שחל השיג את הסכמת אבו-מאזן לקידוח נפט בסמוך לראש-העין

ל"גלובס" נודע כי שחל נפגש בשבועות האחרונים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ועם בכירים ברשות והשיג את הסכמתם לקידוח בשטח שחציו נמצא בתוך שטחי הרשות ■ פוטנציאל הנפט באזור מוערך במאות מיליוני חביות

קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
קידוח נפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

קבוצת אנשי עסקים בראשות שר האנרגיה לשעבר עו"ד משה שחל, הכוללת את מנכ"ל החברה לישראל לשעבר ניר גלעד ואת יזם חיפושי הגז הוותיק גדעון תדמור, תתמודד במכרז שתפרסם המדינה על הזכויות לקידוח נפט בשטח חזקת "גבעות עולם".

ל"גלובס" נודע כי שחל נפגש בשבועות האחרונים עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן ועם בכירים ברשות והשיג את הסכמת הרשות הפלסטינית לקידוח בשטח שחציו נמצא בתוך שטחי הרשות. 

מדובר בשטח נרחב באזור ראש-העין שחציו משתרע בשטחי הרשות הפלסטינית. פוטנציאל הנפט באזור מוערך במאות מיליוני חביות אך השותפות גבעות עולם שקדחה בו בשנים האחרונות הצליחה להפיק ממנו כמויות קטנות מאד יחסית. השותפות עשוי לאבד את זכויותיה בשטח לאחר שלא עמדה בתכנית העבודה שהתחייבה לה מול משרד האנרגיה ולאחר שלא הצליחה לגייס הון מינימלי להמשך הקידוחים. משרד האנרגיה עומד לפרסם מכרז למכירת הזכויות בשטח וקבוצת אנשי העסקים של שחל מסתמנת כמתמודדת מובילה.