המאפשרת מתן בבליעה של תרופות הניתנות בדרך כלל בזריקה. ניסוי שלב II/III בתרופה לטיפול ב-PHP (תת-פעילות בלוטת יותרת התריס) אמור להתחיל ברבעון השלישי של 2018 (דחייה קלה של לוחות הזמנים לעומת דיווחי החברה מלפני מספר חודשים, אז דובר על התחלת הניסוי ברבעון הראשון של 2018).

זקוקה לעדיפות על המוצר של המתחרה

התרופה קיבלה מעמד של תרופת יתום - כלומר, תרופה למחלה נדירה ונטולת טיפול כיום, הזוכה בשל כך למסלול ניסויים מקוצר ולהגנות מתחרות, אם וכאשר תאושר. אנטרה מעריכה, כי אם הכול ילך כשורה מבחינת הניסויים, היא תוכל להביא את התרופה לשוק ב-2020. המוצר צפוי להתחרות במוצר קיים, של חברת שייר, הניתן בזריקה. גם המוצר של שייר הוגדר כ"תרופת יתום", ולכן המוצר של אנטרה יוכל להיכנס לשוק במועד זה רק אם תודגם עדיפות על פני המוצר של שייר.

מכוונת לשוק בריחת הסידן

השוק הגדול יותר שאליו מכוונת החברה הוא שוק הטיפול בבריחת סידן, שוק של 10 מיליון מטופלים בארה"ב לבדה, ועוד 43 מיליון שסובלים מצפיפות עצם נמוכה ויכולים ליהנות מטיפול מונע. בשוק זה קיימות תרופות המבוססות על מנגנון דומה לזה של המוצר של אנטרה, אך הן ניתנות בהזרקה יומית, ואנטרה מקווה להחליף את ההזרקה בתרופה הניתנת בבליעה.

הזריקות של המתחרה הישיר ביותר, Forteo של אלי לילי, נחשבות ללא כואבות יחסית, אך לתרופה יש תופעות לוואי שונות. אנטרה מאמינה כי המוצר בבליעה לא רק יחסוך אי-נוחות מן הזריקות, אלא גם ייספג באופן משופר.

אנטרה תיכנס לניסוי ראשון בבני אדם בתרופה לאוסטיאופורוזיס בתחילת 2018. היא אינה מעוניינת לפתח את המוצר בעצמה, אלא תפעל למסחר אותו לחברת תרופות גדולה ממנה. הטכנולוגיה של החברה מתאימה פוטנציאלית גם למחלות נוספות.

בעלי המניות הגדולים בחברה טרם ההנפקה הם די.אן.אי ביומד הבורסאית (43% או 27% בדילול מלא), קרן Centillion Fund בבעלות אריאל ישראילוב (21%), קרן פונטיפקס (8.9%), קפיטל פוינט (7.7%) ומנחם רפאל (6%).

גם פרופ' אריה בלדגרין, שמכר את קייט פארמה ב-12 מיליארד דולר, השקיע בחברה אך אינו בעל עניין.

לאנטרה לא היו עד היום הכנסות. היא רשמה בתשעה החודשים הראשונים של 2017 הפסד של 7.5 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון השלישי, לחברה 3 מיליון דולר בקופת המזומנים. הגירעון הכולל של החברה מיום הקמתה עמד על 38 מיליון דולר.

אנטרה

שנת הקמה: 2010

תחום פעילות: תרופה ל-PTH ולבריחת סידן (אוסטיאופורוזיס)

מנכ"ל: פיליפ שוורץ

עובדים: 16, בירושלים

הכנסות: אין

גירעון בהון: 38 מיליון דולר

שלב בפעילות: לקראת ניסוי שלב 3 במוצר הראשון