5 ימי מעצר לאלי קמיר: "תשתית ראייתית חמורה בתיק 4000"

קמיר נחשד עד עתה במעורבות בפרשת ניר חפץ והשופטת גרסטל ■ היום הוא נחקר גם בהקשר לפרשת בזק ■ השופטת פוזננסקי-כץ: "הפרשה מציפה את חיי"

אלי קמיר
אלי קמיר

יועץ התקשורת אלי קמיר, שעד כה נחשד שהיה מעורב רק בפרשת ניר חפץ והשופטת הילה גרסטל, הובא היום (א') להארכת מעצר גם בפרשת בזק (תיק 4000), לאחר שנחקר מאז שעות הבוקר. המשטרה דרשה להאריך את מעצרו ב-8 ימים.

השופטת רונית פוזננסקי-כץ אמרה בפתח הדיון, בהתייחס למתח העבודה בנוגע לפרשה 4000, "הפרשה מציפה את חיי. דיברתי עם השוטרים. יש עילת מעצר, חשד לשיבוש ופעולות חקירה לביצוע".

עו"ד שרון קליינמן, המייצגת את קמיר, תיארה כי "הנחקר נשכר לתת שירותי ייעוץ עוד לפני שידעו שיוחלף מנכ"ל משרד התקשורת".

בדומה לשאול אלוביץ, טוען גם קמיר באמצעות באת כוחו כי חלק מחקירותיו אינן מתועדות, ואין לדעת האם נערך לגביהן זכרון דברים לאחר מכן.

קצינת המשטרה הגיבה לטענה שקמיר כלל לא נחקר היום וציינה כי שהסיבה לכך מונחת בפני בית המשפט. "לגבי התנהלות השב"ס - אין לנו יכולת להשפיע על זה בשום צורה. לא מתי נשלף ולא לאיזה מתקן ומתי הוא נלקח".

"מדובר בצוותים שונים של חקירה, ורק במקרה שני התיקים מתנהלים אצלנו", התעקשה רובין נוכח טענות קליינמן כי הדברים הוצגו אחרת לנחקר - שמחכה לו עוד דרך ארוכה.

השופטת פוזננסקי-כץ: "לפני חשוד בעבירות הפרה אמונים ומרמה בתאגיד, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון ותיווך לשוחד. מעצרו של חשוד זה מתקיים במסגרת חקירה רחבת היקף של המשטרה ורשות ניירות ערך בחשד לעבירות שחיתות בהן מעורבים נושאי משרה בחברת בזק ובמערכות השלטון. במסגרת פרשה זו שבעה חשודים. החשוד בפני נעצר היום במסגרת פרשה זו ולאור התפתחות חקירתית אשר קשרה בין החשוד לבין החשדות המתעוררים בפרשה הנחקרת. החשוד שוחרר בצהרים ממעצר בן 7 ימים במסגרת פרשה אחרת (ההצעה לגרסטל, מ' ר') הנחקרת אף היא ע"י היאל"כ".

בהתייחס לטענת הסנגורית קובעת השופטת כי "אמנם החשוד נחקר בנוגע לפרשה הקודמת במהלך שנת 2017 אלא שהפרשה שבפני היום היא אחרת ובה תשתית ראייתית שונה וחמורה. מעורבותו של החשוד בפרשה הנוכחית קיימת באופן משמעותי" וכזה שמורה על היענות לבקשת המשטרה. השופטת מבהירה כי "עילת המעצר והחשש לשיבוש כולם עוסקים בפרשה המכונה 4000. ואינם קשורים לפרשה האחרת".

"ערה אני לכך שהגוף החוקר עובד בשיתוף פעולה עם שב"ס, שהוא זה שאמון על החזקת החשוד במעצר והבאתו לבי ת המשפט -אך לא ייתכן כי הגופים לא יפעלו בתיאום שימנע מצבים דומים לאלו שהתרחשו היום, בו החשוד הוצא מתאו בשעה 2 לפנות בוקר והובא לבית המשפט רק כדי לבלות כמה שעות בתאי העצורים ומשם בשעות הצהריים הועבר למשרדי היחידה החוקרת. אם היחידה החוקרת יודעת כי מתכוונת לשחררו - יכולה להודיע על כך לשב"ס ולחסוך את המעבר הקשה בשעות לא שעות".

לבסוף החליטה השופטת להיעתר חלקית לבקשה המשטרה האריך את מעצרו של קמיר עד ה-1.3 בשעות הצהריים.

אלי קמיר / איור: גיל ג'יבלי
 אלי קמיר / איור: גיל ג'יבלי

בנושא הנוגע לפרשה: הבוקר, במהלך ישיבת דירקטוריון של בזק, הכריזו בעל השליטה בחברה שאול אלוביץ', בנו אור אלוביץ' וכלתו אורנה אלוביץ' על כוונה להתפטר מהדירקטוריון. באותה ישיבה, החליט הדירקטוריון לא למנות בשלב זה מחליפ/ה למנכ"לית סטלה הנדלר, שעצורה גם היא בפרשה. (לסיפור המלא)