אנלייט במו"מ לרכישת פרויקט אנרגיית רוח בכ-150 מיליון אירו

בנוסף, החברה הודיעה היום למשקיעים כי בהמשך לדיווח אודות חתימת הסכם לרכישת הזכויות ב-3 פרויקטי אנרגיה סולארית בהונגריה, החברה השלימה אבן-דרך ראשונה לרכישת הזכויות בפרויקטים

בזמן שבישראל פרויקטי רוח רבים תקועים במשך שנים בגלל העתירות של הארגונים הירוקים לבג"ץ והתנגדויות של הרשויות המקומיות, יזמים ישראלים ממשיכים להתרחב בתחום זה באירופה. אנלייט אנרגיה  מתחדשת דיווחה היום לבורסה על משא ומתן לרכישת זכויות בפרויקט אנרגיית רוח במרכז אירופה, המצוי בתהליכי פיתוח מתקדמים, בהספק כולל של כ-105 מגה-וואט.

על פי הערכות ראשוניות, עלות ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת בסך של כ-150 מיליון אירו (לרבות עלויות הקמה ורכישת הזכויות). כחלק מבדיקות הנאותות המבוצעות על ידה, החברה מצויה במגעים ראשוניים לגבי מימון במתווה Project Finance לפרויקט. הערכות החברה הן כי שיעור המינוף של החוב הבכיר עשוי לעמוד על כ- 70%-75% מעלות ההקמה הכוללת. בשלב זה, אין עדיין כל וודאות בדבר השלמת העסקה והמו"מ אשר כפופים למשתנים שונים, השלמות בדיקות נאותות והגעה להסכמות מסחריות ומשפטיות סופיות.

בנוסף, הודיעה היום אנלייט למשקיעים כי בהמשך לדיווח החברה מיום 29.10.2017 אודות חתימת הסכם לרכישת הזכויות בשלושה פרויקטי אנרגיה סולארית בהונגריה בהספק כולל של כ-57 מגה-וואט, החברה השלימה אבן-הדרך הראשונה לרכישת הזכויות בפרויקטים.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, ציין: "אירופה ממשיכה לפתח את שוק האנרגיה המתחדשת בשילוב אופטימלי בין סולארי לרוח במטרה לעמוד ביעדים המחייבים ששמה לעצמה. היכולת המוכחת של אנלייט מאפשרת לה להעמיק ביתר שאת את פעילותה בתחום אנרגיית הרוח ובמקביל, להמשיך ולצמוח בתחום הסולארי".

טורבינות רוח הן מקור יעיל ונקי לייצור אנרגיה מתחדשת, הן לא תופסות מקום רב כמו מתקנים סולאריים. המכרז האחרון שהיה בישראל להקמת חוות רוח קבע מחיר של 30 אגורות לקילוואט שעה , יקר יותר מאנרגיה סולארית, שם המכרז האחרון נסגר על פחות מ-20 אגורות לקילוואט שעה. הסיבה לכך היא הזמן הממושך הנדרש להקמת פרויקט רוח בישראל - כמעט עשור לעומת ארבע שנים בלבד באירופה. הסיבה לכך נעוצה ברגולציה מכבידה על יזמי הפרוייקטים והתנגדויות של ארגונים ירוקים החוששים לחיי הציפורים המקוננות ברמת הגולן.

בישראל המיקום האופטימלי להקמת טורבינות הוא ברמת הגולן, שם מהירות הרוח כמעט כפולה מזו של מישור החוף. טורבינת רוח אחת מייצרת חשמל בהספק של 1 מגוואט, שיכולה לספק את צריכת החשמל של מפעל בינוני. הפוטנציאל להפקת חשמל מאנרגיית רוח בישראל נאמד בכ-1,000 מגוואט. למרות זאת, רק שתי חוות רוח פעילות בישראל המייצרות יחד כ-20 מגוואט בלבד.