גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הישג למשפטני רשות המסים: יזכו למענק של 12 אלף שקל

מאבקם של 200 המשפטנים ברשות המסים החל בנובמבר האחרון, לאחר שגילו כי למרות שותפותם למאבק עובדי הרשות על שיפור שכרם, הם היחידים שלא נכללים בהסכם השכר החדש שהושג - זאת בשל היותם חתומים על חוזים אישיים ולא על ההסכם הקיבוצי

עו"ד רו"ח משה אשר / צילום: איל יצהר
עו"ד רו"ח משה אשר / צילום: איל יצהר

סנונית ראשונה לשיפור בתנאי השכר של עורכי הדין ברשות המסים? משרד האוצר ישלם מענקים בסך של כ-12 אלף שקל ל-200 עורכי הדין, עובדי רשות המסים, שהוחרגו מהסכם השכר החדש של עובדי הרשות, שנחתם בחודש שעבר.

מאבקם של המשפטנים ברשות המסים התפרץ ונחשף ב"גלובס" בנובמבר השנה, לאחר ש-200 עורכי ועורכות הדין ברשות גילו כי הגם שהיו שותפים מלאים למאבק עובדי הרשות לשיפור תנאי העסקתם, הם היחידים מבין העובדים שלא נכללים בהסכם השכר החדש שהושג.

כעת, לאחר כחודשיים של משא-ומתן לא רצוף, שנוהל בהובלת נציגות המשפטנים ובאת-כוחם, עו"ד הלית שמחוני, מנהלת מחלקת דיני עבודה במשרד עמר-רייטר-ז'אן-שוכטוביץ, הושג בין המשפטנים ברשות המסים וההסתדרות לבין האוצר הסכם חדש. במסגת ההסכם נקבע כי המשפטנים ברשות המסים יהיו זכאים למענק - שיוענק להם בשתי פעימות של 6,000 שקל. המענק הראשון ישולם במשכורת ינואר השנה או פברואר לכל המאוחר. האפשרות כי יינתן למשפטנים מענק עלתה בתחילת המשא-ומתן מולם, ואולם בתחילת הדרך דובר על מענק בסך כולל של 7,000 שקל ולא של 12 אלף שקל.

הבשורה של המשפטנים מהווה בשורה גם עבור מאות עובדים אחרים ברשות, המועסקים בחוזים אישיים, מאחר שהמענק מוענק לשורה של עובדים ולא רק לעורכי הדין. לפי ההסכם, הוראותיו יחולו על עובדים המועסקים בחוזי ההעסקה המיוחדים לעובדים חיוניים אקדמאיים, כלכלנים נבחרים, עובדים חיוניים משפטיים ועובדי יחידת היעדים. עובדים אלה מועסקים ברשות המסים בחוזה העסקה אישי ואינם נכללים בהסכם הקיבוצי שעליו חתומים כלל עובדי רשות המסים.

עוד הוסכם כי ההסכם יחול על עובדים שהועסקו במשרה מלאה בין ינואר 2017 ליוני 2018 - תקופת המענק הראשונה; ויהיו זכאים למענק חד פעמי בסך 50% ממוצע המשכורות למענק של העובד עבור תקופת המענק או לסך של 6,000 שקל - על-פי הסכום הנמוך מבין השניים. תקופת המענק השנייה מתייחסת לעובדים שיועסקו במשרה מלאה בתקופה שבין יולי 2018 עד סוף דצמבר 2019, והם יהיו זכאים לאותו שווי מענק.

פגישה עם אבי ניסנקורן

מאבק המשפטנים נוהל בחודשיים האחרונים מול ההסתדרות, ואף הגיע לבית הדין של ההסתדרות, לאחר שעורכי ועורכות הדין ברשות המסים פנו ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בשאלה מדוע הוחרגו מהסכם השכר החדש.

בראשית נובמבר, רגע לפני חתימת ההסכם הקיבוצי החדש, המיטיב, עם עובדי רשות המסים, התייצבו חלק ממובילי מאבק עורכי הדין במשרדו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בדרישה כי לא יחתום על הסכם השכר החדש עד שגם הם ייכללו בהסכם.

