הכשרה ביטוח מציגה מודל דיגיטלי בביטוחי הרכב

החברה משיקה מערכת לרכישת ביטוחי רכב חובה ורכב רכוש (הביטוח המקיף וביטוח צד ג'), ב"עשרה קליקים" ■ בעל השליטה, אלי אלעזרא: "אנו נמצאים בתקופת מעבר בין-דורית"

אלי אלעזרא / צילום:  תמר מצפי
אלי אלעזרא / צילום: תמר מצפי

הכשרה ביטוח שבשליטת אלי אלעזרא ובניהול שמעון מירון, השיקה היום מהלך דיגיטלי למכירת ביטוחי רכב, ולמתן שירות דיגיטלי במקרה תביעה, ברמה שלא מאפיינת עדיין את תחום הביטוח בישראל. החברה, שנמנית על חברות הביטוח הבינוניות, השיקה פלטפורמת ביטוחי רכב בשם GO, ש"מאפשרת הפקה מלאה של פוליסת ביטוח בשתי דקות ומתן מענה דיגיטלי בשירות לקוחות ובתביעות". בחברה טוענים כי מדובר בפריצת דרך, על רקע כך שענף הביטוח המקומי מאופיין בדיגיטציה מוגבלת יחסית.

מדובר במערכת לרכישת ביטוחי רכב חובה ורכב רכוש (הביטוח המקיף וביטוח צד ג'), ב"עשרה קליקים". בחברה מצהירים כי התמחור של הביטוח בדיגיטל יהיה "לואו קוסט", כשהטיפול בתביעה יהיה גם הוא דיגיטלי מבחינת המבוטח, "מבלי להגיע בעצמו למוסך או לדבר עם השמאי", תוך מתן עדכונים מלאים תוך כדי הליך הטיפול בתביעה. עם זאת, בשלב ראשון השירות יינתן באמצעות שירות טלפוני. החברה השיקה לצורך העניין אפליקציה ייעודית, ומציעה הוזלה בפרמיה והפחתה בהשתתפות העצמית ללקוח שבעת רכישת הפוליסה יצלם את רכבו "360 מעלות".

לדברי היו"ר והבעלים אלי אלעזרא, "אנו נמצאים בתקופת מעבר בין-דורית, ומתוך מחשבה בדקנו בחברה כיצד לא מוציאים את הישן ומביאים את החדש בצד זאת. דווקא בגלל הגודל שלנו אנו חברה שיכולה לתת מענה יחסית מהיר לכניסה לעולם הדיגיטלי, בצד עולם הביטוח שאנו רגילים אליו. לא חדלנו מלהיות חברת סוכנים", אמר והוסיף כי "אנו ערים לעולם החדש, המודרני, הצעיר והמתקדם, וזאת בשורה - לענף הביטוח ולמשתמשים שלנו, ויש כאן שימוש ביתרונות שיש לנו בקבוצה". הקבוצה של אלעזרא כוללת גם את חברת הליסינג אלבר, שגם מחזיקה בחברת ממסי, בחברת מוסכים ובחברת חלפים.

לדברי המנכ"ל מירון, "זוהי מהפכה בתחום הביטוח. יש פה כמה בשורות. ראשית, כל זה בוצע בתוך הבית שלנו, ולא בסיוע חברות חיצוניות. זוהי גם הזדמנות להבליט את הכשרה - בעידן של היום לגודל אין משמעות וכבר הוכחנו זאת באמצעות הבסט-אינווסט, כשהצלחנו להוביל את שוק הפוליסות הפיננסיות. גם נמשיך זאת למוצרים אחרים", אמר. עוד אמר כי "בעולמות הביטוחים הפשוטים עולם הדיגיטלי יגבור על הקיים. זוהי הבשורה שתהיה בישראל ובעולם כולו בשנים הבאות. זיהינו כי השינוי בינתיים מתרחש רק בעולם הרכב".

לדברי והמתחרות העיקריות של הכשרה ביטוח בצעד הזה הן החברות הישירות: איי.די.איי ביטוח ("ביטוח ישיר") ו-AIG ישראל, כשגם הפניקס וכלל ביטוח נכנסות לתחום, ו"אנו מצפים שגם אחרות ייכנסו לזה בהמשך", כדברי מירון. לדבריו הליך החיתום והצעת המחיר לוקח 59 שניות ואם יש עניין אז ההפקה נמשכת עוד 59 שניות, וזאת בזמינות מלאה לאורך כל השבוע.

מבחינת הכשרה ביטוח יש פה חיסכון בעלויות. "איננו מתכוונים להעמיד פה בק אופיס מרובה עובדים ומוקדנים למכירות. המערך הזה לא קיים בפלטפורמה הזו. אנחנו חוסכים בעלויות - בכח אדם, בעמלות ועוד", אומר מירון, שמבטיח מחירים אטרקטיביים בדיגיטל של הכשרה ביטוח. לדבריו, הכשרה תרחיב את השירות הדיגיטלי לנסיעות לחו"ל ("נחבור לחברת כרטיסי אשראי גדולה, ונפעל בדומה לפספורטכארד"), ולביטוח דירה ("יש תת ביטוח בתחום זה בישראל"). הוא סיכם כי "ה-GO יהיה מותג נוסף בהכשרה ביטוח, ויפנה לצעירים".

ראשי הכשרה גם הציפו בעיה שקיימת עם חלק מסוכני הביטוח שרואים בתביעה של לקוח כהזדמנות, כשהם חוברים למוסכים מסומים, "מה שמנפח את התביעות, וזה משפיע על המחיר לצרכן". בהקשה זה הוסיף מירון כי יש סוכנים מקצועיים רבים, "שאיתם גם אפשר להביא את הבשורה הדיגיטלית".