טסים בטיסות פנימיות בסין? תוכלו להשתמש בסלולר בטיסה

חברות התעופה הסיניות מתחילות לשנות את מדיניותן ולאפשר לנוסעים להשתמש במכשירים הסלולריים שלהם - סמארטפונים וטאבלטים - בזמן הטיסות

מטוס היינאן / צילום: שאטרסטוק
מטוס היינאן / צילום: שאטרסטוק

בשורה לטסים בטיסות פנימיות בסין: חברות התעופה הסיניות מתחילות לשנות את מדיניותן ולאפשר לנוסעים להשתמש במכשירים הסלולריים שלהם בזמן הטיסה. עד כה, הטסים בטיסות פנימיות בסין לא הורשו להשתמש במכשירים הסלולריים שלהם, לרבות בטלפונים חכמים (סמארטפונים) ובטאבלטים בזמן טיסות - גם כאשר היו מכוונים למצב טיסה.

מדובר בחברות התעופה הסיניות שלא ממוקמות בהונג-קונג, מקאו או טאיוון, אלא על אלה המפעילות טיסות מערים שונות בסין. נוסעים בטיסות פנימיות בסין סיפרו כי הם התבקשו לכבות לגמרי את מכשירי הסלולר שלהם בטיסות, כשצוות הדיילים גם מעיר למי ששולף את הסמארטפון מהכיס אפילו כדי לצלם.

אולם כאמור יש אור בקצה המנהרה: בשבוע שעבר הודיעו החברות היינאן וצ'יינה איסטרן על שינוי במדיניות: הנוסעים יורשו להשתמש בטלפון הסלולריים שלהם בזמן טיסה (כאשר הם יהיו מכוונים למצב טיסה).

הנוסעים הסיניים מקווים שמדובר ביריית פתיחה שתסחף אחריה את החברות האחרות - מי שכבר הצטרפו הן אייר צ'יינה וחברות הלואו קוסט הגדולה בסין, ספרינג איירליינס, שבחודש הבא יתירו לנוסעים להשתמש במכשירים הסלולריים שלהם.

מי שהנחיל את האיסור על השימוש בטלפונים הסלולריים במטוסים בסין הן רשויות התעופה הסיניות, בנימוק שהמכשירים הסלולריים עשויים לשבש את מערכות הטיסה כשהן לא בטחו ב"מצב טיסה" בסמארטפון ככזה שמבטיח את שלום המערכות מפני האויב הסלולרי.

לשם המחשה, ב-2013 החליטה רשות התעופה האמריקאית להתיר את השימוש בטלפון סלולריים בזמן טיסות, אחרי שהגיעה למסקנה כי המכשירים לא מובילים לשיבושים במערכות המטוס. בספטמבר האחרון הסירה רשות התעופה הסינית את האיסור, כשעד אז שימוש בסמארטפון בטיסה אף הוגדרה כהתנהגות לא חוקית המסכנת את ביטחון הציבור. הפרת חוקים מעין אלה עשויים היו להוביל לקנסות של 7,500 דולר ואף לכלול איסור לטוס או מאסר של עד 10 ימים.

למרות שהאיסור הרשמי הוסר, החברות הסיניות עדיין נקטו מדיניות זהירה - שכעת כאמור משתנה. זאת ועוד, מרבית חברות התעופה הסיניות מציעות לנוסעים שירות WiFi בתשלום בטיסה, אותו הנוסעים יכולים לצרוך עם מכשירים גדולים יותר מטאבלט או מסמארטפון, כלומר עם לפטופ, ורובן ככולן מבינות כי השירות נצרך בעיקר עם הסמארטפון, וכי האיסור כבר אינו רלוונטי.