גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"מספר מנויי פרטנר TV צפוי להגיע החודש ל-50 אלף"

כך חשף היום איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ■ לדבריו, מהלך הורדת המחירים עליו הכריזה yes השבוע, הביא לכך שאתמול נרשמה במוקדי החברה עלייה של 50% בפניות להצטרפות ■ "רוב הלקוחות שעוברים אלינו מגיעים מהוט ומ-yes"

איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, חשף היום (ה') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" כי מספר המנויים לפרטנר TV צפוי להגיע החודש ל-50 אלף לקוחות. זאת, לאחר שבשלושת החודשים הקודמים דיווחה פרטנר על גידול של 10,000 לקוחות בכל חודש במצבת לקוחות הטלוויזיה.

בנוסף ציין בנבנישתי, במסגרת פאנל "הטכנולוגיות החדשות", כי "הלחץ של המתחרים מהנטישה ההמונית רק מביא להתגברות הפניות להצטרף לפרטנר TV. כך לדוגמה השבוע, יום אחרי שאחד המתחרים הזכיר ללקוחות שלו שהם משלמים מאות שקלים בחודש על טלוויזיה - נרשמה קפיצה של 50% בפניות למוקדי ההצטרפות שלנו".

לדבריו, "שנת 2018 צפויה להיות שנת שיא בהשקעות בהפקות תוכן לטלוויזיה - מאז שידור הטלוויזיה הראשון לפני 90 שנה, מעולם לא הושקעו כל-כך הרבה מיליארדי דולרים בשנה אחת. זה אחד הגורמים המרכזיים למפץ שעובר על שוק הטלוויזיה בעולם, מפץ שישראל הצטרפה אליו בחודשים האחרונים.

"את המפץ הזה רבים מכם ודאי מכירים מקרוב - אין כמעט משפחה בישראל שלא בדקה בחודשים האחרונים את חשבון שירות הטלוויזיה שלה. עד לא מזמן הבדיקה הזאת הייתה חסרת משמעות, כי לא הייתה אלטרנטיבה אמיתית, והלקוחות נשארו בעיקר עם כעס. בחודשים האחרונים הזעם הכבוש הזה התפוצץ בבת-אחת.

"מיד נדבר על התוצאות של המפץ הזה בשטח, אבל עוד קודם לכן, כמה נתונים על עושר התוכן שצפוי לנו בשנת 2018:

"נטפליקס, החברה שמשקיעה יותר מכל שחקן אחר בעולם בתוכן, משקיעה השנה יותר משְמוׂנָה מיליארד דולר בתוכן. השנה נטפליקס תוסיף 400 סדרות חדשות - לא 400 פרקים חדשים, 400 סדרות חדשות! יותר מסדרה חדשה ליום בממוצע. תוסיפו לזה את פייסבוק ואפל שהודיעו שכבר בשנה הקרובה הן ישקיעו מיליארדים בהפקות מקור - והתוצאה היא שמספר הפקות המקור ברחבי העולם מכפיל את עצמו בזמן קצר.

"זאת הולכת להיות השנה הטובה ביותר לכל מי שאוהב טלוויזיה - היוצרים הטובים בעולם יתחרו ביניהם מי מצליח לתפוס את תשומת-ליבנו. עושר התוכן האינסופי הזה מביא למפץ בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. עד לא מזמן, אנחנו הצופים היינו שבויים של ממיר שבו בחרו עבורנו מה נראה, וחשוב מכך - בחרו גם מה לא נראה, מה חסום בפנינו. האבסורד הוא שלמרות שחופש הבחירה שלנו כלקוחות הוגבל - המחיר שנאלצנו לשלם היה מופקע.

"מה שלבסוף הביא לצונאמי של התנתקות משירותי הכבלים והלוויין, הוא השילוב המנצח שמורכב ממשולש פשוט: עושר תוכן, היכולת להזרים אותו על גבי רשת האינטרנט והרצון של הצרכנים לבחור בעצמם מה הם רואים - The freedom of choice.

"המגמה הזאת התחילה בארצות-הברית: לפי המחקר השנתי של פירמת PwC, בשנתיים החולפות נתח השוק של הכבלים והלוויין בארה"ב צנח מ-61% ל-46%! המשמעות היא נטישה של רבע מהלקוחות.

במקביל בשנתיים שבהן רבע מלקוחות שירותי הטלוויזיה הישנים נטשו אותן, גדל ב-50% מספר הלקוחות של שירותי הטלוויזיה החדשניים והמתקדמים. המגמה ברורה - שירותי הכבלים והלוויין בעולם בצניחה, והלקוחות שנטשו אותם עוברים לשירותים החדשים והמתקדמים שמועברים על גבי רשת האינטרנט.

"זה רק עניין של זמן עד שהשירותים החדשים ישאירו מאחור את שירותי הכבלים והלוויין - בדיוק כפי שהסמארטפונים לא השאירו זכר למה שהיה לפניהם.

"גם בישראל זה הכיוון - בסקר שערכנו בחודש שעבר עלה ממצא דומה למגמה שראינו בארצות הברית - רבע מהלקוחות של הוט ו-yes מתכוונים להתנתק מהן כבר בשנה הקרובה.

"זה לא רק המחיר המופרז שהם נאלצו לשלם במשך עשרות שנים בגלל מציאות דואופוליסטית ממושכת - זה בעיקר הרצון שלהם להתנתק מהעולם הישן, ולהתחבר לטלוויזיה הפתוחה שמאפשרת להם את חופש הבחירה.

