בעלי מניות בפורסקאוט מוכרים מניות ב-128 מיליון ד' בנאסד"ק

לאחר עלייה של עשרות אחוזים במנייתה מאז ההנפקה באוקטובר, נסחרת חברת הסייבר הישראלית-אמריקאית בשווי של 1.1 מיליארד דולר

בעלי מניות בחברת אבטחת הסייבר פורסקאוט מוכרים מניות בהיקף כולל של כ-128 מיליון דולר, חמישה חודשים לאחר ההנפקה הראשונה שלה בנאסד"ק. החברה הישראלית-אמריקאית יצאה להנפקה משנית לאחר עלייה של כ-57% במחיר מנייתה מאז ההנפקה הראשונה, אך על רקע ההנפקה הצפויה ירד מחירה בכ-15% בשני ימי המסחר האחרונים. ההנפקה מתבצעת במחיר של 29 דולר למניה, נמוך מעט ממחיר השוק הנוכחי וגבוה ב-7 דולר ממחיר ההנפקה הקודמת.

במסגרת ההנפקה המשנית, החברה עצמה מנפיקה 500 אלף מניות חדשות ותגייס כ-13 מיליון דולר נטו. בסוף 2017 היו בקופת החברה כ-191 מיליון דולר. את כספי הגיוס המתוכנן כעת החברה מתכוונת להקצות לצורך תשלום חלק מהניכוי הצפוי של מס במקור והתחייבויות שונות, הנוגעות למניות חסומות שהוקצו לעובדיה.

עיקר ההנפקה היא הצעת מכר מטעם בעלי מניות קיימים בחברה, שמוכרים כ-4.4 מיליון מניות, כ-6% מהון המניות של החברה. בין המממשים: הקרנות Accel, אמדאוס קפיטל, Meritech ופיטנגו, המנכ"ל מייקל דה-סזארה והיו"ר-המייסד, יחזקאל ישורון.

אקסל האמריקאית מוכרת מעל חמישית מההחזקה שלה בחברה, ותגרוף לכיסה כ-28.4 מיליון דולר; לאחר ההנפקה תישאר אקסל עם החזקה של 9.6% בפורסקאוט. אמדאוס קפיטל הבריטית מוכרת מניות פורסקאוט בהיקף של 21.4 מיליון דולר, ותרד מהחזקה של 15.9% ל-13.7%. ב-Meritech היקף המכירה הוא 24.2 מיליון דולר, כשהקרן האמריקאית מוכרת בהנפקה 20% מהחזקתה בפורסקאוט, ואחריה תחזיק ב-8.5% ממניות החברה.

גם פיטנגו הישראלית מצטרפת כאמור למימושים, אם כי בהיקף קטן יותר. הקרן מוכרת כ-492 אלף מניות בתמורה כוללת של 14.3 מיליון דולר, ונשארת עם החזקה של 9.9% בחברה, בשווי נוכחי של כ-114 מיליון דולר. פיטנגו (שעלתה לכותרות לאחרונה בשל פרישת השותף רמי ברכה, בעקבות תחקיר ההטרדות המיניות בתוכנית "עובדה") היא מהמשקיעות הראשונות בפורסקאוט. הקרן השקיעה בחברה ב-2001 כ-4 מיליון דולר, לפי שווי של 15 מיליון דולר "לפני הכסף".

המנכ"ל מייקל דה-סזארה מוכר בהנפקה מניות בהיקף של 6.1 מיליון דולר, והיו"ר ישורון מוכר מניות בשווי 3.3 מיליון דולר, ונשאר עם מניות בשווי של כ-13 מיליון דולר.

יש לציין כי במסגרת הנפקה שבוצעה באוקטובר 2017 הסכימו בעלי המניות על תקופת חסימה שבה לא יוכלו למכור מניות, ותקופה זו מסתיימת ב-25 באפריל. עם זאת, הוסכם עם החתמים על הסרת החסימה כך שיוכלו לממש בהנפקה.

פורסקאוט מספקת אבטחת סייבר לרשת בגישת agentless - כלומר, אספקת התוכנה ללא התקנה בתחנת הקצה - ומגדירה את עצמה כמובילה בשוק אבטחת האינטרנט של הדברים (IoT). כחברה פרטית היא נחשבה ל"חד-קרן" - חברה פרטית בשווי של מעל מיליארד דולר, אך בהנפקה הראשונה בנאסד"ק שוויה נקבע על 814 מיליון דולר. לאחר עלייה של עשרות אחוזים היא נסחרת כיום בשווי של 1.1 מיליארד דולר.