ניסנקורן על עובדי נמל חיפה: "מדובר רק על פרישה מרצון"

"עם פתיחת הנמלים החדשים ב-2021, לא תהיה הצדקה להחזיק 1,000 עובדים בנמל חיפה" ■ בימים אלה מנהלת הנהלת הנמל מגעים עם הממונה על השכר באוצר בנוגע לתנאי פרישה מרצון של העובדים

נמל חיפה  / צילום: עושים עניין
נמל חיפה / צילום: עושים עניין

"עם פתיחת הנמלים החדשים ב-2021, לא תהיה הצדקה להחזיק 1,000 עובדים בנמל חיפה. אנחנו מעריכים כי נצטרך רק 650-700 עובדים", כך אמר היום בשיחה עם "גלובס" גורם בכיר המקורב להנהלת נמל חיפה.

בימים אלה מנהלת הנהלת הנמל מגעים עם הממונה על השכר במשרד האוצר בנוגע לתנאי פרישה מרצון של העובדים. עדיין לא ידוע כמה עובדים יהיו מעוניינים לפרוש במסגרת התייעלות הנמל ויש להניח כי הדבר תלוי בתנאי הפרישה שיוצעו.

"להערכתנו העובדים שירצו לפרוש הם בני 48 פלוס, הם כמהים לזה, והם גם יודעים שאלה יהיו תנאי הפרישה הכי טובים שהם יזכו לקבל אי פעם", המשיך המקור. לדבריו, "התנהלות העובדים בשנים האחרונות היא זו שהובילה לפתיחת נמלים חדשים, הם הביאו את זה לעצמם וכרגע הם צריכים להתמודד עם זה".

כזכור, כבר לפני יותר מחצי שנה הבטיח שר האוצר ישראל כץ ביטחון תעסוקתי לעובדי הנמלים למשך 15 שנים, זאת במסגרת רפורמת הנמלים שתוביל לפתיחת שני נמלים חדשים בדרום ובצפון.

לדברי יו"ר ההסתדרות הכללית אבי ניסנקורן, שהתייחס היום לנושא במסגרת תדרוך עיתונאים: "ביטחון תעסוקתי ל-15 שנה שהשגנו לעובדי הנמלים עומד בעינו וזה יהיה חלק מההסכם שייחתם עמם. כרגע אנחנו מדברים רק על פרישה מרצון בנמל חיפה. לא מדברים עדיין על המספרים. לגבי נמל אשדוד - אני חושב שזה לא זמן טוב לקליטת עובדים חדשים, כבר אמרתי את זה לא פעם".