הרמקול של אפל ייצא עוד שבועיים. היה שווה לחכות?

כל מה שרציתם לדעת על ההומפוד של ענקית הטכנולוגיה, שעולה 350 דולר ומצטרף לשוק צפוף ■ זה מה שיש לו להציע במאבק מול אלקסה וגוגל הום

הרמקול החכם של אפל, HomePod, יושק ב-9 בפברואר. אפל מציגה את המכשיר כ"פורץ דרך ובעל טכנולוגיות אודיו מתקדמות שמעניק חווית האזנה נפלאה". שוק הרמקולים החכמים אמנם רווי ונראה שאפל נכנסת אליו באיחור, אבל הדוגמאות של האייפוד והאייפון מוכיחות שאסור להספיד את ההומפוד הנה כל מה שצריך לדעת על המכשיר החדש.

כמה זה יעלה?

349 דולר. הרמקולים של אלקסה והעוזרת הדיגיטלית של גוגל עולים עד 50 דולר. המחיר הגבוה של ההומפוד אמנם ספג כבר ביקורת, אך הרמקול החכם הום מקס של גוגל למשל שיצא בדצמבר ומתמקד גם הוא בסאונד איכותי עולה 400 דולר.

כמה מוצרים ייצאו?

יש רק הומפוד אחד, לעומת עשרות רמקולים שתומכים באלקסה - 4 מודלים מתוכם של אמזון. גם המוצר של גוגל נתמך על ידי עשרות מכשירים.

אילו יכולות הוא מציע בתחום האודיו?

להומפוד מודעות מרחבית שגורמת לו להבין את מיקומו ולכוון את הסאונד כך שיספק את האודיו הטוב ביותר בכל מקום בו ימוקם. המכשיר ייעזר ביכולות של שאזאם שאותה רכשה אפל לפני כחודש.

מה עוד הוא יודע לעשות?

ההומפוד מתהדר בעיצוב פשוט, אלגנטי וידידותי למשתמש כמצופה מאפל. דרך סירי ניתן לשלוח הודעה, לכוון טיימר, להגדיר תזכורות, לבדוק את החדשות, ספורט, התנועה בכבישים ומזג האוויר, ואפילו לשלוט על מגוון אביזרים חכמים לבית שנתמכים על ידי HomeKit. של אפל.

עם מה הוא מתממשק?

מבחינה מוזיקלית, עליה אפל שמה דגש, ההומפוד עובד רק עם אפל מיוזיק בעוד שאלקסה והעוזרת של גוגל עובדות עם אפליקציות רבות כמו ספוטיפיי, פנדורה וטונלן ומאפשרות גם לבחור בכל שירות מוזיקה כברירת המחדל. לאפל מיוזיק אין אופציה חינמית, כך שכדי לגרום להומפוד לעבוד, יהיה צורך לשלם דמי מנוי חודשיים. פודקאסטים ניתן לנגן רק דרך אפל פודקאסטס, ניתן להשתמש ברמקול רק למכשיר אייפון ואפילו ההתקנה שלו דורשת חיבור למכשיר iOS. הוא אמנם תומך באפליקציות צד שלישי של שליחת מסרים מידיים כמו ווטסאפ ובאפליקציות פתקים, אך עבור לקוחות שרגילים ליכולות של אמזון אקו או גוגל הום זה יהיה מעט מאוד. הם כבר חברו לעשרות חברות אחרות כדי לאפשר שליטה קולית אפילו כדי להזמין פיצה דרך דומינוס, או מונית מאובר למשל.

מהן יכולות התוכנה?

אלקסה של אמזון והעוזרת של גוגל הם בעלות יכולות טובות יותר משל סירי, למרות שנכנסה לשוק ראשונה. לעומת זאת, השיחות עם סירי מוצפנות ברמה גבוהה יותר משל אלקסה או גוגל אסיסטנט.

מתי המכשיר יגיע לישראל וכמה הוא יעלה כאן?

לא ברור. בשלב הראשון המכשיר יושק בארה"ב, אוסטרליה, בריטניה, גרמניה וצרפת. חיים זגורי, מנכ"ל istore בישראל, אמר בשיחה לגלובס כי "ברגע שיגיע בצורה רשמית נשווק את ההומפוד, אבל עוד אין מועד הכרזה רשמי בישראל. נעשה מאמץ לשמור על מחירו כמה שיותר קרוב למחיר הבינלאומי ככל שזה תלוי בנו".

המתחרים

אמזון אקו - מתחבר לעוזרת האישית אלקסה, מנגן מוזיקה ממגוון אפליקציות פרט לאמזון מיוזיק, מבצע שיחות, עונה על שאלות, שולט על הבית, מנגן תחנות רדיו וספרי אודיו ועוד.

סונוס וואן - משתמש בעוזרת האישית אלכסה של אמזון. שליטה על מוזיקה, על הבית החכם, חיבור לרמקולים אחרים של סונוס כדי לנגן מוזיקה בכל חדר

גוגל הום - מנגן מוזיקה מגוגל פליי מיוזיק, יוטיוב ועוד, מאפשר חיפוש בגוגל, מאפשר שליטה בטלוויזיה שנתמכת על ידי קומקאסט, מבחין בין קולות של עד 6 אנשים, שליטה על הבית החכם ומתממשק עם גוגל מאפס וקלנדר