"מי שקונה את דסק"ש מקבל את אלרון, אפסילון ועוד בחינם"

ברוסאריו קפיטל מעריכים כי מניות דסק"ש נותרו מאחורי האג"ח, וכי משווי השוק של ההחזקות הסחירות של החברה, נובע להן אפסייד של 34%

מניית חברת דיסקונט השקעות  (דסק"ש) נסחרה היום בעליות שערים של עד 2%, לאחר שהאנליסט ערן יעקובי מרוסאריו קפיטל העריך, כי האפסייד הנובע למניית דסק"ש לפי שווי השוק של החזקותיה הסחירות עומד על כ-34%. בסקירה ראשונה למשקיעים על פעילותה של דסק"ש, הסביר יעקובי כי בעוד שמחירי איגרות החוב של החברה כבר משקפים את האופטימיות, ואולי אף העלאת דירוג נראית לעין, הרי שהמניות נותרו עד כה מאחור.

דסק"ש, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, היא אחת מחברות ההחזקה הגדולות במשק. היא שולטת בשופרסל, בסלקום, בחברת הנדל"ן נכסים ובנין, בחברות ההשקעות בהון סיכון אלרון וכן בבית ההשקעות אפסילון.

החברה נסחרת כיום בשווי שוק של 2.2 מיליארד שקל, לאחר שהוסיפה מעל 50% לשווייה בשנה האחרונה.

אדוארדו אלשטיין, בעלי דסק"ש. דיבידנד משופרסל ומנכסים ובנין בעתיד הנראה לעין / צילום: איל יצהר
 אדוארדו אלשטיין, בעלי דסק"ש. דיבידנד משופרסל ומנכסים ובנין בעתיד הנראה לעין / צילום: איל יצהר

שופרסל, ש-50.1% ממניותיה בשווי של 2.8 מיליארד שקל מוחזקות בידי דסק"ש, השאירה ב-2017 את מתחרותיה הרחק מאחור, עם זינוק של 67% במנייתה.

לדעת האנליסט יעקובי, "שופרסל שיקמה באופן משמעותי את התדמית הציבורית שלה, ורכשה בזכות כך בשנה החולפת קהל לקוחות יחסית נאמן, תוך בידול שלה ביחס למתחרות". כל אלה, צפויים להערכתו להמשיך ולשמר את מיקומה של שופרסל בקדמת השוק גם בשנת 2018.

לדסק"ש גם החזקה ב-45.5% ממניות סלקום, בשווי של 1.55 מיליארד שקל. לדעת יעקובי, "מצבה היחסי של סלקום בענף משתפר, והיא צפויה להיות חברת התקשורת השלישית בגודלה בישראל. אנו מעריכים כי המשך השקעות של סלקום בתשתית הקווית יישא גם הוא פירות בעתיד, ויחד עם התייצבות אמיתית בתעריפי הסלולר והמשך התייעלות כתוצאה מהסכמי שת"פ בין הרשתות, יביא לתוצאות משופרות בנושא הרווחיות בשנת 2018".

נוסף על כך, מחזיקה דסק"ש ב-64.4% ממניות נכסים ובנין, בשווי של 1.5 מיליארד שקל, ב-50.3% ממניות אלרון, בשווי של 290 מיליון שקל, וכן בהחזקות פרטיות דוגמת אפסילון. לדסק"ש גם קופת מזומנים דשנה בהיקף של כ-4.6 מיליארד שקל, וכן חוב של כ-4.9 מיליארד שקל למחזיקי איגרות החוב שלה.

מבנה ההחזקות בדסקש
 מבנה ההחזקות בדסקש

לדברי יעקובי, מנגד, יחס המינוף LTV (חוב לשווי הנכסים) נמצא במגמת שיפור מתמדת בתקופה האחרונה, והוא ירד עד לרמה של כ-50%, לעומת יחס של כ-60% לפני מספר רבעונים מועט. השיפור ביחס זה נובע לדבריו הן מעליית שווי החברות הבנות, והן מירידה מתמשכת בחוב הפיננסי נטו.

יעקובי גם מעריך כי דסק"ש תקבל לידיה דיבידנדים משופרסל ומנכסים ובנין בעתיד הנראה לעין, בהיקף של כ-230 מיליון שקל לשנה, בעוד שהוצאות הריבית צפויות לעמוד על כ-200 מיליון שקל לשנה, ואף נמצאות במגמת ירידה בהתאם להחזרי הקרן. "לפיכך, אנו סבורים כי המבנה הפיננסי של החברה יציב, ולמעשה לא יידרשו לה גיוסי חוב מהותיים עד לשנת 2022, כאשר לא צפויים שינויים משמעותיים בחוב הפיננסי נטו", הוא כותב.

יעקובי מדגיש, כי השווי ההוגן למניית דסק"ש נע ברמות מחיר שבין 18.7 שקל ל-20.5 שקל, לעומת כ-14 שקל טרם פתיחת המסחר היום.

"אופציה על החזקות מצוינות"

יעקובי כותב כי האפסייד הנובע למניית דסק"ש לפי שווי השוק של ההחזקות הסחירות עומד על כ-34%, כאשר חישוב NAV (ערך נכסי נקי) לפי שווי כלכלי מוערך של החברות הסחירות אף מעניק אפסייד גבוה יותר של קרוב ל-50%.

"על מנת להמחיש את האטרקטיביות של מניית דסק"ש, נדגיש כי אם נאפס את שווי אלרון ושווי אפסילון ואחרות, עדיין נקבל דיסקאונט כלכלי של כ-20% ודיסקאונט סחיר של כ-10%.

"כלומר, השקפתנו היא שדסק"ש מהווה אופציה ממונפת ללא מס על החזקות מצוינות, או במילים אחרות, מי שקונה דסק"ש מקבל חברות תפעוליות טובות, ואת אלרון, אפסילון ופרטיות אחרות בחינם", הוא מוסיף.