ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בתאגיד השידור "כאן"

בוועד טוענים כי הנהלת תאגיד השידור מנסה לקבוע עובדות בשטח לפני חתימה על הסכם קיבוצי, וכי לאחרונה הוחל בפיטורי עשרות עובדים מקרב העיתונאים ■ הוועד: "נראה שבעוד כשבועיים יוכרז סכסוך עבודה גם במינהלה ובהנדסה" ■ ההנהלה: "מכתב הוועד רצוף באי-דיוקים"

לוגו תאגיד השידור הציבורי
לוגו תאגיד השידור הציבורי

ועד העיתונאים בתאגיד השידור הציבורי "כאן" הכריז היום (ד') על סכסוך עבודה. בוועד מנסים כבר מזה זמן רב להגיע להסכמות עם ההנהלה על הסכם קיבוצי, וכעת חשים שם כי לא רק שהמשא-ומתן מתמהמה, אלא ש"ההנהלה מנסה לקבוע עובדות בשטח בטרם ייחתם הסכם".

במכתב שהוציא היום הוועד לעובדים נכתב בהקשר זה כי "ההנהלה (קובעת עובדות בשטח) בפיטורי עשרות עובדים, ואנחנו סבורים כי אנחנו עומדים בפני גל פיטורים גדול בהרבה".

עוד נטען כי "ההנהלה פועלת בחוסר תום-לב מוחלט: מבצעת מהלכים חד-צדדיים ובהם שינויים בתנאי ההעסקה, הרעה בתנאי שכר, הפרת ההסכמים עם עובדי רשות השידור לשעבר וכאמור פיטורי עשרות עובדים, תוך התעלמות מההתארגנות של העובדים ומחובתם לקיים עמנו היוועצות".

גורם בקרב העובדים אמר היום ל"גלובס": "עברו כ-7 חודשים, שבמהלכם שוב ושוב דרשנו מההנהלה לשמור על הסטטוס-קוו, ושוב ושוב היא הפרה אותו. גם בשינוים בהגדרות תפקיד של עובדים, גם בשינויים בתנאי העבודה כמו בנהלי אחזקת הרכב ובדברים נוספים, ובנוסף הם החלו גם לפטר כמות גדולה של עובדים". 

מתאגיד השידור "כאן" נמסר היום בתגובה כי "מכתבו של הוועד רצוף באי-דיוקים, ואין הליך פיטורים של עשרות עיתונאים. חובתנו לשמור על גבולות התקציב וכן על זכויותיהם של העובדים תוך הקפדה על עידוד המצוינות. בשבועות האחרונים מתקיים דיאלוג שוטף בין ההנהלה, הוועדים וההסתדרות, שיימשך עד לפתרונות וסיכומים המקובלים על כל הצדדים".

ועד העיתונאים בתאגיד, השייך לארגון העיתונאים של ההסתדרות, מייצג רק את אנשי המערכת בגוף השידור הציבורי (כתבים, עורכים, צלמים וכו'), אך על-פי ההודעה הוא פועל בתיאום גם עם יתר הוועדים הארגון. "במצב הדברים הנוכחי, נראה כי בעוד כשבועיים יוכרז סכסוך עבודה גם במינהלה ובהנדסה", נכתב בהקשר זה במכתב שנשלח לעובדים.

"אנחנו דורשים מהנהלת התאגיד לעצור מיידית את הליכי הפיטורים ולנהל איתנו משא-ומתן אמיתי כדי לפתור את כל יתר הסוגיות ולחתום על הסכם קיבוצי", נכתב עוד במכתב.