גונן אוסישקין מונה לתפקיד מנכ"ל אל-על במקום דוד מימון

אוסישקין, שהצטרף לאל-על בשנת 2004, מכהן מתחילת 2017 כסמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים בחברה

חברת התעופה אל-על  דיווחה הבוקר (ב') על מינויו של גונן אוסישקין לתפקיד מנכ"ל החברה במקומו של דוד מימון, שהודיע על פרישתו מהתפקיד לפני כחודשיים.

אוסישקין (51), שהצטרף לאל-על בשנת 2004 ומתחילת 2017 מכהן כסמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים בחברה, צפוי להיכנס לתפקיד בשבועות הקרובים, לאחר תקופת חפיפה עם מימון. תנאי העסקתו טרם נקבעו.

מימון החל לכהן כמנכ"ל אל-על בחודש מארס 2014, ובמסגרת תפקידו הוא נהנה משכר חודשי של 130 אלף שקל (מתחילת 2016) לצד מענק הכפוף לתוצאות החברה. ב-2016 עלות העסקתו עמדה על 2.3 מיליון שקל והורכבה משכר בלבד, ובסך-הכול ב-3 השנים האחרונות (2014-2016) עלות העסקתו התקרבה לכ-9 מיליון שקל.

היו שהתפטרותו של מימון לא הפתיעה אותם, בחברת התעופה הנמצאת בשליטת תמי ודדי בורוביץ' יחד עם פויו זבלדוביץ', באמצעות חברת כנפיים.

מצד אחד, החברה בדיוק השיקה קווים חדשים ורכשה 16 מטוסי בואינג דרימליינר, כאשר במקביל ירדה מניית החברה שהתמודדה עם סכסוך עבודה חריף במיוחד עם ועד הטייסים, מה שעלה לה בשיבושים רבים בטיסות, בביטולים של הרגע האחרון ובעיכובים.

תקופה זו באה לידי ביטוי בירידות דו-ספרתיות חדות בשוויה, לצד צלילה של 57% ברווחיה בתשעת החודשים הראשונים של 2017, שהסתכמו בכ-35 מיליון דולר.

השחיקה בפעילותה של אל-על נרשמה בהשפעת עלייה בהוצאות שכר, התחזקות השקל ביחס לדולר ועלייה במחיר הדלק בעקבות עליית מחירי הנפט בעולם.

בפעילות השוטפת, אל-על שמרה על יציבות בהכנסותיה בין ינואר לספטמבר 2017, ברמה שהתקרבה ל-1.6 מיליארד דולר, אולם הרווח הגולמי שלה לתקופה זו נשחק ב-9% ל-301 מיליון דולר ולאחר עלייה של 12% בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות, הרווח התפעולי שלה צנח ב-47% ל-62 מיליון דולר.

בבחינת ביצועי המניה, היא בולטת לשלילה מחודשי הקיץ, ומאז אמצע חודש אוגוסט ועד היום איבדה יותר מ-50% משוויה. גל הירידות החדות החל לאחר פרסום דוחות כספיים מאכזבים לרבעון השני של 2017 וקיבל "דחיפה" נוספת בהמשך, בעקבות עליות חדות שנרשמו במחירי הנפט.

בסך-הכול מניית אל-על מסכמת את השנה האחרונה עם שחיקה של כ-40% בערכה ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-750 מיליון שקל.

עוד עולה מנתוני אל-על כי בתשעת החודשים הראשונים של 2017 נתח השוק של החברה עמד על 29%, לעומת יותר מ-33% בתקופה המקבילה של 2016, וכי התפוסה במטוסיה עמדה על 84.5%, לעומת 84% בתקופה המקבילה.

אלי דפס, יו"ר דירקטוריון אל-על, הודה למימון על פעילותו לקידומה של החברה ובירך את אוסישקין על המינוי. אוסישקין הודה על האמון ואיחל למימון בהצלחה בהמשך דרכו.

עם ההודעה על המינוי יצאה נציגות טייסי אל-על בהודעה, בה מסרה כי "אנחנו מברכים על מינוי גונן אוסישקין למנכ"ל אל-על. המינוי מגיע בדיוק בשעה הנכונה: אל-על נמצאת בתקופה מאתגרת ובשוק תחרותי, ואנו מקווים שכמי שצמח מתוך המערכת ונמצא בחברה עוד משנת 2004, גונן יוסיף מניסיונו הרב ויוכל להוביל את אל-על לצמיחה. בימים אלה מתנהל תהליך גישור בין נציגות הטייסים לחברה, ואנו מקווים כי גונן, אשר כיהן בשורה של תפקידים בכירים, יתרום לפתיחת דף חדש ביחסי העבודה אשר יבטיח את שגשוג החברה".