5 הערות לא קונבנציונליות על הראיון של מפכ"ל המשטרה

מה חשב לעצמו המפכ"ל רוני אלשיך כשנתן ראיון על התיק הכי כבד בקריירה שלו? מסתבר שהוא בכלל לא חשב

רוני אלשייך / צילום: אמיר מאירי
רוני אלשייך / צילום: אמיר מאירי

1. מה עלה בדעתו של המפכ"ל רוני אלשיך שרץ אמש לרוקן את קרביו בפומבי? האם באותו רגע היה המפקח הכללי שמחזיק בידיו תיקי חקירה רותחים ובוערים נגד ראש ממשלה מכהן - או נער זנוח ונגרר, אאוטסיידר, שמשתוקק לחיבת "המקובלים" בכיתה?

2. ראוי לציין כי גם אלשיך וגם מושא חקירתו נתניהו, שאץ להשיב לו בפאניקה, מאמינים שקיבלו ב"עובדה" ואחריה את מה שהשתוקקו לו: נתניהו חיזק, תגבר והעצים את אנשי ה"רק ביבי!", שמרגישים שראיון המפכ"ל אישר את חשדותיהם: המשטרה שותפה לאג'נדה מכוונת, בשליחות השמאל והתקשורת, להפלת הראש וחיסול הימין.

אלשיך, מצידו, זכה במה שנראה שעליו חלם מרגע שנכנס: אהבה ואהדה של חבורת "רק לא ביבי!", שמאתמול חוגגת על המשמעות הנסתרת של הראיון: כן, יש ממצאים נגד נתניהו. כן, המשטרה תגיש ותפרסם המלצה לכתב/כתבי אישום. כן, יש למפכ"ל עדויות על גורמים רבי-כוח, שבתיאורו תואם ל"מאפיה" מקצוענית, שבריוניה אספו מידע על חוקרי תיקי נתניהו, במטרה לאיים ולסחוט אותם.

3. איך קורה שמפכ"ל אחראי לא פותח בחקירה על סחיטה באיומים נגד חוקרים במטרה להרתיעם? מדוע לא מורה היועץ המשפטי לממשלה על פתיחת חקירה פלילית?

4. מה חשב לעצמו אלשיך כשנתן ראיון על תיק החקירה הכי כבד בקריירה שלו, בעיצומם של הדיונים הכי מכריעים בתיק? מסתבר שהוא בכלל לא חשב.

כך אמרה הבוקר (ה') אילנה דיין לכאן - רשת ב': "אלשיך לא השפיע על תזמון הכתבה. ברור לגמרי שאנחנו העלינו הילוך כשראינו שהעניין מגיע לנקודת זמן קריטית. לא רצינו לדחות את זה, כי זה לא היה רלוונטי אחרי פרסום ההמלצות".

כלומר, דיין, שליוותה אותו כשנה לדבריה, היא שהחליטה, היא שקבעה את המועד. זה מעלה אפשרות שאלשיך נבהל מהאפשרות שאם יגיש המלצות - כבר לא ירצו אותו לראיון.

מה אתה, תינוק מאוים? אין לך שיקול-דעת משלך?

5. האם הוא הבטיח לך את ראשות השב"כ, אם רק תסכים לבוא למשטרה? בוודאי, השיב אלשיך, אבל אחרי שהסכמתי, הבנתי שלא אוכל להיכנס כך לתפקיד, אז שחררתי את ראש הממשלה ואת השר מהתחייבויותיהם.

בעולם מקביל זה הצעת שוחד וגם קבלת שוחד - אף שלא מומשו.