פשרה: פלאפון תשלם 3 מיליון שקל על החזרים חלקיים ללקוחות

הפיצוי נפסק ללקוחות פלאפון שנגבו מהם סכומי כסף ביתר, וקיבלו החזר בגובה הקרן בלבד, ללא הפרשי הצמדה וריבית כדין

מה קורה כאשר ההבטחה "ההחזר יינתן בתוספת ריבית והצמדה" לא מתממשת? פלאפון תשלם סך של 3.25 מיליון שקל, מתוך זה תשיב ללקוחותיה יותר מ-2.6 מיליון שקל - כך קובעת פשרה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה ואשר אושרה בשנת 2012 כייצוגית. התביעה טענה כי כאשר פלאפון החזירה ללקוחותיה כספים, היא עשתה זאת באופן נומינלי, כלומר ללא הפרשי הצמדה וריבית.

הקבוצה שאושרה כוללת את לקוחות פלאפון שמהם נגבו סכומי כסף ביתר, בין בניגוד למוסכם ובין בניגוד לדין, אשר קיבלו החזר בגובה הקרן בלבד, ללא הפרשי הצמדה וריבית כדין.

פלאפון טענה מנגד כי היא נותנת זיכוי כמחווה שירותית ללקוח, גם ללא בירור תלונת הלקוח. הואיל ואין לדעת אם התלונה מוצדקת אם לאו, למעשה לא נגרם ללקוח כל נזק, ולא חלה על פלאפון חובת ההשבה. טענה זו נדחתה. עוד נדחתה טענת פלאפון כי לקוחותיה הסכימו למדיניות הזיכוי השירותי שלה, והסכמתם גוברת על החיוב בהשבה ריאלית.

בית המשפט קבע כי את סכום ההשבה שפלאפון חייבת בה יש להעמיד על 2,628,099 שקל (נכון ליום 16.6.2015). לסכום יש להוסיף ולחשב את הפרשי ההצמדה והריבית עד יום התשלום המלא בפועל. את הסכום הזה תשלם פלאפון לחברי הקבוצה באמצעות העברה לקרן לניהול וחלוקת כספים שקמה לפי חוק תובענות ייצוגיות.

עוד קבעה השופטת אסתר שטמר כי התובע יזכה לגמול של 100 אלף שקל, ובאי-כוחו, עו"ד עופר לוי ועו"ד שמואל אהרנסון, יקבלו 20% מהסכום שהושת על פלאפון - כלומר כ-526 אלף שקל. את פלאפון ייצגו עו"ד רון ברקמן, עו"ד גילעד פורת ועו"ד אלעד חן.