גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טובים במספרים: כך חגגה מימון ישיר את ביצועי 2017

וגם: פירמת IATI, EY ו- Startup Nation Central הפגישו בין רפואה דיגיטלית ובלוקצ'יין

ערן וולף מוקי ודורון שניידמן / צילום: יונתן בן חיים
ערן וולף מוקי ודורון שניידמן / צילום: יונתן בן חיים

טובים במספרים

כך חגגה מימון ישיר את ביצועי 2017

אנחנו אמנם בסוף ינואר, אבל אף פעם לא מאוחר מדי לפתוח שנה ובעיקר לסכם אותה במספרים. ביום שני ערכה חברת מימון ישיר אירוע שכזה לעובדים, במתחם OCEAN בבתל-אביב. ערן וולף, המנכ"ל, פירט את ההישגים העסקיים, אבל עם כל העניין שבדבר, הנוכחים התעניינו לא פחות במספרים אחרים - כמות החתונות והלידות בחברה.

מתברר כי בשנת 2017 התחתנו בחברה 12 עובדים ונולדו 60 תינוקות. וולף העז לחזות עלייה, והעריך שבשנת 2018 יהיו בחברה 19 חתונות ו-68 לידות. בלי קשר לכך אמר דורון שניידמן, מבעלי צור שמיר, על המוטיבציה של העובדים כי: "אם המתחרים ירוצו 10 ק"מ, אנחנו נרוץ מרתון". כנראה שמוטיבציה קיימת בבית כמו גם בעסקים. עוד מתפארים במימון ישיר בכך ש-64% מעובדי החברה הם נשים.

במתרשמים ובמתרשמות: מוקי ודורון שניידמן, בעלי קבוצת צור שמיר; ליאת שמואלי-ליכטנשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש; רונית פטר-בן דוד, סמנכ"לית טכנולוגיות ופיתוח עסקי מוצרים; לירז חקמון, יועצת משפטית וסמנכ"לית תפעול; וחברי הדירקטוריון - יוסי קוצ'יק, בצלאל לבנה, ברוך טנה, אלעד דוברובסקי ושמואל מסנברג.

ערן וולף מוקי ודורון שניידמן / צילום: יונתן בן חיים

בועז יהודה מונה למנהל טלדור תקשורת

יחליף את טירן לוי הפורש בתום 7 שנים

חברת ה-IT טלדור מינתה את בועז יהודה (54) למנהל טלדור תקשורת. יהודה (54), יחליף את את טירן לוי, הפורש בתום 7 שנים בתפקיד.

ליהודה יש ניסיון של יותר מ-25 שנה בעולם ההייטק, בדגש על תעשיית המחשוב והתקשורת. בעברו הוא שימש כמנכ"ל Sun ישראל וכמנכ"ל גטר טק במשך 5 שנים. הוא היה ממקימי סניף EMC בישראל שם ניהל את תחום המכירות למערכות פתוחות. בשנים האחרונות שימש יהודה כבעלים והמנכ"ל של חברת ליה המתמחה בפיתוח עסקי בינלאומי ובסיוע ניהולי לחברות הזנק.

טלדור נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 250 מיליון שקל. 

בועז יהודה / צילום: תמיר יהודה

העיקר הבריאות

פירמת IATI, EY ו- Startup Nation Central הפגישו בין רפואה דיגיטלית ובלוקצ'יין

נציגי EY ישראל, IATI ו- Startup Nation Central הגיעו אתמול (ג') אל מלון הילטון תל-אביב יחד עם יזמים ומשקיעים מקומיים וזרים. אלה פתחו את כנס Digital Health, המתקיים בפעם הרביעית ועוקב אחר הטכנולוגיות בתחום הבריאות הדיגיטלית. באופן מפתיע, או שאולי לא מפתיע כלל, אחד הנושאים החדשים שעלו השנה לראשונה, היה שילובן של טכנולוגיות בלוקצ'יין ובינה מלאכותית במערכות הבריאות.

