הבניין שעוזבת מיקרוסופט בהרצליה יגבה ל-25 קומות

התוכנית שיזמה גב ים הופקדה להתנגדויות וכוללת הוספת 15 קומות משרדים לבניין קיים בן 10 קומות, אותו שוכרת היום מיקרוסופט

17,700 מ"ר שטחי תעסוקה ו-940 מ"ר שטחי מסחר / צילום: משה צור אדריכלים
17,700 מ"ר שטחי תעסוקה ו-940 מ"ר שטחי מסחר / צילום: משה צור אדריכלים

הבניין שעוזבת חברת מיקרוסופט בהרצליה פיתוח יגדל מ-10 קומות ל-25 קומות - כך נודע ל"גלובס". הבניין המדובר הוא חלק ממתחם תעסוקה בבעלות חברת גב ים הכולל 6 בניינים בני 10 קומות כל אחד. אתמול (ג') החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב שבמינהל התכנון להפקיד את התוכנית שהגישה גב ים להרחבת שאחד הבניינים, אותו שוכרת כעת חברת מיקרוסופט, יגבה ל-25 קומות מעל קומת קרקע. הקומות הנוספות יתווספו מעל הבניין הקיים.

על פי התוכנית שהופקדה יתווספו לבניין בחלקו הדרומי של המתחם 17,700 מ"ר שטחי תעסוקה ו-940 מ"ר שטחי מסחר שיוקמו לאורך חזית רחוב שנקר. בנוסף, התוכנית מוסיפה 1,500 מ"ר שטחים לצורכי ציבור שיירשמו על שם עיריית הרצליה לשימושים כמו בריאות, רווחה, חינוך, משרדי עירייה וכדומה.

כמו כן במסגרת התוכנית יוקמו שני מעברים רציפים עבור עובדי המתחם ומבקריו מתחנות האוטובוס הממוקמות על כביש 2 למתחם, ומעבר נוסף שיחבר את רחוב שנקר עם המתחם. מדובר במעבר מוצל אשר בחלקו יהיה משולב מסחר כגון בתי קפה.

מיקרוסופט כאמור, צפויה לעזוב את הבניין ולעבור לקמפוס החדש שמקימות החברות אקרו נדל"ן תדהר וקנדה ישראל על מגרש סמוך בהרצליה פיתוח עבור מיקרוסופט. גב ים צפויה לחפש שוכר גדול שישכור את המגדל בגירסתו המוגדלת לאחר עזיבת מיקרוסופט.

בוועדה המחוזית ציינו כי התוכנית, שלא מוסיפה חנייה אחת למספר החניות הקיימות, מעודדת שימוש בתחבורה ציבורית וצמצום השימוש ברכב פרטי להגעה למקום, תוך קביעת מעבר הולכי רגל רציף מתחנות אוטובוס בכביש 2 ומהתחנות האוטובוס ברחוב שנקר. כמו כן, התוכנית מעודדת שימוש באופניים הן על ידי חיבור עם רשת האופניים הארצית 'אופני-דן' והן על ידי חיבור עם רשת האופניים המקומית המתוכננת באזור התעסוקה כולו, וכן קובעת הקמת מקלחות ואחסון לטובת רוכבי האופניים.

את התוכנית ערך דניאל אוחנה ממשרד משה צור אדריכלים, ואת ניהול התב"ע ערכה ברכת קלימשטיין לוי מחברת חושן ניהול פרויקטים.

יש לציין כי לא מדובר בבניין הראשון באזור התעסוקה הרצליה שבו מופקדת תוכנית ל-25 קומות. הבניין הראשון שהופקד להתנגדויות הוא בית אמרון של חברת כלכלית ירושלים שצפוי לכלול אף הוא 25 קומות בעירוב שימושים. זאת במסגרת רצונה של עיריית הרצליה להפיח חיים באזור התעסוקה על ידי הוספת שימושים מלבד משרדים, כגון מגורים ומלונאות.

יו"ר הוועדה המחוזית תל-אביב, דניאלה פוסק, ציינה כי "התוכנית תשדרג את מתחם גב-הים ותהפוך אותו לאזור תעסוקה מתקדם ובו מרחבים ציבוריים רחבים לרווחת עובדי ומבקרי המתחם, זאת לצד נגישות לתחבורה הציבורית".

"בתחילת שנות ה-90 תכננו פרויקט חדשני בקומפוזיציה אופקית שייצג באופן ראוי את אזור התעשייה של הרצליה פיתוח לחזית כביש החוף" מסר האדריכל משה צור, "והיום סוף סוף אנחנו מצליחים להשלים אותו".