בעקבות אליוט: מוסדיים ישראליים מבקשים להחליף דירקטוריון בזק

בעקבות פנייתה של קרן ההשקעות אליוט ומשקיעים זרים נוספים בבזק, פנו עמיתים, מיטב דש וכלל ביטוח, באמצעות אנטרופי, וקבלו על הממשל התאגידי בחברה

בזק / צילום: איל יצהר
בזק / צילום: איל יצהר

המוסדיים בארץ בעקבות המשקיעים הזרים בבזק : מספר גופים מוסדיים פנו בשבוע שעבר לבזק באמצעות אנטרופי, וביקשו ממנה לשקול החלפת הדירקטורים בחברה. הפנייה של הגופים המוסדיים (עמיתים, מיטב דש וכלל ביטוח) באה בעקבות הפנייה של קרן ההשקעות אליוט ושל משקיעים זרים נוספים שלוחצים על החברה לפעול להחלפת הדירקטורים שלה, ולגלות אקטיביות בכל הקשור לממשל התאגידי בבזק, בעקבות דפוסי הפעולה שהתגלו בחקירת הרשות לניירות ערך.

כפי שפורסם ב"גלובס", מאז היוודע דבר פנייתה של אליוט לבזק, משקיעים זרים נוספים מצטרפים למאבק שלה והיה צפוי שגם הישראלים יצטרפו לפנייה.

במכתב ששלחה אנטרופי היא מציינת שהיא פונה בשמם של המוסדיים המחזיקים כ-3.5% בבזק במצטבר. במכתב, המוסדיים מבקשים מאנטרופי שתפנה "באופן פורמלי בדרישה לביצוע בחינה מעמיקה של היבטי הממשל התאגידי בחברה בהיבטי מבנה הדירקטוריון ומרכיביו השונים.
"בעלי המניות המוסדיים מבקשים להודיע לחברה, כי נוכח האירועים האחרונים בחברה ובפרט לאור החקירות שבוצעו, כפי שפורסם על-ידי רשות ני"ע, הם מביעים חשש ליכולת החברה לפעול לטובת כלל מחזיקי העניין בה מבלי לבצע שינויים ושיפורים מיידיים בקשר עם איכות הממשל התאגידי בחברה.
"בהתאם לכך מבקשים בעלי המניות המוסדיים כי החברה תבצע בחינה מעמיקה של הממשל התאגידי הקיים בחברה והתאמתו למאפייניה ופעילותה, בפרט בנושא גיבוש פרופיל הדירקטוריון המתאים לחברה כיום, וקביעת תהליך סדור למינוי הדירקטורים בחברה.

"ממצאי הבחינה ישמשו את החברה והאורגנים שלה כבסיס לבניית תוכנית לשיפור היבטי ממשל תאגידי, אולם ישמשו גם את בעלי המניות המוסדיים בבחינת צעדיהם האפשריים אל מול החברה, לרבות זימון אסיפה מיוחדת שתעסוק בנושאי מינוי דירקטורים לדירקטוריון החברה.

"הבקשות המפורטות בפנייתנו אליך נשענות גם על אינטרס ציבור בעלי המניות, הנגזר ממבנה השליטה בחברה ומהעובדה כי ציבור בעלי המניות מחזיק בכ-73.6% מהון מניות החברה ואילו בעלת השליטה (הישירה) בחברה, חברת בי קומיוניקישנס בע"מ, מחזיקה בכ-26.4% בלבד".
אנטרופי מבקשת לקבל את עמדת בזק בתוך שבוע.