סכסוך עבודה בפלאפון בעקבות מהלך "פלאפון בעיר"

בנוסף להתנגדות למהלך השיווקי החדש, העובדים חוששים ממכירת קבוצת בזק מבלי התייעצות איתם

ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון / צילום: יונתן בלום
ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון / צילום: יונתן בלום

ועד העובדים של חברת פלאפון חושש כי המהלך השיווקי החדש "פלאפון בעיר" יביא לפגיעה בעובדים ובבונוסים של עובדי החברה. העובדים ביקשו להכריז סכסוך עבודה בעקבות המהלך, וכן בעקבות המכירה הצפויה של חברת בזק, והדבר אושר להם.

לאחרונה יצאה הנהלת החברה במהלך שמטרתו להגביר את יכולת ההפצה של החברה על ידי חתימת הסכמים עם חנויות סלולר עצמאיות, שממותגות תחת המותג "פלאפון בעיר", ובחנות יש עמדת מכירה של פלאפון שמוכרת שם מוצרים ושירותים סלולריים שלה, לצד המכירות העצמאיות של בעל החנות.

העובדים טוענים כי המצב החדש פוגע במכירות של עובדי פלאפון שבקניונים מסוימים, יש את הדוכן של פלאפון, לצד רשתות כמו באג וקרביץ שמשווקות את מוצרי פלאפון במחירים מאד זולים, ולצד זאת מוסיפים עכשיו עוד חנות של פלאפון בעיר. הדבר פוגע במכירות של הדוכן של פלאפון ובביצועים של העובדים שמתקשים לעמוד ביעדים עקב התחרות הפרועה בין המפיצים.

בנוסף העובדים חוששים שבזק תירכש (פלאפון היא חברה בת של בזק) והרוכשים לא ידברו איתם. כרגע אף אחד מהמשקיעים לא דיבר עם הועד של פלאפון והם הבהירו שלא יאפשרו עסקה ללא שידברו איתם בדיוק כמו שמדברים עם עובדי בזק.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, יקי חלוצי: "לא ייתכן כי פלאפון מועמדת למכירה מבלי שנלקחות בחשבון הבטחת זכויות העובדים ועמידה בהסכמים הקיימים". יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי: "מי שחושב שאפשר לקנות את קבוצת התקשורת הגדולה בישראל, מבלי לנהל מו״מ מקדים עם עובדי פלאפון, טועה ובגדול״.