המפולת בשווקים תשפיע על "הנפקת השנה" בתל-אביב?

חברת המלונות של דוד פתאל מתכננת לגייס בשבוע הבא כ-400 מיליון שקל לפי שווי של מעל 4 מיליארד שקל "לפני הכסף"

דוד פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל / צילום: אלון רון

אם תימשך מגמת הירידות בשוק המניות, היא עלולה לפגוע בהנפקת הענק המתוכננת של חברת המלונות פתאל החזקות, המתוכננת לאמצע השבוע הבא. מדובר בהנפקת ה-IPO הראשונה של שנת 2018 בבורסה בת"א, שהיה כבר מי שהכתיר אותה כ"הנפקת השנה". לפני כשבועיים, כשהאווירה בשוק ההון הייתה אופטימית הרבה יותר, פרסמה פתאל החזקות טיוטת תשקיף ראשונה, לגיוס של כ-400 מיליון שקל לפי שווי חברה של יותר מ-4 מיליארד שקל "לפני הכסף". מקורבים להנפקה טענו היום (ג') בשיחה עם "גלובס" כי למרות הטלטלה בשווקים, בינתיים אין שינוי בתוכניות ההנפקה ובתמחור המבוקש.

[צוללים לתוך תשקיף פתאל: גובה הדיבידנד ושכר בני המשפחה]

פתאל החזקות, שאותה הקים דוד פתאל לפני כ-20 שנה, מונה כיום 167 מלונות הכוללים כ-32 אלף חדרים, ב-17 מדינות. החברה מתכוונת להנפיק לציבור עד 10% ממניותיה כאשר תמורת ההנפקה תשמש את החברה למימון פעילותה השוטפת ופעילות הפיתוח שלה. בעלי המניות בחברה כוללים ערב ההנפקה את דוד פתאל עצמו ( 71.8%), גרושתו הדסה (9.65%) וקבוצת הביטוח מגדל (18.55%).

דוד פתאל מנפיק את אימפריית המלונות שלו. צייר: גיל ג'יבלי
 דוד פתאל מנפיק את אימפריית המלונות שלו. צייר: גיל ג'יבלי

לאחר פרסום התשקיף יצאה הנהלת פתאל לסבב מצגות (רוד שואו) הנמשך בימים אלה. לאחר פרסום התשקיף אמר גורם בכיר בשוק ההון ל"גלובס" כי "לא ראיתי הנפקה אחת בשוק ההון הישראלי בשנים האחרונות שבוצעה בשווי שעליו דובר בתחילת הדרך. יש כאן משחק פסיכולוגי שהחתמים בארץ משחקים על בסיס קבוע, כשהם משאירים עוד לפני הרוד שואו טווח התאמה מסוים למטה. על אחת כמה וכמה כיום, כשכל החתמים בשוק יודעים שמאוד לא קל לבצע הנפקות אקוויטי מבלי לתת הנחה מסוימת למשתתפים בהנפקה".