הושלמה עסקת מקסיכם-נטפים לפי שווי של כ-1.9 מיליארד דולר

לאחר העסקה, קיבוץ חצרים ימשיך לשמור על החזקה של 20% בחברה ■ הרוכשת, מקסיכם, נסחרת בבורסה במקסיקו לפי שווי של יותר מ-6 מיליארד דולר ■ נטפים: "העסקה תחזק את מעמדנו העולמי בתחום ההשקיה החכמה"

מוצר של נטפים / צילום באדיבות חברת נטפים
מוצר של נטפים / צילום באדיבות חברת נטפים

הושלמה העסקה למכירת 80% מחברת הטפטפות ומוצרי ההשקיה נטפים למקסיכם (Mexichem) המקסיקנית לפי שווי של 1.895 מיליארד דולר. העסקה נחתמה בקיץ האחרון וכעת הושלמה, עם קבלת האישורים הרגולטוריים בנושא.

הרוכשת של נטפים, מקסיכם, נסחרת בבורסה במקסיקו לפי שווי של יותר מ-6 מיליארד דולר.

גם לאחר העסקה, קיבוץ חצרים ימשיך לשמור על החזקה של 20% בחברה. בנטפים אמרו היום (ד') כי "העסקה תחזק את מעמדה העולמי של החברה בתחום ההשקיה החכמה, תוך מינוף משאביה של מקסיכם, כמו פריסתה הגיאוגרפית, סל המוצרים שלה וניסיונה התפעולי רב-השנים".

לדברי נשיא ומנכ"ל החברה, רן מידן, "השותפות על מקסיכם תייצר קפיצת מדרגה נוספת עבור נטפים ותאפשר לה להאיץ את צמיחתה, תוך הרחבת סל הפתרונות והשירותים ללקוחותיה". מידן הוסיף וציין כי גם לאחר השלמת העסקה, נטפים תמשיך ותשמור על צביונה הישראלי ותשמור את מרכז פעילותה בישראל לשנים רבות.

"לא רק שהרכישה של נטפים תמצב אותנו כמובילים בשוק ההשקיה החכמה שצומח במהירות - יכולות המחקר והפיתוח והטכנולוגיה שנטפים מביאים איתה יסייעו לנו בשדרוג הפורטפוליו הקיים", מסר היום מנכ"ל מקסיכם, דניאל מרטינז-וולה.

נטפים מעסיקה בארץ ובעולם יותר מ 4,500 עובדים, מחזיקה ב-29 חברות-בת וב-17 מפעלי ייצור. היא מוכרת את מוצריה ביותר מ-110 מדינות.