סטארט-אפ | פודקאסט

מנהל המו"פ של Vonage: "בישראל מסבירים לי שאני מטומטם"

02/05: שגיא דודאי, Vonage • שגיא דודאי מנהל את מערך המו"פ של  Vonage, וזה אומר שהוא צריך לעבוד מול אטלנטה, ניו-ג'רזי ורעננה ■ גלו עוד על המסלול של Vonage, לאן הולך תחום מחשוב הענן, וכיצד התקדם דודאי ממפתח למנהל צוותים של מאות אנשים בכל העולם

שגיא דודאי / צילום: עדי לם
שגיא דודאי / צילום: עדי לם

"כשאני עובד עם אמריקאים, כולם אומרים לי את מה שאני רוצה לשמוע. כשאני נכנס לחדר בישראל, כולם מסבירים לי מיד כמה אני מטומטם. בארצות-הברית, אין ספק שקשה להגיע לדיבייט אמיתי - צריך להציף את זה כישראלי, להסביר שאתה באמת רוצה לשמוע מה הם חושבים, וזה בסדר שהם חושבים אחרת ממך".

לשגיא דודאי יש ניסיון בעבודה עם אמריקאים. בתפקידו כמנהל כל מערך המחקר והפיתוח של חברת Vonage (וונאג'), הוא מנהל את כלל המרכזים של החברה - הפועלים בין היתר באטלנטה, ניו-ג'רזי, בלונדון וגם ברעננה.

"אי אפשר באמת לאכוף את התרבות והנהלים של המטה בארה"ב על סניפים אחרים, למשל בישראל או בלונדון", הוא מספר בפרק ה-5 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים. "אלה המקרים שאני כבכיר בחברה מרים דגל ואומר: חבר'ה, זה לא עובד ככה. לא צריך לדאוג לאחידות. בהחלט צריך לוודא שבכל סניף יש מנהל שהוא איש אמון, כריזמטי ומנהיג, שסוחף אחריו את הצוות".

וונאג' היא חברה אמריקאית שנוסדה ב-2001, מונה 1,700 עובדים וכיום היא אחת מספקיות המובילות בארצות-הברית לשירותי תקשורת מבוססי ענן. מניית החברה נסחרת בבורסת ניו-יורק (NYSE) בשווי של 2.1 מיליארד דולר, ובין לקוחותיה נמנים גופים כמו אובר, AirBNB, WeWork ועוד.

דודאי עצמו, שהחל כמפתח, מנהל כיום כ-600 איש בכל העולם. "להגיד לך שכיוונתי לשם? ממש לא", הוא מספר. "אבל אני חושב שלאורך הזמן שהבנתי שמה שאני טוב בו זה השילוב בין טכנולוגיה לאנשים. אני ממש אוהב את הטכנולוגיה ומבין בה, ומצד שני אני יודע לעבוד עם אנשים - ומבין ביחסי אנוש. אני חושב שזה מה שאפשר לי להתקדם לתפקיד הזה, לאורך זמן".

רוצים לשמוע עוד על Vonage? לאן הולך תחום מחשוב ענן? ואיך נראה מסלול קריירה של דודאי? האזינו לפרק - וגלו.

"עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, סמנכ"ל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (מאיץ הסטארט-אפים הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).