עוד עזיבה בתאגיד: סמנכ"לית הטלוויזיה פורשת אחרי שנה

ליסה שילוח-עוזרד, שהחליפה בפברואר 2017 את דינה לניר, הודיעה היום כי תסיים את תפקידה: "שיטות הניהול בהן אני מאמינה שונות בתכלית מאלה של המגזר הציבורי. הרגולציה והמאבקים בכל החזיתות העמידו בפניי קשיים כמעט בלתי אפשריים"

ליסה שילוח-עוזרד / צילום: יוסי צבקר
ליסה שילוח-עוזרד / צילום: יוסי צבקר

ליסה שילוח-עוזרד, שרק לפני מעט יותר משנה מונתה לסמנכ"לית הטלוויזיה של תאגיד השידור "כאן", הודיעה היום (א') כי תעזוב את תפקידה. "אחרי 30 שנות ניסיון בתחום הטלוויזיה, רובן במגזר הפרטי, למדתי כי שיטות הניהול בהן אני מאמינה שונות בתכלית מאלה של המגזר הציבורי. הרגולציה והמאבקים בכל החזיתות העמידו בפניי קשיים כמעט בלתי אפשריים", נמסר בשמה בהודעה שפרסם התאגיד.

שילוח-עוזרד, שעד למינוי כיהנה כמנכ"לית חברת יולי אוגוסט הפקות, נחשבת לדמות מוערכת בתחום התוכן בישראל. החברה שהייתה בבעלות שילוח ובן זוגה, יוסי עוזרד, נמכרה ב-2012 לתאגיד הגרמני פרוזיבן, אך שילוח-עוזרד המשיכה לנהל אותה והייתה אחראית להפקות איכותיות כמו "פלפלים צהובים" ששודרה בערוץ 2 (קשת) וסרטים כמו "ביקור התזמורת" ו"אפס ביחסי אנוש". גם התוכנית המצליחה ביותר של התאגיד עד כה, השעשועון "המרדף", היא הפקה של יולי אוגוסט, עליה סוכם עוד לפני ששילוח-עוזרד החלה למלא את תפקידה.

יחד עם זאת, מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר, סובלות התוכניות המשודרות בכאן מרייטינג נמוך, ורובן המוחלט מתקשות להתרומם ולצבור קהל צופים קבוע ומשמעותי. בתאגיד עדיין מגדירים את השידורים כתקופת הרצה ומקוויים כי ביוני, במקביל לשידור משחקי המונדיאל בערוץ, תוכניותיו יצברו תאוצה. כך או כך, כעת יצטרכו למצוא שם גם מנהל חדש שיוביל את המפנה המקווה.

שילוח-עוזרד מצטרפת כעת לרשימה ארוכה של עובדים בכירים בתאגיד שעזבו את תפקידים תוך זמן קצר. מלבד דינה לניר, סמנכ"לית הטלוויזיה הקודמת, עזבו תוך תקופה קצרה יחסית, בין היתר, גם סמנכ"לית החדשות הראשונה, שלומית אברהם-גלוברזון; סמנכ"ל הרדיו, שמעון אלקבץ; וסמנכ"ל הטכנולוגיות, אודי הלמן-הכהן. 

בראיון ל"פירמה" שנערך לאחרונה נשאל מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, על ריבוי העזיבות של בכירים בתאגיד תחת הנהגתו, והשיב כי "אירוע ההקמה של השידור הציבורי הוא מקרה מאוד לא סטנדרטי, הוא ממש לא מתאים לכל אחד... המשימה היא בכל נקודת זמן לבחור את האנשים הכי טובים, ואם צריך, אז לעשות שינויים תוך כדי".

בתשובה להאשמות על כך שסגנון הניהול שלו ריכוזי מדי, השיב קובלנץ באותו ראיון כי בניגוד לעבר, "היום אני נותן המון חופש לסמנכ"לים שלי... אני לא מחפש יסמנים... אבל בסופו של דבר אני כן מצפה מאנשים שיהיו מגיוסים באופן טוטאלי למה שהמערכת מאמינה בו, ואין מה לעשות, אני נמצא כרגע בראש המערכת".

מטעמה של שילוח-עוזרד נמסר היום: "הגעתי ל'כאן' לפני שנה חדורת שליחות ואמונה בשידור הציבורי, ולמרות הקשיים הצלחנו להוציא לדרך עשרות פרויקטים של מיטב היוצרים בישראל, ואני שלמה ומאמינה בלוח השידורים שיוצג ב-2019 ויכלול סדרות ותוכניות איכותיות ומגוונות, מכל הז'אנרים ואת חוד החנית של הדרמה והדוקו בישראל. הייתי ונשארתי מאמינה גדולה בחשיבות השידור הציבורי, ובתוך כמה שנים אני מעריכה כי 'כאן' יהיה גוף תוכן מעולה שיקדם יצירה ישראלית מקורית, רב-תרבותית, מגוונת ופורצת דרך".

מנכ"ל "כאן", אלדד קובלנץ, מסר: "ליסה שילוח היא אחת מנשות המקצוע הטובות שפגשתי בחיי. את הפירות לזרעים שזרעה נראה גם בחודשים הקרובים ובשנים הקרובות בדמות תוכן טלוויזיוני מעולה. הצטערנו לשמוע על בחירתה, אך אנו מכבדים אותה".