"השבוע הזכיר אחד הגופים ללקוחות שלו את הסכומים המופקעים שהוא צריך לשלם להם. התוצאה לא איחרה להגיע: אתמול נרשמה במוקדים שלנו קפיצה של 50% בפניות להצטרפות לפרטנר TV.

"הלקוחות כבר לא קונים את הצעות שכל מהותן הוא לנסות להחזיר את חווית הצפייה לאחור: ולכן עוד נתון שאני יכול לשתף אתכם בו היום הוא שרוב הלקוחות שמתנתקים ועוברים אלינו - מגיעים אלינו מהוט ו-yes - בנוסף לצפייה חווייתית הרבה יותר בערוצים המרכזיים: 12, 13, 14, ספורט, ילדים - הם יכולים גם לגשת בלחיצת כפתור לנטפליקס, ליוטיוב ולחנות האפליקציות של גוגל שמציעה להם אלפי אפליקציות במגוון רחב של תחומים.

"אני קורא לזה מפץ, כי זה מה שאני מרגיש מאז שהשקנו את פרטנר TV בחודשים האחרונים. הרחבנו את מערכי השירות שלנו והכשרנו עוד ועוד טכנאי פרטנר במטרה לעמוד בקצב הביקוש שאותו לא ניתן היה לשער.

"אם בחודש אוקטובר דיווחנו על 20 אלף לקוחות שנהנים מפרטנר TV - ובחודש לאחר מכן, בנובמבר, דיווחנו כבר על 30 אלף, וגם בדצמבר, נוספו עוד 10,000 לקוחות והגענו כבר ל-40 אלף לקוחות בפרטנר TV - אנחנו החודש צפויים להגיע ל-50 אלף לקוחות שייהנו מחוויית הצפייה המתקדמת בישראל.

"במקביל לוועידה הזאת מתקיימת בלאס-וגאס תערוכת CES, הכותרות שזורמות משם מוכיחות שלא מדובר בטרנד חולף - מדובר בשינוי הרגלי צריכה שרק הולך ומתגבר.

"כמו שהסמארטפון פתח בפני כולנו עולמות שלמים של תוכן ויכולות, והכניס אותם לכף היד, כך הטלוויזיה הפתוחה מכניסה אותנו לעולם חדש ועשיר הרבה יותר בתוכן.

"זהו אינו שינוי שמאפיין רק את דור המילניאלס - אחד הנתונים המעניינים שגילינו בפילוח עשרות אלפי משקי הבית בישראל שכבר מנויים לפרטנר TV, הוא שחלקם של המצטרפים מעל גיל 50 מבין לקוחותינו, גבוה משציפינו.

"ואכן מחקרים מראים שבארץ ובעולם, המעבר לצפייה על גבי האינטרנט הוא חוצה גילאים: בארה"ב, 90% מהצופים בגילאי 25-34 צופים בתכני טלוויזיה על גבי האינטרנט, נתון מדהים לכשעצמו. לא פחות מדהים, הוא הנתון לגבי ההורים שלהם, שב-2017 כבר 63% מהם, אנשים בגילאי 50-59, צפו בתכני הטלוויזיה האהובים עליהם על גבי האינטרנט.

"כולם רוצים להיות חלק מחוויית הצפייה החדשה שבה אפשר לראות כל תוכן מהמכשיר הנייד, אפשר לצפות בסרט באיכות K4 , אפשר לעשות חיפוש קולי במקום להקליד את שם התכנית, ואפשר לחזור אחורנית בלוח השידורים לכל תכנית ששודרה בשבועיים האחרונים, כי הכל מוקלט אוטומטית ב-Catch Up.

"בשורה התחתונה - המפץ שהביא איתו הסמארטפון לחיינו, הוא אותו מפץ שפרטנרTV מובילה בישראל עם מהפכת הטלוויזיה הפתוחה. והמרוויח הגדול מהמפץ הוא צרכן הטלוויזיה, שלראשונה מזה שנות דור זוכה לחוויה שהוא כל-כך חיכה לה". 

עוד כתבות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

נהר הסיין בפריז / צילום: ap, Pavel Golovkin

הישג נועז באולימפיאדת פריז: הפיכת נהר הסיין לבטוח לשחייה

במשך עשורים לא הצליחה פריז לנקות את נהר הסיין, שמזוהם ממי ביוב ● לקראת האולימפיאדה, שתכלול שחייה ושיט בנהר, היא מוכרחה לעשות זאת ● אבל לא כולם מאמינים שזה אפשרי, "צריך תוכנית אחרת", אומרת האלופה האולימפית בשחייה במים פתוחים

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

שינוי במאזן הכוחות: איראן תקבל השבוע מטוסי קרב מדגם סוחוי 35

לפי סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית, איראן תקבל כבר בשבוע הבא אספקת מטוסי קרב מדגם סוחוי 35 ● כיום חיל האוויר של משטר האייתוללות מתבסס על מטוסים מיושנים מאוד כמו פנטום - כך שמאזן הכוחות האווירי הנוכחי צפוי להשתנות, אך ישראל עדיין מתקדמת יותר

סיכום שווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המשקיעים חוזרים לטרנד שמרוויח מהריבית - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם ● המתיחות שהביאה את מדד הפחד לשיא של חמישה חודשים והאפשרות להרוויח ממנו ● הסימנים שמעידים כי תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש ● וגם: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"