במקום נערכה גם תחרות סטארט-אפים, בה זכתה חברת EfA מפתחת מעבדה ניידת לבדיקות דם אוטומטיות ואבחון מחלות מדבקות, המיועדת בעיקר לשימוש במדינות מתפתחות.

אייל בן יעקב, שותף בכיר ב-EY ישראל וראש תחום מדעי החיים - שדיבר במקום על דרך ההצפנה של הבלוקצ'יין האמורה להשתלב בעתיד גם בעולם הרפואה הדיגיטלית - העניק לסטארט-אפ הזוכה בתחרות את הפרס יחד עם ד"ר בני זאבי, מנהל שותף בקרן ההון סיכון Tel Aviv Venture Partners; מירי ברגר, מנהלת פיתוח עסקי ושיווק ב-IBM; ושרון שפירא, מנהלת סקטור הרפואה הדיגיטלית בסטארט-אפ ניישן סנטרל.

עוד הגיעו להתעדכן ולעדכן: ד"ר ג'ון מתיסון, סמנכ"ל מידע רפואי בגוף הבריאות האמריקאי קייזר פרמננטה; נועם גביזון, ראש תחום רפואה דיגיטלית בפייסבוק ישראל; פמלה ספנס, מנהלת תחום מדעי החיים ב-EY גלובל; ד"ר אלוק גופטה, סגן נשיא גלובלי, IBM Watson Health Imaging; ג'ון באס, מייסד, Hashed Health; ד"ר דברה קילפטריק, מנכ"לית Evidation Health; ואחרים.

מירי ברגר אייל בן יעקב שרון שפירא בני זאבי ויואל עזרא /  צילום: שאולי לנדנר

לונדון כן מחכה להם (בע"ה)

לא רק מייק פנס: מי ביקרו במתחם לגברים בירושלים?

בזמן שרבים היו טרודים בביקורו של מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב, בישראל ובעיקר בכותל המערבי, ביקרה בארץ אישיות מכובדת נוספת - צ'רלס בוומן, המכהן כ"לורד ראש העיר של לונדון" (דהיינו: ראש העיר של הסיטי של לונדון וראש האיגוד של העיר, תפקיד שאינו פוליטי). במסגרת ביקורו הגיע בוומן גם לביזמקס, מתחם עסקים וחדשנות לגברים חרדים בירושלים, יחד עם משלחת שכללה את טוני קיי, סגן שגריר בריטניה בישראל. זאת, במטרה לחזק את קשרי הסחר עם הבירה הבריטית.

ואם ביקורו של פנס זכה לביקורת בשל הפרדת והגבלת העיתונאיות בכותל המערבי, בביקור זה (במתחם הפונה לגברים חרדים), לקחו חלק בלתי נפרד מהקבוצה גם נציגות של השגרירות בהן דפנה פרוכט, קצינת הביקורים של השגרירות ואדווה רוגאלין מהנספחות המסחרית.

איציק קרומבי, מנכ"ל ביזמקס, ערך לחברי (וחברות) המשלחת סיור במתחם, והפגיש אותם עם נציגיו - מרדכי פלדשטיין, מנכ"ל קרן ק.מ.ח, שבמסגרתה ביזמקס פועלת; גדעון קופרמן, מנכ"ל בראשית וחבר הנהלת אחים גלובל, ועם עובדי המתחם, בהם יעקב פרבר, סוחר באמזון. קיי הצהיר בפני חברי ביזמקס שהם מוזמנים בעת הצורך ליצור קשר עם השגרירות הבריטית, וציין שכל צוות השגרירות יעמוד לרשותם.

יעקב פרבר צ'רלס בוומן ואיציק קרומבי/  צילום: שמוליק קמינקר

עוד כתבות

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל חברת הרובוטיקה הצבאית: "רחפנים הם לא העתיד רק של מלחמות. הם יזלגו גם לחיים"

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסך גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

"נמצאים רק בתחילת הדרך": מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם לראשונה על במה אחת

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס Tech IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס