הוליווד פינת רמת-אביב: מה עשה השחקן לייב שרייבר בישראל?

וגם: מי הגיע לתערוכת הציורים של יוני דנציגר, בנו של שופט העליון יורם דנציגר, במוזיאון ארץ ישראל? 

הוליווד פינת רמת-אביב

הכוכב ההוליוודי לייב שרייבר, המוכר בעיקר כמי שמגלם את דמותו של ריי דונובן בסדרה בשם זה, הגיע לאוניברסיטת תל-אביב כאורח הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים, שם העביר כיתת אמן בבית הספר לקולנוע ולטלוויזיה, בהנחיית השחקן אוהד קנולר.

שרייבר האמריקאי-יהודי הוא שחקן, תסריטאי ובמאי, וכיכב בין היתר בסדרת סרטי האימה "צעקה", ב"אקס-מן המקור: וולברין" ובעוד למעלה מ-50 סרטים הוליוודיים, וביים בעצמו את הסרט "הכול מואר" עם אלייז'ה ווד.

שרייבר התיייחס ליהדותו וסיפר שאמו הייתה גאה מאוד בכך ותמיד נהגה לומר לו שהוא בן לעם הנבחר. "לא תמיד הבנתי במה מדובר, אבל בשבילי סבא שלי, שנסע לישראל כל שנה, סימל בעיניי את היהדות, וכל מה שאי-פעם הגשמתי היה בהשראתו".

שרייבר אמר למשתתפים כי בעיניו משחק הוא 50% אינטואיציה ויצירה, 30% עבודת בימוי ו-20% צילום - "מדובר ביחסי גומלין מורכבים ואינטנסיביים".

בתשובה לשאלות הסטודנטים, פירט שרייבר כי ביסודה של דמות דרמטית טובה יש דואליות - למשל בדמותו של ריי דונובן יש מצד אחד סטריאוטיפ גברי של עוצמה ואלימות, ומצד שני פגיעות ובושה עמוקה על ההתעללות המינית שעבר בילדותו.

לייב שרייבר פרופסור יצחק קלפטר ורז יוסף / צילום: ישראל הדרי
 לייב שרייבר פרופסור יצחק קלפטר ורז יוסף / צילום: ישראל הדרי

הצד היצירתי של המשפט

מי הגיעו לשלב עולמות במוזיאון ארץ ישראל?

אמש (ד') ערך יוני דנציגר, אמן ובנו של שופט בית משפט העליון ד"ר יורם דנציגר, קוקטייל הכולל תערוכת ציורים במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב, יחד עם עמותת איל"ן.

עולמות שלובים, היה גם שמה של התערוכה, שהעבודות בה הועמדו למכירה בסדרי גודל של אלפי שקלים ליצירה. בסופו של הערב כל הציורים נמכרו, וההכנסות יועברו לתרומה במרכז יום לנכים קשים בתל-אביב, שיאוכלס באפריל.

רו"ח אהוד רצאבי, יו"ר העמותה, סיפר במהלך הערב כי לפני כ-12 שנים, כשסיים את כהונתו כחבר כנסת, הוא פגש את דנציגר האב, שהיה מי שחשף אותו לאיל"ן. "כרואה חשבון שפוגש רק מספרים וניירות במהלך היום, פגשתי עולם ששינה אותי", הוא אמר.

באורחים שבאו להתרשם, לפרגן ואף להתחדש ביצירות: משפחת דנציגר; בועז הרמן, מנכ"ל העמותה; אמנון דיק; צבי סטפק מייסד ובעלים משותף של בית ההשקעות מיטב דש; רמזי גבאי, יו"ר מכון הייצוא; בועז רעם, מבעלי ג'נרל מילס ישראל; אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות; עו"ד תמי רוה, יו"רית החדשות ובעלה עו"ד יהודה רוה; רו"ח ראובן שיף; אברהם לולו אסף, יו"ר אמנת; דב קוטלר, לשעבר מנכ"ל ישראכארט; יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים; שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן; עו"ד דורי קלגסבלד; עורכי הדין רונן מטרי ומורן המאירי' בעלי משרד מטרי המאירי; ואחרים.

צבי סטפק אהוד רצאבי יוני דנציגר יוני דנציגר ובועז הרמן   / צילום: חן גלילי
 צבי סטפק אהוד רצאבי יוני דנציגר יוני דנציגר ובועז הרמן / צילום: חן גלילי