מנכ"לית יוטיוב לפייסבוק: תחזרו להתמקד בתמונות של תינוקות

סוזן ווייציצקי התייחסה לתחרות הקיימת בין יוטיוב והרשת החברתית בנוגע לווידאו ■ בנוסף דיברה ווייציצקי על צנזורה והאסטרטגיה העתידית של החברה

מנכ"לית יוטיוב סוזן ווייצ'סקי / צילום: שאטרסטוק
מנכ"לית יוטיוב סוזן ווייצ'סקי / צילום: שאטרסטוק

מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי, אמרה כי פייסבוק "צריכה לחזור לתמונות של תינוקות ולשיתופים", ועקצה את שאיפותיה של הרשת החברתית המתחרה להתרחב בתחום הווידאו. הדברים נאמרו השבוע בוועידה של אתר הטכנולוגיה ריקוד בקליפורניה.

פייסבוק מתחרה לאחרונה באופן ישיר ביוטיוב מאז שהחלה להתמקד בתוכן וידאו ולנסות לנצל את הסרטונים לטובת תקציב ממפרסמים. היא מקדמת סרטונים ושיגורי לייב לראש הניוז פיד, והשיקה את Watch, פלטפורמה לתוכן וידאו של יוצרים מקצועיים, בין היתר כאלה שפייסבוק פיתו לעבור אליה מיוטיוב.

ווייציצקי אמרה את הדברים כשנשאלה על ידי העיתונאית קרה סווישר האם היא מודאגת מהשאיפות של פייסבוק בתחום הווידאו. בנוסף ענתה כי תמיד חשוב לקחת את המתחרים ברצינות, "אבל אתה לא מנצח כשאתה מסתכל אחורה ומסביבך", הוסיפה. ווייציצקי הסבירה כי היא "לא מומחית לפייסבוק. הם צריכים לעשות את מה שהכי טוב לעסק שלהם. כולנו צריכים להתחרות על תוכן".

פייסבוק אכן אמרה לאחרונה שהיא מתכוונת להתמקד מחדש בתוכן מחברים ולא מעמודים שונים, כך שייתכן שווייציצקי לא רחוקה בהערתה מהאסטרטגיה של החברה. בנוסף, האלגוריתם המשתנה של פייסבוק יכול להקשות על יוצרים להגדיל את קהל העוקבים שלהם באופן קבוע.

ווייציצקי גם הודיעה בוועידה על השקת תכנית המנויים Red ל-100 מדינות, בעוד שהיום היא פועלת בקרב חמש בלבד, והתייחסה לסערת לוגן פול, כוכב הרשת שהעלה סרטונים פוגעניים ליוטיוב, ביניהם אחד בו צולמה גופה של אדם שהתאבד, והסבירה מדוע הוא לא הוחרם לחלוטין מהאתר. לדבריה, יוטיוב מחסלת חשבונות של משתמשים רק אם הפרו את כללי הפלטפורמה שלוש פעמים, מכסה שפול לא עבר, וחשוב לה לאכוף את חוקיה באופן עקבי.

בנוסף, ווייציצקי אמרה כי קביעת גבול המגדיר מה ראוי שיופיע ביוטיוב זה עניין רגיש. "מצד אחד יש צנזורה, ומאידך יותר מדי חופש ביטוי". יוטיוב התמודדה עם הרבה ביקורות בשנה שעברה. מודעות שהופיעו בסמוך לסרטונים פוגעניים הביאו לחרם מפרסמים, וכשהרשת החברתית הגיבה בביטול מודעות עבור תוכן שנוי במחלוקת, הדבר הצית גל תלונות של יוצרים שטענו שאיבדו את ההכנסה שלהם ללא הצדקה. בנוסף, היו בה ערוצים שהראו ניצול של ילדים, וסרטונים לא ראויים אף הופיעו באפליקציה המיועדת לילדים.