דיווח: אפל תשיק השנה את האייפון עם המסך הגדול אי-פעם

לפי בלומברג, החברה עובדת על 3 אייפונים חדשים: האחד יכלול מסך ענקי של 6.5 אינץ', האחר יהיה דגם משודרג של האייפון X , והשלישי יהווה גרסה מוזלת שלו

מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס - Stephen Lam
מנכ"ל אפל טים קוק / צילום: רויטרס - Stephen Lam

חברת אפל  אמנם מציגה בתערוכת המובייל שנערכת בימים אלה בברצלונה, אבל זה לא מונע ממנה לגנוב את ההצגה: הערב (ב') מדווח בלומברג כי אפל תשיק במהלך השנה 3 סמארטפונים חדשים: הראשון שבהם אמור להיות האייפון בעל המסך הגדול ביותר אי-פעם, מעין פאבלט (שילוב בין טלפון לטאבלט); השני - גרסה משודרגת לאייפון X, מכשיר הדגל שהשיקה בשנה שעברה; והשלישי - דגם זול יותר, שיכלול חלק מהפיצ'רים המרכזיים של שני הדגמים האחרים.

בכך מגבירה אפל את המגמה שמוביל המנכ"ל טים קוק, בניגוד לקודמו סטיב ג'ובס - להרחיב ככל האפשר את קו האייפונים. גורמים המקורבים לחברה אמרו לבלומברג כי היא מקווה לפנות לקהל הלקוחות שמעדיף פאבלטים, בזכות תמיכתם בריבוי משימות, וכן ללקוחות שמעוניינים בגרסה בת השגה של האייפון X. הגורמים העריכו כי כל ההשקות יתרחשו בסתיו, וציינו כי אפל כבר בודקת את היתכנות ייצור המכשירים מול ספקיותיה, אך סייגו באומרם כי התוכניות עשויות עוד להשתנות. אפל סירבה להגיב לידיעה.

האייפון-פאבלט צפוי לכלול מסך בגודל 6.5 אינץ', לעומת 5.8 אינץ' באייפון X, ולהיות אחד הטלפונים הגדולים בשוק. גודלו הכולל של המכשיר יהיה דומה לזה של האייפון 8 פלוס, אך המסך יהיה גדול יותר באינץ' לעומתו - בדומה למראהו של האייפון X, שבו המסך תופס את כל קדמת המכשיר. ההערכה היא שאפשר יהיה לפצל את המסך הענקי בין יישומים שונים, ושהוא ייפנה ללקוחות עסקיים. בעבר מילא את החלל הזה האייפד מיני, הגרסה הקטנה של הטאבלט מבית אפל, אך בשנים האחרונות החברה לא השיקה דגמים חדשים שלו.

עוד דווח כי בחלק מאבות הטיפוס של הפאבלט רזולוציית המסך עומדת על 2688X1242 פיקסל בטכנולוגיית OLED, כך שיהיה חד כמו של האייפון X. אפל שוקלת לצייד אותו, לפחות בחלק מהשווקים, בכרטיס SIM כפול - גם כן פיצ'ר שימושי לאנשי עסקים הטסים באופן קבוע בין מדינות. המכשיר, כמו הדגם הבא של האייפון X, יפעל על בסיס הדור הבא של מעבדי אפל, A12, ויכלול גרסה חדשה של מערכת ההפעלה iOS. שני המכשירים אמורים לכלול יכולות מציאות מוגברת משופרות ביחס לאייפון X, והם יגיעו כנראה בצבע זהב, בדומה לאייפונים הקטנים יותר - מה שקוסם במיוחד לשוק האסיאתי. סביר כמובן להניח שמחירו של הפאבלט יהיה גבוה ביותר - דגם האייפון X שקיים כרגע בשוק עולה 1,000 דולר.

ומה לגבי המכשיר השלישי, המוזל? בבלומברג מעריכים כי אפל הבינה שהאייפון 8 אינו אטרקטיבי דיו ללקוחות, ונראה שמכירותיו אכזבו . כעת אמור המכשיר המוזל להיראות כמו האייפון X, אך להיות בסיסי ממנו בביצועיו: בין היתר איכות התצוגה תהיה מרשימה פחות, והוא יהיה עשוי מאלומיניום וזכוכית, במקום פלדת האל-חלד של האייפון X.