הטיסה התעכבה? לא כאן: מהי חברת התעופה הדייקנית בעולם

אתר Flightstats מדרג מזה עשור את פעילות חברות התעופה בכל העולם לפי מועד ההמראה ■ איחור מוגדר כנחיתה בטווח של 15 דקות אחרי מועד הנחיתה המקורי בלוח הטיסות

חברת התעופה הדייקנית בעולם לפי הדוח השנתי של אתר Flightstats היא החברה הספרדית איבריה, שבסיכום שנתי הצליחה להמריא ב-89% מטיסותיה בזמן.

מבין חברות התעופה שדורגו כדייקניות בעולם אפשר למצוא גם את ג'פאן איירליינס JAL, שהמריאה במועד ב-86% מטיסותיה. עוד מבין המדורגות כדייקניות בעולם אפשר למצוא את החברה היפנית אול ניפון איירליינס, ANA, דלתא, אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, SAS, קטאר איירווייז, קוואנטאס האוסטרלית ואפילו אליטליה - חברת התעופה שעתידה יוכרע בקרוב, אחרי שנקלעה לקשיים כלכליים בשנה החולפת.

אתר Flightstats מדרג מזה עשור את פעילות חברות התעופה בכל העולם לפי מועד הנחיתה. איחור מוגדר כנחיתה בטווח של 15 דקות אחרי מועד הנחיתה המקורי בלוח הטיסות. האתר מפרסם דירוגים לפי חברות התעופה ולפי נמלי תעופה - שלעתים קרובות הם ה"אשמים" בעיכובים בהמראות.

בחלוקה לפי יבשות, לפי הדירוג המסכם לשנת 2017, מבין חברות התעופה האירופיות שבהן כאמור מככבת איבריה, חברות התעופה הדייקניות לשנת 2017 כוללות את אוסטריאן אייליינס שהצליחה לדייק במועד הנחיתה ב-83% מטיסותיה, את אליטליה כאמור ואת אגאן היוונית, KLM, ג'רמן ווינגס, ריאנאייר, בריטיש איירוויז, וולינג ו-SAS - כולן הצליחו לדייק ב-80% לפחות מהטיסות שלהן במהלך 2017.

עבור חברות לואו קוסט, הנחיתה במועד היא משימה חשובה במיוחד: חברות אלה לא יכולות להרשות לעצמן להתנהל במודל רזה החורט על דגלו התייעלות לטובת מחירי הטיסות - ולהמריא בעיכוב. לצד אי-הנוחות לנוסעים, חברות התעופה עשויות להיקנס בגין עיכובים בהמראות ולשלם לרשויות התעופה המקומיות.

לאחרונה בהקשר זה הכריזה ריאנאייר על שינוי במדיניות הכבודה שלה בכל הנוגע להעלאת מזוודות ותיקי יד למטוס. החברה הסבירה כי השינוי נובע מהרצון למנוע עיכובים. בתחילה ולמשך ימים ספורים, בחרה החברה להפלות את הנוסעים הישראלים עם מדיניות מחמירה (שלפיה אין להעלות תיק יד שני למטוס אלא בתמורה ל-50 אירו). לאחר מכן חזרה בה והשוותה את תנאיה החדשים גם לנוסעים הישראלים - שלפיהם העלאת כבודת יד (טרולי) נוספת למטוס תהיה אפשרית ברכישה מראש של השירות (בתמורה לכ-6 אירו).