רשויות המס באיטליה נגד טליט: יעתרו לביהמ"ש העליון

סלע המחלוקת: שומות מס בהיקף של כ-18 מיליון אירו שקיבלה החברה-הבת בגין השנים 2005-2007, שנוגעות לעסקים שפוצלו מטליט ב-2008

יוסי פייט / צילום: תמר מצפי
יוסי פייט / צילום: תמר מצפי

רשויות המס באיטליה לא מוותרות לחברת הטכנולוגיה הישראלית טליט . החברה, הנסחרת בבורסה המשנית בלונדון, דיווחה ביום שישי כי הרשויות באיטליה הגישו ערעור לבית המשפט העליון באיטליה, לאחר שערכאות קודמות פסקו לטובת טליט  בנושא זה.

תחילת הסיפור בדצמבר 2014, כשטליט דיווחה שהחברה-הבת שלה באיטליה קיבלה שומות מס בהיקף כולל של כ-18 מיליון אירו (כולל ריביות וקנסות), בגין השנים 2005-2007. טליט ציינה אז כי השומות נוגעות לעסקים שהיו לחברה באיטליה, אך פוצלו ממנה ב-2008. בטליט האמינו שיש להם טיעונים חזקים נגד השומות, ואכן, ב-2015 טיעוניה התקבלו על-ידי בית המשפט האיטלקי לענייני מס, שביטל את השומות.

ההכרעה: לא לפני 2022

רשות המס האיטלקית ערערה על החלטת בית המשפט לעכב את ההחלטה אך נדחתה. העדכון האחרון, מיום שישי, הוא על כך שרשות המס הגישה ערעור לבית המשפט העליון באיטליה.

לדברי טליט, שתי ערכאות נמוכות יותר כבר פסקו לטובתה, והיא מתכננת להגן על עמדתה במלוא המרץ. בחברה ציינו עוד כי להערכת יועציה, סביר להניח שהנושא לא ידון בבית המשפט העליון לפני שנת 2022.

טליט, בניהולו של יוסי פייט, מפתחת ומייצרת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים (M2M), כולל יישומי האינטרנט של הדברים (IoT). החברה נסחרת בלונדון לפי שווי של 196 מיליון פאונד (כ-914 מיליון שקל), אחרי ירידה של 48% במניה בשנה האחרונה. המניה נפלה בין היתר על רקע הדחת המנכ"ל הקודם, עוזי כץ, לאחר שהתגלה שהסתיר כתב אישום נגדו בארה"ב, וכן על רקע דוחות חלשים ואזהרות רווח.