הדואר בשת"פ עם פז: יציעו מכונות אוטומטיות למסירת חבילות

שיתוף-הפעולה יאפשר ללקוחות הדואר לאסוף חבילות המוזמנות מהארץ או מחו"ל בלוקרים המוצבים ב-120 תחנות דלק ברחבי הארץ ■ השירות, שייקרא "box2go", יעלה 10 שקלים (מחיר השקה)

שת"פ פז-דואר ישראל / צילום: דוברות דואר ישראל
שת"פ פז-דואר ישראל / צילום: דוברות דואר ישראל

כמעט שנה אחרי שחברת פז השיקה את מתחמי הלוקרים לאיסוף חבילות מתחנות הדלק שלה, מבשיל שיתוף-פעולה מתבקש יחד עם דואר ישראל. עבור הדואר מדובר בכניסה ראשונה לתחום המכונות האוטומטיות למסירת חבילות, כששיתוף-הפעולה יאפשר ללקוחות הדואר לאסוף חבילות המוזמנות מהארץ או מחו"ל בלוקרים המוצבים בתחנות דלק ברחבי הארץ.

השירות לא יינתן בחינם: לקוחות שירצו לאסוף חבילות באמצעות השירות הזה, אשר ייקרא "box2go", ישלמו 10 שקלים כמחיר השקה (שכרגע לא מוגבל בזמן).

הלוקרים פזורים ב-120 תחנות של פז, כשהיתרון עבור האוספים הוא זמינות של 24/7. יתרון נוסף הוא שהלקוחות יוכלו לבחור את התחנה הנוחה להם לאיסוף החבילה - בשונה מאיסוף חבילות מנקודות איסוף עמן עובד הדואר בשיתוף-פעולה, בין היתר בחנויות, בהן הדואר הוא שקובע את מקום המסירה (ולא בצורה עקבית).

נשאלת השאלה האם הצרכנים יהיו מוכנים לשלב 10 שקלים עבור איסוף מתחנת דלק, וכאן יש להניח ששיקול כזה יהיה בשקלול של מחיר החבילה.

דואר ישראל מחויב במציאת פתרונות לחלוקה לאור היקף הרכישות המקוונות שנמצא במגמת גידול: בשנת 2017 מסרה חברת דואר ישראל יותר מ-61 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, כרבע מתוכן נמסרו מחוץ לסניפי החברה, כלומר דרך מרכזי מסירת חבילות מחוץ לדואר (קיוסקים, מכולות וכדומה) ובאמצעות מערך השליחים של הדואר ושל חברת Gett. שירות זה כרוך בתשלום של 25-35 שקל (בהתאם למרחק). יצוין כי הדואר משלח יותר מ-90% מכלל החבילות שמזמינים הישראלים מחו"ל.

בכדי לאסוף חבילה בתחנות פז יש לבצע רישום לפורטל MYPOST של הדואר. הרישום יקנה כתובת וירטואלית שתשמש את הצרכנים בעת הקנייה באתרים בינלאומיים - את הכתובת הזו יש להזין בעת רכישה בשורת הכתובת, ובהתאם לה המוצר ישלח ישירות ללוקר. עם הגעת החבילה לתחנה הלקוח יקבל מסרון למספר הנייד אותו הזין בעת ההזמנה, בצירוף קוד אישי לפתיחת הלוקר בו נמצאת החבילה. כדאי לשים לב שניתן לאסוף את החבילה תוך 48 שעות בלבד.

במהלך חודש מאי 2017, במעמד השקת מתחמי הלוקרים בתחנות פז, ציין יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז, כי המתחמים מהווים במובן מסוים תחרות אל מול הדואר, אולם כבר אז הוא הניח שהדואר יצטרף לשירות. היום (א') אמר פוגל כי "שיתוף-הפעולה עם דואר ישראל הוא חלק מתהליך הפיכת רשת תחנות פז וחנויות YELLOW למתחמים המספקים מגוון נרחב של שירותים".

עבור העסקים שהקונים נכנסים אליהם, ולו בשביל לאסוף חבילה, מדובר במנוע להגדלת התנועה, כך שהצרכנים הנכנסים לאסוף חבילה רוכשים משהו על הדרך. לדואר ישראל שיתופי-פעולה עם שורה של עסקים קטנים ועם שופרסל, כשלפי חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, "עם כל אחד מהשותפים אליהם חברנו - כמו שופרסל, עזריאלי, eBay ,Gett וחברות נוספות - הרחבנו את תחומי הפעילות יחד, בדרך שמאפשרת לשפר משמעותית את השירות ללקוחותינו ולהרחיב את הפעילות העסקית. בשנים הקרובות נמשיך ליצור שותפויות נוספות כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה".