נשלח מכתב פינוי לשוכרים בשוק רוטשילד-אלנבי בת"א

בעקבות מאבק סוער של השוכרים נדחה הפינוי, אך החברה המחזיקה במגדל שבו הוא פועל השוק תפסיק לספק לו שירותים ■ לפני חודש אושרה בקשת בנק הפועלים למנות כונס נכסים לחברה שניהלה את השוק ■ השוכרים: "מופעל עלינו לחץ בלתי סביר לוותר על זכויותינו בלי תמורה"

שוק אלנבי רוטשילד / צילום: שלומי יוסף
שוק אלנבי רוטשילד / צילום: שלומי יוסף

השוכרים בשוק רושטילד-אלנבי בתל-אביב קיבלו מכתב פינוי בשבוע שעבר - כך נודע ל"גלובס". במכתב, ששלחה בשבוע שעבר חברת ברגרואין, המחזיקה במגדל מאייר שבו פועל השוק, עודכנו השוכרים כי הסכם השכירות בין החברה לקרן ליאת, שניהלה את השוק בוטל בשל "הפרתו על ידי חברת קרן ליאת", ואי לכך, ההחזקה במתחם המסחרי הושבה לידי החברה. לאחר מאבק הוחלט לדחות את הפינוי, אך ברגרואין הודיעה כי תפסיק לספק שירותים למתחם.

"למרות ניסיונות כבירים מצד מרשתי לאפשר את המשך תפעולו של שוק רוטשילד-אלנבי, שוכרי המשנה לא שיתפו ועודם אינם משתפים פעולה בנושא", נכתב במכתב, וכן כי שוכרי המשנה "סירבו להתקשר עם החברה בהסכמי שכירות אשר יסדירו את המשך הימצאותם בנכס".

במכתב נטען כי מהיום (א') תפסיק החברה את כל התשלומים השוטפים לתפעול השוק, כולל שירותי ניקיון, חשמל, מים, ארנונה ושמירה (על כך הודיעו גם למשטרת ישראל). "כבר במוצאי שבת, 17 בפברואר, דלתות שוק רוטשילד יינעלו על ידי צוות השוק לרבות בדרך של החלפת המנעולים בכניסות וכן תנותק מערכת החשמל".

לאחר מאבק סוער מול חלק מהשוכרים במתחם, בסוף השבוע האחרון הועבר מכתב נוסף, שלפיו הוחלט בשלב זה שלא לנעול את הדלתות ולנתק את החשמל, אך כן להפסיק את התשלום על השירותים הנוספים במתחם. השוכרים נחושים להמשיך להפעיל את המתחם בעצמם, וככל הנראה בדעתם אף להשיג חברת שמירה שתאבטח את המתחם.

בשיחות עם "גלובס" טענו שוכרים הפועלים בשוק כי הפינוי הרשמי צפוי להידחות, וכי החברה מפעילה עליהם "לחץ כוחני ובלתי סביר שיוותרו על זכויותיהם בלי תמורה על השקעות שנעשו. אנחנו מקווים להגיע להסדר הגיוני עם החברה המפעילה".

בסוף 2017 הודיעה ברגרואין לבנק הפועלים כי הסכם השכירות עם קרן ליאת בוטל לאחר שלא עמדה בתשלומים. בבקשה נטען כי עולה חשש כי מימוש הנכסים המשועבדים לטובת הבנק לא יביא לפירעון מלוא חובותיה של החברה לבנק, ועל כן נדרש לממש את הנכסים בדחיפות "על מנת לצמצם ככל הניתן את הנזק לבנק, ובכדי למנוע עשיית דין עצמי של נושי החברה ושל השוכרים".

כמו כן, נטען כי בשל מחלוקת בין בעלי החברה הופסקה העמדת מימון עצמי לעסק. בנוסף, חלק מהשוכרים החתומים על הסכמי השכירות ביטלו את הצ'קים עבור דמי השכירות, וכך נפגע מקור ההכנסה של העסק. לפני חודש אושרה בקשת בנק הפועלים למנות כונס נכסים לקרן ליאת, לאחר שבנק הפועלים פתח בהליכי חדלות פירעון נגד השוק.

שוק אלנבי-רוטשילד נפתח לפני שנה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. רק בחודשים האחרונים מונה לשוק מנכ"ל חדש, בתקווה שהמצב ישתפר. בעל השליטה בחברה ומנהלה בפועל הוא קובי טרייביטש (50%), לשעבר בעלי רשת טיב טעם, ולצדו שני בעלי מניות: שלומי גבאי (25%), לשעבר מנכ"ל איקאה בישראל, ואריק אברמוביץ', בעלי יבואנית הדגים והבשר מאסטר פוד (25%).

הקשיים בשוק נחשפו ב"גלובס" לפני כשלושה חודשים, אז התברר כי יש נתק מלא בין השותפים טרייביטש וגבאי קרוב לשנה, כלומר בערך מהיום בו הוקם השוק. אז, עוד קיוו בברגרואין כי יש יש לו תקומה באמצעות הבעלים הנוכחיים. לתפקיד כונס הנכסים של החברה מונה עו"ד גיל הירשמן, ב"כ בנק הפועלים.

גורם מעורה בהתנהלות בין השוכרים לחברה אמר היום ל"לגלובס" כי לאחר שלא הצליחו להגיע להבנות עם השוכרים, השוק ייסגר לתקופות ביניים עד גיבוש קונספט חדש למתחם, כשבמקביל הדברים יתבררו בבית המשפט.