עורכי הדין לא נכללו בהסכם, מאחר שהם חתומים על חוזי העסקה אישיים ולא על ההסכם הקיבוצי שמתעדכן כעת. לטענתם, בחודשים החולפים, שבהם נקטו עובדי רשות המסים בעיצומים ובהשבתות לטובת מאבקם לשיפור שכרם, הם גויסו לטובת המאבק, תוך שהובטח להם כי גם עניינם נדון ומטופל בידי יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, ואדים אבנשטיין. לבסוף, נטען, התברר כי אף אחד לא טיפל ולא מטפל בעניינם, ובעוד ששכרם של כל שאר עובדי הרשות עולה - נותר שכרם של עורכי הדין קפוא.במאבק על שיפור שכר עובדי רשות המסים השתתפו כל עובדיה, לרבות 200 עורכי ועורכות הדין העובדים ברשות, הגם שאינם חתומים על ההסכמים הקיבוציים אלא על חוזים אישיים. בעוד ששכרם של העובדים החתומים על ההסכמים הקיבוציים התעדכן מעת לעת והם קיבלו מגוון תוספות לשכר ותנאים מיטיבים, 200 עורכי הדין נותרו מאחור, ללא שינוי בשכרם ובתנאיהם.

מדובר ב-200 עובדים שהם מהאיכותיים ביותר ברשות - עורכי דין המופיעים בבתי המשפט, מלווים את החקירות הרגישות ביותר ברשות ומשולבים ביחידות המרכזיות ברשות, ובהן יחידת "יהלום" היוקרתית המנהלת את החקירות הכלכליות המורכבות במדינה ו"היחידה לתיקים מיוחדים", המנהלת כתבי אישום משמעותיים בתחומי המס ועוד.

היעד: הכללה בהסכם הקיבוצי

עד המאבק האחרון אף אחד לא הבטיח לעורכי הדין דבר, והם נאלצו להיאבק לבד על העלאת שכר ועל השגת ביטחון תעסוקתי. אולם, לטענתם, במסגרת המאבק האחרון הבטיח להם יו"ר הוועד אבנשטיין הבטחות שונות, תוך שהוא מבהיר להם שהם חלק בלתי-נפרד מהמאבק. לטענת עורכי הדין בעקבות הבטחות אלה, הם התייצבו לצד חבריהם בכל העיצומים וההשבתות והמתינו לראות מה יהיו תוצאות המאבק.

והמאבק אכן נשא פירות בדמות הסכם שכר חדש שנחתם בין ההסתדרות לאוצר (ראו מסגרת). ההסכם כולל העלאות שכר ושיפור תנאים לכלל עובדי רשות המסים; כל העובדים - מלבד עורכי הדין של הרשות. עם הגילוי הזה התייצבו ראשי המאבק במשרדו של ניסנקורן. בפגישה הראשונה קיבלו המשפטנים מסר מרגיע שהעניין שלהם מצוי בטיפול, והסכם השכר החדש לא ייחתם עד לבירור מעמדם, ואולם זמן קצר לאחר מכן נחתם ההסכם ללא כל הבטחות למשפטנים.

בהמשך לכך הגיעה המחלוקת בין המשפטנים להסתדרות לבית הדין של ההסתדרות, כשבמקביל נמשכו מגעים בין הצדדים להגיע להסכמות. בסופם של מגעים אלה נולד ההסכם המעניק למשפטנים מענק בסך 12 אלף שקל.

המשפטנים מסרו ל"גלובס" כי הם מקווים שמדובר רק בראשית הטיפול בעניינם, כאשר לטענתם בדיון שנערך בתחילת החודש בבית הדין של ההסתדרות, הביעו נציגי ההסתדרות נכונות להיכנס איתם למתווה של ישיבות עבודה כדי למצוא פתרון לנושא החוזים האישיים, וכדי לאפשר לעורכי הדין להיקלט בסופו של דבר אל תוך הסכם הקיבוצי. בדיון הגדיר נציג ההסתדרות, שי בירן, את הכנסת המשפטנים להסכם הקיבוצי כ"מטרה מוצהרת של ההסתדרות".

