ביוקנסל חתמה על מזכר להשקעה פרטית של כ-25 מ' ד' בחברה

ההשקעה תתבצע לפי שווי של 51 מיליון דולר לחברת התרופות לסרטן ■ מניית ביונקסל זינקה היום ב-14% לשווי חברה של כ-155 מיליון שקל

חברת התרופות לסרטן ביוקנסל , הודיעה על התקשרות בהסכם עקרונות להשקעה של 25 מיליון דולר לפי שווי של 51 מיליון דולר לפני הכסף. את ההשקעה תוביל קרן פרטית ששמה לא נמסר שתשקיע 7 מיליון דולר, ותפעל להבאת משקיעים נוספים שישקיעו 8 מיליון דולר. משקיעים קיימים בחברה ישקיעו לפחות 5 מיליון דולר ויפעלו להשלמת הגיוס ל-25 מיליון דולר.

בעלי המניות הבולטים בחברה היום הם כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (44%), קרן אדג'ווטר (20%) וקרן פלסייד (19.4%). הגיוס אמור לצייד את החברה במזומן לקראת כניסה לניסויים קליניים מתקדמים ולקראת הנפקה בנאסד"ק, אותה מתכננת החברה לבצע בקרוב.

בעקבות ההודעה עלתה מניית ביונקסל בשעות הצהריים ב-14% לשווי חברה של כ-155 מיליון שקל (בערך השווי המיועד בהשקעה - לפי מחיר של 1.6 שקל למניה). ביוקנסל מסרה אשתקד כי בידיה הצעה ממשקיעים פרטיים להשקיע בחברה, אולם בתנאי שתהפוך לפרטית. זה היה המניע המדווח של הצעת הרכש שהוגשה למניות החברה באוקטובר, במחיר של 1.4 שקל למניה. ההצעה נכשלה. אולם בעקבותיה זינקה מניית החברה בכ-100%. יצוין כי ההשקעה הפרטית כוללת אופציה, כך שהמחיר האפקטיבי למשקיע הפרטי יהיה נמוך יותר.

העניין שיצרה הצעת הרכש לגבי ביוקנסל, שיפר את השווי והסחירות במניה ופתר כמה מן הבעיות שבגינן רצתה החברה מלכתחילה לבצע את הצעת הרכש, וכך למעשה ייתרה אותה. ביוקנסל פיתחה תרופה לסרטן והמוצר המוביל שלה מיועד לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. החברה מעוניינת להיכנס לניסוי שלב III (ובמקביל או לאחר מכן, לעוד ניסוי שלב III מאשש) בתרופה, מיד לאחר גיוס ההון המספיק לכך, כשכרגע הכוונה לגייסו בנאסד"ק. מתחילת 2016 מנהל את החברה ד"ר פרנק הלוסקה, לשעבר הסמנכ"ל הרפואי של חברת Ariad.

מניית ביוקנסל
 מניית ביוקנסל