קסטרו במו"מ לרכישת 50% מחברת הקורקינטים אינוקים

שווי חברת אינוקים שנוסדה ב-2011 עומד בעסקה על כ-30 מיליון שקל ■ לאינוקים יש 10 סניפים בישראל ופעילות גם מחוץ למדינה

גבי רוטר / צילום: אביב חופי
גבי רוטר / צילום: אביב חופי

קבוצת קסטרו -הודיס, שבניהול גבי רוטר, מנהלת משא-ומתן מתקדם לרכישת 50% מחברת אינוקים (inokim), רשת הקורקינטים החשמליים הגדולה בישראל שבבעלות איש העסקים כפיר בן-שושן - כך נודע ל"גלובס".

על-פי הערכות, המגעים לרכישת מחצית מהרשת מתנהלים לפי שווי חברה של כ-30 מיליון שקל. לאחרונה אף הגיעו נציגים של קסטרו לחנויות הרשת השונות בתל-אביב.

רשת אינוקים נמצאת כיום בבעלות מלאה של איש העסקים בן-שושן, שפעיל גם בתחום הנדל"ן, והיא מונה 10 סניפים בישראל, שהראשון בהם הושק בדיזנגוף סנטר בתל-אביב. החברה נוסדה בשנת 2011 ומחזיקה כיום פעילות בכמה מדינות, בהן ארה"ב, ספרד, גרמניה, איטליה, צרפת ואנגליה. השנה מתוכננים להיפתח בארה"ב 10 סניפים לאחר סניף פיילוט ראשון שכבר פועל במנהטן; ו-10 סניפים נוספים בישראל. כיום מועסקים בחברה כ-40 עובדים.

אינוקים ביצעה צמיחה מהירה: ב-2016 נפתחו עוד שני סניפים, וב-2017 נפתחו 7 סניפים נוספים. על-פי גורמים בענף, רשת הקורקינטים החשמליים הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל הגבוה בישראל ופתחה רשת חנויות שמציעה גם שירות ותחזוקה לכלי הרכב. רוב ההצלחה של החברה היא בזכות עבודות הרכבת הקלה, מה שהביא לזינוק בשנתיים האחרונות. ככל הידוע, בשנת 2016 המחזור השנתי של החברה הסתכם בכ-20 מיליון שקל.

קבוצת קסטרו מבצעת רכישות ומיזוגים מעת לעת. כך למשל, לפני כשנתיים קסטרו רכשה 26.4% מקבוצת הודיס, שכוללת את רשת אופנת הבייסיק הודיס, כמו גם את רשת המשקפיים קרולינה למקה ואת רשתות אביזרי האופנה טופ טן ואקססורייז, לפי שווי של 356 מיליון שקל.