הסדר טיעון לשמעון בטאט, יו"ר מטה הרצוג לשעבר

בטאט הגיע להסדר טיעון בנוגע לקמפיין שלילי שהריץ נגד ח"כ שלי יחימוביץ' ומומן ע"י תרומה אסורה ■ כתבי אישום הוגשו נגדו ונגד גלעד רמות, בעלי חברת אר.פי.אמ גלובל ניהול פרויקטים

שמעון בטאט / צילום: רוני שיצר
שמעון בטאט / צילום: רוני שיצר

שמעון בטאט, לשעבר ראש מטה הבחירות של חבר הכנסת יצחק הרצוג בבחירות על ראשות מפלגת העבודה ב-2013, יזם והריץ קמפיין שלילי נגד חברת הכנסת שלי יחימוביץ', אשר שולם על-ידי תרומה אסורה - כך מודה בטאט במסגרת הסדר טיעון אליו הגיע עם פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי).

הפרקליטות הגישה לפני זמן קצר כתבי אישום לבית משפט השלום בעיר נגד שמעון בטאט ונגד גלעד רמות, בעלי חברת "אר.פי.אמ גלובל ניהול פרויקטים", בגין עבירות לפי חוק המפלגות בעקבות הקמפיין השלישי האמור. בטאט מואשם באי מסירת הודעה ורמות מואשם במתן תרומה אסורה.

על-פי כתבי האישום, שהוגשו על-ידי עו"ד דפנה יבין, בראשית חודש אוגוסט 2013, הוכרז על קיומן של בחירות מקדימות במפלגה "העבודה". הבחירות התקיימו ביום 21.11.13. חבר הכנסת יצחק הרצוג, שהחליט באותה עת להתמודד על ראשות המפלגה, הקים לצורך כך מטה בחירות שמוקם בעיר בני ברק. הרצוג מינה והסמיך את בטאט לעמוד בראש המטה, על-מנת שיפעל לקידום מועמדותו בבחירות המקדימות, מטעמו ולמענו. במהלך ספטמבר 2013, נפגשו הנאשם ודניאל כהן, שהיה פעיל במפלגת "העבודה" ורצה בזכייתו של הרצוג בבחירות המקדימות, והשניים סיכמו כי כהן יפעל לפרסום קמפיין בעל אופי שלילי נגד חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שהתמודדה אף היא לראשות המפלגה. זאת, באמצעות שליחת הודעות טקסט בתפוצה רחבה לחברי המפלגה, אשר יכילו קישורים לכתבות שונות ובהם תכנים פוגעניים לכאורה בקשר ליחימוביץ'.

עוד על-פי האישום, סיכם הנאשם עם כהן, כי עבור עריכת הקמפיין השלילי יקבל כהן סכום של 40 אלף שקל אשר ישולם לו על-ידי שליח מטעם מטה הבחירות שיגיע אליו בהמשך. בהתאם לסיכום האמור, ביום 17.9.13, נפגש גלעד רמות עם כהן במשרדו באשדוד. רמות הודיע לכהן כי הוא מגיע אליו בהמשך למפגש שלו עם בטאט וכי הוא יסדיר את התשלום עבור הקמפיין השלילי עליו סיכמו. כעבור מספר ימים, שלח רמות לכהן, באמצעות שליח, 8 שיקים של חברת "אר פי אמ גלובל ניהול פרויקטים", המצויה בבעלותו, בסכום של 5,000 שקל כל אחד לטובת כהן; וזאת בתמורה לעריכת הקמפיין השלילי, ועל אף שמתן תרומה באמצעות תאגיד הינה אסורה על-פי דין.

כנגד התשלום מסר כהן לרמות 8 חשבוניות עליהן נכתב כי הכספים שולמו בעד "ייעוץ משפטי" למרות שכהן לא נתן ייעוץ משפטי לחברה, וזאת על-מנת להסתיר את מטרת התשלום.

בתמורה לתשלום, ביצע כהן את הקמפיין השלילי במהלך חודש אוקטובר 2013.

כתב האישום נגד בטאט הוגש במסגרת הסדר טיעון, לפיו בטאט יודה בכתב האישום ויוכל לבקש מביהמ"ש להפנותו לקבלת תסקיר שירות מבחן, כאשר הפרקליטות לא תתנגד לכך. כמו כן, על-פי ההסדר עם בטאט, עמדת המדינה תהיה למאסר על תנאי, קנס וביצוע עבודות לתועלת הציבור.

עם רמות לא נחתם הסדר טיעון. 

עורך דין דניאל חקלאי, סנגורו של גלעד רמות, מסר: "מר רמות מבקש להבהיר שהוא כופר בעובדות כתב האישום, שהוא לא תרם כל תרומה אסורה מעולם, שמדובר בתשלום שהעניק תמורת ייעוץ משפטי בלא שהיה לו מושג שהסכום יממן קמפיין כזה או אחר, ושהוא מתכוון להיאבק על חפותו בבית המשפט. מר רמות הוא איש עסקים מוערך שפעל בהתנדבות במפלגת העבודה למען הכלל. הוא לא עבר על החוק. הוא מאמין שבית המשפט ישתכנע בכך ויורה על זיכויו בתום המשפט".