גזית גלוב השלימה אתמול בהצלחה גיוס של 850 מיליון שקל

זאת בשלב המקדים בהנפקת אגרות חוב מסדרה י"ג החדשה, שצמודה למדד המחירים לצרכן ■ בימים הקרובים יערך השלב הציבורי בהנפקה, בו תנסה החברה להשלים גיוס של כ-950 מיליון שקל

חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר
חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  השלימה אתמול בהצלחה גיוס של 850 מיליון שקל במכרז להנפקת איגרות חוב מסדרה י"ג החדשה, הצמודה למדד המחירים לצרכן.

במסגרת המכרז המוסדי, שנערך אתמול, נרשמו ביקושים ממשקיעים מסווגים לרכישת אג"ח בהיקף של כ-1.34 מיליארד שקל, אשר ל-64% מהם נענתה החברה. הריבית במכרז נקבעה על 2.78% (צמודת מדד), והיא גבוהה ב-2.7% מהתשואה על אג"ח ממשלתית צמודה בעלת מח"מ דומה, שעומדת על 0.08%. בימים הקרובים ייערך השלב הציבורי בהנפקה, שבו תנסה החברה להשלים גיוס של כ-950 מיליון שקל.

סדרה י"ג צמודה למדד המחירים לצרכן ותיפרע בשישה תשלומים לא-שווים בין 2021 ל-2028. לאג"ח משך חיים ממוצע (מח"מ) של 7.3 שנים, והן זכו לדירוג של AA מינוס מ-S&P מעלות ולדירוג מקביל של Aa3 עם אופק יציב ממידרוג. ב-S&P מעלות ציינו כי תמורת ההנפקה תשמש למיחזור חוב פיננסי קיים ולפעילות השוטפת של החברה.

הביקושים הביאו להכפלת הגיוס

עוד עולה מדוחות הדירוג כי במקור ביקשה גזית גלוב לגייס עד 450 מיליון שקל בלבד, אבל הביקוש הגבוה הביא להכפלת היקף הגיוס. את ההנפקה הובילו לידר הנפקות ודיסקונט חיתום ואיתן גופי חיתום של ברק קפיטל, ווליו בייס, אקסלנס, פועלים אי.בי.אי, ענבר, איפקס, רוסאריו ואפסילון.

גזית גלוב, שנמצאת בשליטת חיים כצמן, היא קבוצת נדל"ן בינלאומית, הפועלת באירופה, בצפון אמריקה, בברזיל ובישראל, ונסחרת לפי שווי של 6.5 מיליארד שקל. עיקר פעילותה מתרכזת ברכישה, בהשבחה, בפיתוח ובניהול מרכזים מסחריים מעוגנים סופרמרקטים, תוך התמקדות בערים שנמצאות באזורים אורבניים צומחים.

ב-2016 הודיעה החברה על אסטרטגיה חדשה להפיכת חלק משמעותי מהחזקותיה להחזקות פרטיות. לפני כשבועיים החליף כצמן את כיסא היו"ר בכיסא המנכ"ל, במטרה להוביל את מימוש אסטרטגיה זו. את תפקיד המנכ"ל פינה דורי סגל, שממשיך לכהן כדירקטור בגזית גלוב וכיו"ר הדירקטוריון של החברה הקנדית המוחזקת פירסט קפיטל רילטי.

גזית גלוב מחזיקה ומנהלת כ-130 נכסים, המשתרעים על שטח בנוי להשכרה של כ-2.7 מיליון מ"ר בשווי של כ-37.5 מיליארד שקל. כמו כן, מחזיקה החברה ב-32.6% מהון המניות של חברת הנדל"ן הקנדית פירסט קפיטל רילטי בשווי של כ-1.55 מיליארד דולר קנדי (4.34 מיליארד שקל) וב-10.9% מהון המניות של חברת הקניונים האמריקאית ריג'נסי סנטרס בשווי של 1.06 מיליארד דולר (3.77 מיליארד שקל).