אחרי 5.5 שנים: היועץ המשפטי של תנובה פורש

נועם נתיב הוביל את המחלקה המשפטית בתנובה וליווה את החברה בתקופה מאתגרת, ובכלל זה בהעברת השליטה מקרן אייפקס לתאגיד ברייט פוד הסיני ■ יסיים את תפקידו במאי 2018 וצפוי לעבור לחברת צים

נועם נתיב, שכיהן ב-5.5 השנים האחרונות כסמנכ"ל וכיועץ המשפטי של תנובה, ביקש לסיים את תפקידו וצפוי לעבור לחברת צים. נתיב יסיים את תפקידו בחודש מאי 2018.

נתיב הוביל את המחלקה המשפטית בתנובה וליווה את החברה בתקופה מאתגרת, ובכלל זה בהעברת השליטה בחברה מקרן אייפקס בשליטת זהבית כהן לידי תאגיד ברייט פוד הסיני, ונטל תפקיד משמעותי בהליכים מרכזיים של תנובה בארץ ובחו"ל.

בנוסף לחילופי הבעלות, אחת הסוגיות המשמעותיות המשפטיות הגדולות אליהן נדרשה תנובה בשנים האחרונות היה הסדר הפשרה מול רשות ההגבלים העסקיים. לפני כ-4 חודשים הגיעה תנובה להסדר פשרה עם רשות ההגבלים, במסגרתו נקנסה החברה בסכום של 25 מיליון שקל, לצד קנסות אישיים לבכירים לשעבר בחברה.

תנובה חתמה אז על צו מוסכם לסגירת תיק החקירה שהתנהל נגד חברת המזון, במסגרתו הודתה בהתערבות אסורה במחיר הסופר לצרכן ברשתות השיווק שופרסל ומגה. התקופה אליה מיוחסות ההפרות הן השנים 2008-2011, בהן תנובה הייתה בבעלות קרן אייפקס, כאמור בשליטת זהבית כהן.