קשת מתרחבת בעולם: רכשה 60% מחברת המדיה גרינבירד

גרינבירד הבריטית משקיעה ב-13 חברות הפקה עצמאיות, ורכישתה תגדיל את קטלוג המוצרים של קשת אינטרנשיונל, הזרוע הבינלאומית של קשת ■ 30% מהמניות נרכשו מחברה-בת של תאגיד השידור BBC

מנכ"ל קשת, אבי ניר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל קשת, אבי ניר / צילום: איל יצהר

קשת אינטרנשיונל הודיעה היום (ב') כי תרכוש 60% מהחברה הבריטית גרינבירד (Greenbird). גרינבירד היא קרן או חברת החזקות שמתמקדת בחברות מדיה שנוסדה ב-2012. הקרן משקיעה ב-13 חברות הפקה עצמאיות, ביניהן חברת Big Light Productions שמפיקה בין היתר את הסדרות "אקס פיילס" ו"האיש במצודה הרמה".

קשת אינטרנשיונל תרכוש 30% מהמניות מ-BBCWW, חברת-בת המסחרית של תאגיד השידור הציבורי הבריטי, ו-30% נוספים מבעלי מניות אחרים. הסכום שתשקיע קשת בעסקה לא פורסם. כחלק מהעסקה קשת אינטרנשיונל תהפוך כעת לשותפה בהפצה של מוצרי התוכן שייצרו החברות בהן משקיעה גרינבירד, מה שיוסיף תכנים רבים לקטלוג שלה.

גרינבירד נוסדה על-ידי ג'יימי מונרו, לשעבר מנהל חברת ההפקה שיין TV, וסטיוארט מולין, שהגיע מחברת המדיה ארגונון (Argonon). החברה מהווה מעין "חממה" שמתמחה בתחום המדיה ומסייעת לחברות ליוצרים להתמקד בצד התוכני, בזמן שמנהלי הקרן מתמקדים בצד המסחרי והפיתוח העסקי.

קשת אינטרנשיונל היא כידוע הזרוע הבינלאומית של קשת, ובראשה עומד המנכ"ל אלון שטרוזמן. החברה פועלת בבריטניה באמצעות קשת UK, בארה"ב באמצעות קשת סטודיוז, וגם בגרמניה, במקסיקו ובהודו. בנוסף החברה מחזיקה בחברות-בת בתחום הקולנוע ("קשת פילמס") ובתחום המשחקים ("קשת אינטרנשיונל גיימינג").

קשת אינטרנשיונל היא בעלת זכויות על עשרות פורמטים, כשהשנה למשל היא הפיקה עונה לשנייה לגרסה הבריטית של "פלפלים צהובים" עבור BBC, מכרה את הסדרה "להיות איתה" לאמזון ואחראית לשתי סדרות שעלו בערוצי הברודקאסט האמריקאים NBC ו-CBS.