המשפטנים ברשות המסים: "המענק הוא צעד ראשון במאבק לשיפור שכרנו"

מנציגות המשפטנים ברשות המסים נמסר כי "הגדלת סכום המענק בצורה משמעותית היא פועל יוצא של מאבק עיקש שניהלנו. הגדלת המענק מהווה הוכחה ניצחת לכוחם של המשפטנים ברשות המסים, שלראשונה התאגדו בגוף אחד. הישג זה רק מדגיש את הצורך של המשפטנים לפעול במסגרת נציגות נפרדת שתדאג לייצג נאמנה את האינטרסים שלהם, כמי שנמצאים בחזית העשייה של רשות המסים, ובכלל זה בחזית המאבק בפשיעה הכלכלית. ההישג שהשגנו הינו צעד ראשון במאבק לשיפור שכרנו, שנשחק מזה שנים".

עוד נמסר כי "בנציגות המשפטנים מבקשים להביע הערכה עמוקה להסתדרות, לעומד בראשה, אבי ניסנקורן, ולמנכ"ל האגף לכלכלה בהסתדרות, שי בירן, על כך שהיטו אוזן קשבת לדרישותיהם". עם זאת, נציגי המשפטנים מדגישים כי הם עדיין ממתינים למימוש התחייבותה של ההסתדרות להעביר להם מכתב ובו התחייבות מפורשת של ההסתדרות להיכנס עימם, כבר בתקופה הקרובה, למשא-ומתן מואץ על מעבר מחוזים אישיים להסכם קיבוצי, וזאת מבלי ששכרם ייפגע.

באת-כוחן של משפטני הרשות, עו"ד הלית שמחוני, מנהלת מחלקת דיני עבודה במשרד עורכי הדין עמר-רייטר-ז'אן-שוכטוביץ, מסרה כי "מדובר במאבק תקדימי, שבו בפעם הראשונה התאגדו המשפטנים כגוף עצמאי והצליחו לקבל הכרה בזכויותיהם. חשובה במיוחד הייתה התערבותה והתגייסותה של ההסתדרות והעומדים בראשה לטובת המשפטנים, ואנו מודים על כך. אנו נערכים, יחד עם ההסתדרות להמשך המאבק עד לשיפור מלא של תנאי שכרם של המשפטנים".

מאבק עובדי רשות המסים: עיצומים, שביתות ועיכוב עסקאות עד להשגת תוספת שכר של 9%

בשנים האחרונות ניהלו עובדי רשות המסים מאבק על תנאי שכרם והעסקתם, שבמסגרתו פתחו בעיצומים ובשביתות חלקיות על רקע דרישתם המרכזית לפתוח במשא-ומתן "אמיתי" מול משרד האוצר והנהלת הרשות על הסכמי השכר שלהם. ראשי הוועדים ברשות המסים - ועד מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ועד מכס ומע"מ ו-ועד עובדי המחשוב (שע"ם) - הובילו את המאבק.

בין היתר, במסגרת העיצומים של עובדי הרשות בשלהי 2016, הוקפאו דיוני שומה והדיונים בהתנגדויות והשגות עוכבו, לא ניתנו אישורים על ניכויי מס בהעברות לחו"ל ועוכבו אלפי עסקאות נדל"ן. בשלב מסוים הפסיקו עובדי הרשות את מבצעי החקירות, ניהול הספרים וההוצאה לפועל, ואת שיתופי הפעולה עם הפרקליטות והמשטרה.

לאורך החודשים האחרונים נוהלו מגעים בין ההסתדרות לאוצר, שהולידו את הסכם השכר החדש של עובדי רשות המסים, המשפר את תנאי העסקתם של קרוב ל-6,000 עובדים, מכלל הדירוגים, המיוצגים על-ידי ההסתדרות.

ההסכם שתוקפו לשלוש שנים, מעגן תוספת של 9% לשכר העובדים. התוספת תחולק לעובדים באופן דיפרנציאלי, הן כתוספת אחוזית והן כתוספת שקלית צמודה למדד. הוחלט כי חלוקת התוספת תתבצע בשלוש פעימות, כאשר הפעימה הראשונה היא בתוקף רטרואקטיבי החל מה-1 בינואר 2017, ושתי פעימות נוספות, שהראשונה שבהן נכנסה לתוקף כבר ב-1 בינואר השנה. פעימה נוספת תינתן בתחילת 2019. תוספת השכר היא בנוסף לעדכון שכר העובדים בשיעור של 7.75% מכוח הסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי בין ניסנקורן לבין שר האוצר, משה כחלון.

עוד כתבות

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב