גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ענת מגן־שבו: "בארץ, שחקן צריך לברוא לעצמו את העבודה"

ענת מגן־שבו לא הייתה מתנגדת לקבל טלפון מ"ארץ נהדרת", אבל עד אז היא לא מחכה לאודישנים, וכותבת לעצמה את העתיד ■ ראיון

ענת מגן-שבו / צילום: כפיר זיו
ענת מגן-שבו / צילום: כפיר זיו

ענת מגן-שבו היא מאסטר בלעשות דמויות. אין עונג גדול בעיניה יותר מלצלול לתוך אילנית הקוסמטיקאית או בת חן מיוחס, להוציא מהן את האנושיות, הרגישות והגיחוך - הכול בגדול ובלי עכבות. אבל כשהיא צריכה לגלם את עצמה, להביא את ענת באופן בלתי אמצעי, היא מאבדת את המילים ומתאבנת.

אנחנו גרות לא רחוק זו מזו, כך שיצא לי לא פעם לפגוש אותה בגינה עם שני הגדולים והתינוק, אבל חוץ משלום-שלום ברחוב, לא הייתה בינינו אינטראקציה מיוחדת. יכול להיות שההיכרות האגבית בינינו, עזרה לה להרגיש מספיק נוח כדי להיפתח - כיוון שבמהלך השיחה שלנו בבית הקפה לא רחוק מהקאמרי, שבו היא משתתפת עכשיו בחזרות להצגה "רומיאו ואמא", היא הייתה כנה, משוחררת למדי וכובשת, ובו-בזמן ביישנית וחסרת ביטחון באופן בלתי נתפס. "כשהמורות בבית הספר מזמינות אותי להרצות בכיתה", היא מסמנת את הפרדוקס, "אני אומרת שיש לי פחד במה".

את לא אמיתית.

"תני לי מונולוג מטורף של שייקספיר ב'אילוף הסוררת', ואני אעמיד את כל הקהל על הרגליים, אבל כשאני צריכה לענות בראיון מצולם, בתוכנית אירוח למשל, המילים מתבלבלות לי. עניין של בעיית קשב וריכוז רצינית שיש לי. והנה, עכשיו, אני יושבת מולך והמילים יוצאות. יש לא מעט שחקנים כמוני, שמתקשים לדבר על עצמם, אבל אלופים כשהם עולים על הבמה".

כי הטקסט שלהם כבר כתוב.

"אני מאמינה שכן, כי כשאני צריכה לברוא את הטקסט שלי מול המצלמה תוך כדי שיחה, משהו משתנה אצלי. אומרים לי שהייתי מצוינת, אבל אני מרגישה לא נוח. מה שכן, עם הגיל זה משתפר, כי אני מסוגלת להגיד, שיקפצו לי כולם".

קשה לך ללמוד טקסטים בגלל בעיית הקשב?

"מה שמדהים הוא, שאני מצלמת את הטקסט בראש, מבינה את הסיטואציה וזה מופנם. כשאני מסתכלת על התקופה שהייתי תלמידה, לא הייתי כל-כך גרועה בסך הכול, למרות שבשיעורים הייתי מתעופפת למקומות אחרים וחוזרת לנקודה שבה לא הייתי מבינה מה קורה סביבי. התנתקויות כאלה.

"לא הייתי תלמידה מצטיינת, אבל מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה להיות שחקנית ועשיתי כל מה שצריך כדי להגשים את זה. הייתי בחבורת הזמר של יבנה, ולא החסרתי אף פעם כי זה היה לי חשוב, אחר כך בחוג ידידי הבימה, עם עדי אשכנזי וניקי גולדשטיין, צוות הווי ובידור בצבא ובית צבי. הדרך הייתה מאוד ברורה".

15 שנים שיחקת בבית ליסין וממש עכשיו עברת לקאמרי. קרה משהו?

"סיימתי את ההפקה האחרונה בבית ליסין וקיבלתי טלפון מגלעד קמחי, במאי הבית של הקאמרי (שהיה עד לפני חודשים ספורים במאי הבית של בית ליסין), שביקש ממני להשתתף ב'רומיאו ואמא' שהוא כתב עם גור קורן. הוא אמר לי שהתפקיד נכתב במיוחד עבורי. אני לא נכנסת לאינטריגות בין התיאטראות. גם בבית ליסין לא עברתי מתפקיד לתפקיד, קוראים לי - אני באה".

כמו שקראו לך מבית ליסין להחליף את מיה דגן ב"אילוף הסוררת" אחרי שהיא עזבה לקאמרי.

"בדיוק. ב'רומיאו ואמא' אני האתנחתא הקומית, בחורה שתלטנית ומצחיקה בגיל 40 שמחפשת בן זוג וחיה את חיי אחותה".

לא מדגדג לך לעשות דרמות? לגוון קצת?

"אם יציעו לי תפקיד דרמטי מאתגר, אז ברור שאקח אותו. כשיצאתי מבית ספר למשחק, איכשהו נסללה לי הדרך לקומדיה בדומינו גרוס. הייתי הפרטנרית של אילן פלד המדהים (יחד הם כיכבו בסדרת הקאלט "אחד העם 1") - ומשם זה התגלגל".

אבל ההגה של הקריירה, בידיים שלך.

"אפעיל את עצמי לעשות מופע בידור, כמו זה שהתחיל לרוץ עכשיו, אבל לא אדחוף את עצמי לעשות תפקיד דרמטי. אני לא טובה בזה. לא מזמן סיימתי לצלם סדרה שתשודר בקשת, שבה אני מגלמת שוטרת, תפקיד דרמטי לגמרי. עבדתי עם הבמאי עודד דוידוף ועם מוריס כהן. יצא לי לעשות תפקידים דרמטיים, אבל לא הרבה. אני מאמינה שאדם מכוון את עצמו לאן שהוא צריך להיות".

לזה אני מתכוונת. צריך ליזום כדי לייצר עבודה.

"בזה אני לגמרי מאמינה. בארץ שחקן צריך לברוא לעצמו את העבודה. עושים אודישנים ומחכים, אבל זה לא מספיק. מכיוון שהתחלתי בדומינו, שם כתבנו לבד את החומרים שלנו, גיליתי שאני יודעת לכתוב. את המופע שרץ שבע שנים עם רותם אבוהב שתינו כתבנו, וגם את המופע הנוכחי שלי אני כתבתי. אני לא יודעת לפעול בתוך מסגרת, אלא להיות עצמאית. אתה צריך מרפקים ועור של פיל כדי להידחף. לא יצא לי אף פעם לבוא למנהל האמנותי בתיאטרון ולהגיד לו, 'שמע, אני רוצה את התפקיד הזה' - ויש אנשים שמקבלים תפקידים ראשיים בזכות האסרטיביות".

מי שהרימה כבר שני מופעים חייבת שתהיה בה מידה רבה של אסרטיביות.

"כלפי עצמי. בלי לפגוע באף אחד מסביבי. אורן בעלי ואני יצרנו סדרה אינטרנטית 'פירסט קלאס' שמאוד הצליחה".

והוא מנהל ומפיק אותך.

"חמש שנים לא הייתה לי סוכנות. עזבתי את כולם ואמרתי שאני רוצה להתרכז ביצירת המופע שלי. כתבתי אותו ארבע שנים ועכשיו אנחנו מתחילים בהרצה שלו. אני עושה דמויות ומשלבת וידיאו. כשהמופע עם רותם ירד, עשיתי טלוויזיה וקצת אינטרנט וראינו שיש דרישה להופעות.

התחלתי להוריד את החרדה שלי מלעמוד לבד על במה, כי תמיד עבדתי בצוות, ואורן שלי, חוץ מזה שהוא שחקן מדהים, הוא גם מפיק ומנהל בנשמתו, וראינו שהוא יכול לסגור לי חוזים מדהימים. עידו רוזנברג ביים תקופה קצרה ואילן פלד עזר לי לערוך ולהדק הכול. כשהכנסנו את גאגא בוקינג, 'מופע הבידור של ענת מגן-שבו' הפך להפקה גדולה".

מאיפה המימון?

"הוצאנו כסף מבית. הימרנו על כל החסכונות שלנו - ואני מאמינה שנצליח".

יש לך חרדות פרנסה?

"לאורן. לי יש חרדות מסוג אחר. יכולות להיות לי חרדות על הילדים, עם החדשות האלה והאלימות, זה מפחיד אותי. כלכלית, אני משתדלת כל הזמן ליצור ולעבוד - וכסף נכנס. יש תקופות שאתה עובד קשה ויש תקופות של פנסיה, ובתקופות האלה אני משקיעה יותר בבית, בילדים ובבישולים ויודעת שזה יעבור ומרגיעה את עצמי".

איך לא מכרתם את הסדרה האינטרנטית "פירסט קלאס" לטלוויזיה?

"היא דווקא התחילה בהוט. רצינו שאילנית תארח סלבס תוך כדי טיפול קוסמטי. חיכינו לתשובה מהם ומגורמים אחרים שהעברנו אליהם את הפורמט, ועבר שבוע ועוד אחד ואורן אמר, אפשר לחכות ואפשר ללכת על האינטרנט, שבו את לא מוגבלת ולא מצנזרים אותך. זה מה שעשינו. אורן נבחן ל'מחוברים' ולא התקבל, כי אנחנו יותר מדי חמודים, אבל בזכות האודישן קנינו מצלמה כזאת והעברנו את זה לפורמט פשוט יותר. התקשרנו לאנשים והם באו. היו אצלנו עוז זהבי, אסי לוי, שלומי קוריאט".

כרגע עברה פה אישה ששאלה, "איפה את, לאן נעלמת?". ראיתי שהיית נבוכה.

"מצד אחד יש את 'השיר שלנו' שמשודרת בשידורים חוזרים, וקוראים לי עדיין חלי בנאי, למרות שזה צולם לפני עשור, אבל אנשים רוצים דברים חדשים. עבדתי בתיאטרון ועל המופע, אבל לא נכנסו אודישנים, כי אורן לא מתעסק בזה בשוטף. חתמתי לא מזמן בסוכנות ADD, כי הגיעו הצעות במקביל למופע".

"ארץ נהדרת" כבר פנו אלייך?

"אשמח להיות שם. כל שחקן קומי ירצה להשתתף בתוכנית דגל כזאת, אבל בינתיים אני ממשיכה במה שאני עושה ומשתדלת להסתכל על כמה הכוס שלי מלאה".

ענת מגן-שבו | אישי: 42, נשואה 3, מתגוררת בתל אביב | אקטואלי: משחקת בהצגה החדשה "רומיאו ואמא" בתיאטרון הקאמרי, ומעלה בימים אלה מופע בידור חדש, שכתבה יחד עם גיתית פישר ושחר אינבינדר

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בתל אביב; נקסט ויז'ן ומג'יק צללו בכ-5%

מדד ת"א 35 ירד בכ-1.2% ות"א 90 השיל מערכו כ-2.1% ● השקל התחזק קלות מול הדולר במהלך השבוע האחרון ● שבוע גדוש בדוחות צפוי בת"א ובוול סטריט, כולל תוצאות ענקית השבבים אנבידיה ● בדיסקונט מעריכים: 2-3 הפחתות ריבית בארה"ב במהלך השנה

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל נגד רשות ני"ע: לא לאפשר לגופים חוץ בנקאיים להתחייב על ריבית

ד"ר יוסי סעדון, מנהל האגף הפיננסי בבנק ישראל, שלח מכתב לרשות ניירות ערך בבקשה שלא תאשר את תזכיר חוק התשלומים, הכולל הוראה שמאפשרת לגופים החוץ בנקאיים להתחייב בפני הלקוחות בריבית קבועה על הפיקדונות ● לדבריו, מדובר בהוראה העלולה "לסכן את היציבות במערכת הפיננסית"

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה המתיחות מול הבית הלבן תקדימית, ומה העבר מלמד על חומרת המצב כעת?

העימות עם ממשל ביידן על הכניסה לרפיח העלה את שאלת היחסים עם ידידתנו הגדולה ● ההיסטוריה מלמדת שהיו התנגשויות אינטרסים בין ישראל לארה"ב מאז שנות החמישים - אבל האופן בו האמריקאים הגיבו לחציית קווים ישראלית השתנה בהתאם לסכנה הקיומית לישראל

אורן הוד, מנכ''ל שופרסל נדל''ן / צילום: כרמל שירן

עזיבה נוספת בשופרסל: מנכ"ל זרוע הנדל"ן פורש מתפקידו

אורן הוד, מנכ"ל חברת שופרסל נדל"ן, עוזב את הרשת פחות משנתיים לאחר שמונה ● ברקע העזיבה: פערים משמעותיים בין הוד למנכ"לים המשותפים ובעלי הבית החדשים בשופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר

עו''ד דן גבע, שותף במשרד מיתר / צילום: איל יצהר

משרד עורכי הדין מיתר ממזג אליו את משרד הפטנטים קליגלר

עורך הדין ועורך הפטנטים דניאל קליגלר ינהל את תחום הפטנטים של מיתר, ויחד איתו יצורפו למשרד שותפו יובל שלום ועורכי פטנטים נוספים ● בעקבות המיזוג יכלול צוות הפטנטים של מיתר 18 עורכי פטנטים ועורכי דין

נשיא איראן, אברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

בכיר במשמרות המהפכה: התקבל אות מהמסוק של ראיסי

מסוקו של הנשיא התרסק בשעות הצהריים (שעון ישראל) ונותק הקשר עימו ● אחרי מספר דיווחים סותרים, באיראן מדווחים שהתקבלו אותות מהמסוק ● באותו מסוק טס גם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, ובכיר איראני מסר לרויטרס כי יש חשש לחייהם

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן

אכזבה למדינה: קבוצת מילגם זכתה במכרז להפרטת הדואר בתמורה ל-461 מיליון שקל בלבד

קבוצת מילגם-הפניקס-ליימן שליסל זכתה במכרז על הדואר, ותשלם סכום נמוך משמעותית מהערכת השווי שקיבל הדואר בעבר ועמד על מעל 1.5 מיליארד שקל ● קבוצת דלק ישראל-רמי לוי התמודדה מולה במכרז ● שתי ההצעות היו נמוכות בתחילה מהממוצע של הערכת השווי שהוכנו לצורך המכרז. לבסוף התוצאה הזוכה הייתה גבוהה יותר

יו''ר המחנה הממלכתי, בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

גנץ באולטימטום לנתניהו: "תוכנית פעולה חדשה עד ה-8.6 או שנפרוש מהממשלה"

יו"ר המחנה הממלכתי תקף את רה"מ בהצהרה ואמר: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו" • ראש האופוזיציה לפיד: "גנץ צריך להודיע הערב שהוא פורש מהממשלה האיומה בתולדות המדינה, שהוא לא יסייע עוד לנתניהו להישאר בשלטון, ושהוא קורא לבחירות"

ירון מורגנשטרן, מנכ''ל גלאסבוקס / צילום: יח''צ

אחרי הפסד של 60% למשקיעים: גלאסבוקס נמכרת בחצי מיליארד שקל

גלאסבוקס, הפועלת בתחום ניתוח נתונים באינטרנט, תימכר לקרן השקעות, זאת לאחר נפילה חדה במניה ולאחר שדחתה מספר פעמים את יעדי ההכנסות החוזרות שלה ופיטרה כ-20% מכוח-האדם ● בחברה שתהפוך לפרטית, בונים על תחום ה-AI כמנוע לעתיד

מוחמד מג'אדלה, אורי יוגב וד''ר סמיר מחאמיד בפאנל על תוכנית ''החומש־תקאדום'' / צילום: תמר מצפי

ראש עיריית אום אל־פחם: "כבר שנה וחצי שאני לא מקבל כסף לפרויקטים"

ראש עיריית אום אל־פחם סמיר מחאמיד, ויו"ר קרן אלומה ומנהל אגף התקציבים לשעבר אורי יוגב, שוחחו בכנס גלובס על תוכנית החומש לחברה הערבית ● "הממשלה לא מנהלת נכון סדרי עדיפויות"

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

קבוצת לוזון "מזהירה": הרווח הנקי יזנק עד 160% ברבעון הראשון

הקבוצה מציינת כי בעקבות שיפור משמעותי של פעילות הבנייה למגורים שלה בפולין, היא צפויה להציג עליה בהכנסות וברווחים עם סיכום הרבעון הראשון ● בנוסף מציינת כי היא חזרה לקדם את הקמת תחנת הכח "דוראד 2" על רקע החלטות הממשלה לאחרונה

בחינות הסמכה של לשכת עורכי הדין / צילום: רוני שיצר

בצל המלחמה: רק 16% מעבר בבחינות לשכת עורכי הדין

מספר הניגשים עמד על 770 בלבד, מאחר שמדובר במועד משלים שנערך בשל המלחמה ● האוניברסיטאות מובילות את טבלאות העוברים, כאשר מבין כלל הניגשים, המוסד האקדמי המוביל הוא האוניברסיטה העברית

הפגנה פרו-פלסטינית באוניברסיטת גנט בבלגיה / צילום: Reuters, JAMES ARTHUR GEKIERE

"קיבלנו כבר עשרות פניות": הפתרון של הטכניון לאנטישמיות בקמפוסים בחו"ל

הטכניון מזמין חוקרים מחו"ל להצטרף למוסד הלימוד, והנשיא מגלה כי "קיבלנו כבר עשרות פניות" ● בתוך כך, מועצת האקדמיה הלאומית למדעים מזהירה מפגיעה במעמד המחקר הישראלי, וקוראת לתקצוב מוגבר כתשובה לחרמות

רס''ן גל שבת ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רב-סרן גל שבת מת מפצעיו בביה"ח לאחר שנפצע בעזה

רס"ן גל שבת, בן 24, מקציר, מ"פ בחטיבת הצנחנים מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ● ניסיון פיגוע סמוך לאבו דיס: לוחמי מג"ב נטרלו את המחבל ●  חשד לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון ● לראשונה אחרי 4 חודשים: רה"מ נתניהו ייפגש עם ראשי רשויות בצפון ● עדכונים שוטפים

ד''ר ענאיה בנא, מנכ''לית ומייסדת עמותת אל־ביאדר / צילום: תמר מצפי

"בעלי הקרקע הפרטית בחברה הערבית מחכים שיזמים יבואו"

בכנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, ד"ר ענאיה בנא, מנכ"לית משותפת ומייסדת עמותת אל־ביאדר, דיברה על הפערים בין החברה הערבית לחברה הכללית בתחום הדיור ● בנא: "85% מהדור הצעיר בתוך היישובים הערביים הוא מחוסר פתרונות דיור"

"חיזבאללה ספג מכות קשות": בלבנון מעריכים שהחזית בצפון לא תתרחב

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: כלי תקשורת מסביב לעולם סיקרו את השבת גופותיהם של ארבעה חטופים, בלבנון מעריכים שהמלחמה בצפון לא תסלים בשל עייפות בשני הצדדים ומה צפוי ביחסים בין ישראל וארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

אפריל האדום של הפנסיה וההשתלמות / צילום: Shutterstock

אחרי שנה בצמרת, בית ההשקעות שמוצא את עצמו בתחתית טבלת התשואות לפנסיה

הירידות בשוקי ההון בעולם הובילו את המסלולים הכלליים לירידות של כ-1.5% ואת מסלולי המניות לירידות חדות יותר של כ-3% • אלטשולר שחם, מור ומנורה מבטחים בלטו לטובה כשמנגד אנליסט עם ירידות חדות • מה עשו המסלולים שעוקבים אחרי ה-S&P 500?

השגריר גלעד ארדן. גורס את אמנת האו''ם בעצרת הכללית / צילום: צילום מסך מתוך UNTV

ישראל והאו"ם: מה כדאי לזכור לפני שגורסים

ב–29 בנובמבר 1947 הכריז נציג סוריה באו"ם בעקבות החלטת החלוקה: "היום האו"ם נרצח" ● בזכות היום ההוא הגענו אל השבוע הזה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בממשלה מפקפקים בסיכוי של סמוטריץ' להטיל מכס של 100% על טורקיה

הצעד שמבקש לקדם סמוטריץ' דורש אישור של הממשלה כולה, וההערכות הן ששני מוקדי ההתנגדות המרכזיים עשויים להיות בלשכת ראש הממשלה ואצל שר הכלכלה ● גורמים במגזר העסקי מפעילים על הממשלה לחץ לסגת מהרעיון, שעלול לגרור עליות מחירים שיתגלגלו לכיס של הצרכן הישראלי

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל