אפליה במבצעי גולן טלקום? את משרד התקשורת זה לא מעניין

בעקבות פניית "גלובס": משרד התקשורת טוען כי יש ניחוח של אפליה בין מנויים במבצע החדש של גולן טלקום, אבל לא באמת מתעניין בנושא ■ בגולן טלקום מדגישים כי מדובר בהטבה חד-פעמית

איוב קרא / צלם: תמר מצפי
איוב קרא / צלם: תמר מצפי

"העניין לא בראש סדר העדיפויות של משרד התקשורת כרגע" - זוהי תשובתו של משרד התקשורת לשאילתה של "גלובס", שהתייחסה למבצע חדש בחברה שניתן רק ללקוחות חדשים ולא לוותיקים. המבצע, שמוצע ללקוחות גולן טלקום בימים אלה, מעלה חשד להפרת תקנות כלפי צרכנים האוסרות על אפליה בין מנויים.

המשפט, שחתם את תגובת משרד התקשורת, מרמז על החשיבות של שמירה על נהלי המשרד בעצמו ביחס ליישומם בשטח. המבצע המדובר מציע ללקוחות גולן טלקום חבילת חו"ל שכלולה במחיר של חבילת הכול כלול לסלולר. אלא שכפי שמפרסמת גולן טלקום, גם בהתייחס למסלול האמור באתר האינטרנט שלה מצוין בהערות כי חבילת החו"ל היא מתנה המיועדת רק למתניידים, כלומר רק ללקוחות חדשים. זאת אגב למרות שבאותו פרסום באותיות מובלטות בהרבה רשום ש"חבילת החו"ל כלולה במחיר".

המחיר לחבילה נע בין 30 ל-49 שקל בחודש למסלול. והיכן הבעיה? בחודש אפריל 2015 פרסם משרד התקשורת הודעת הבהרה האוסרת על אפליה בין מנויים. "לאור תלונות צרכנים על אפליה בין מנויים במעבר בין תכניות או חבילות", ביקש המשרד להבהיר לחברות התקשורת כי עליהן "לאפשר לכל מנוי לעבור ללא אפליה לכל תכנית בתנאים המוצעים ללקוח חדש. אותו מסמך אגב מבהיר ולפיכך מתיר לחברות לקבוע 'תנאי מעבר' בין תכניות עבור לקוח קיים, ובמילים אחרות: לגבות דמי מעבר שמגיעים לעשרות שקלים בשינוי המסלול עבור לקוח קיים. לפי אותה הבהרה האוסרת על אפליה, סביר היה להניח שהמבצע של גולן טלקום המציע הטבה רק ללקוחות חדשים, הטבה שהיא אגב לא מבוטלת והיא רלוונטית בעיקר לפני חופשת הפסח, יש בה ניחוח של אפליה.

במשרד התקשורת, שהנושא כאמור לא ממש מעניין אותו, סבורים בכל זאת שאין מניעה "להעניק הטבה חד-פעמית למנויים חדשים בלבד, ובלבד שאין הדבר שקול בפועל ליצירת תכנית תעריפים ייעודית עבור אותם המנויים", זאת ועוד מדגישים כי "כך פירש המשרד את הוראות הרישיון של בעלי רישיונות הסלולר והדבר בא גם לידי ביטוי בעמדה שהגיש המשרד לבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת תובענה ייצוגית. ישנה תחרות בענף הסלולר, והאפשרות להתנייד בין החברות היינו תהליך קל ומהיר כך שהעניין לא בראש סדר העדיפויות של משרד התקשורת כרגע".

בגולן טלקום מדגישים כי החברה "פועלת בהתאם לרישיונה ולמדיניות משרד התקשורת. מדובר בהטבה חד-פעמית מוגבלת בזמן".