עסקת ניו-פארם: שופרסל לא העבירה סניף אחד לאחים ניסנוב

במעמד פרסום הדוחות מתברר כי עסקת ניו-פארם-שופרסל טרם הושלמה במלואה, שכן שופרסל מציינת כי רק 10 סניפים נמכרו לאחים איציק ושרון ניסנוב לטובת הפעלת רשת סמארט פארם, וכי סניף נוסף הנמצא באריאל טרם הועבר לידיהם

לפני כ-3 חודשים השלימה שופרסל את רכישת רשת הדראגסטורים ניו-פארם. להערכת שופרסל, נתח השוק של ניו-פארם בשנת 2017 מהווה כ-4% משוק הפארם בישראל, בדומה לנתח השוק שלה בשנת 2016.

שופרסל מציינת כי בבעלותה 63 חנויות של ניו-פארם, ובהן מועסקים כ-1,000 עובדים. במעמד פרסום הדוחות מתברר כי עסקת ניו-פארם-שופרסל טרם הושלמה במלואה, שכן שופרסל מציינת כי רק 10 סניפים נמכרו לאחים איציק ושרון ניסנוב לטובת הפעלת רשת סמארט פארם, וכי סניף נוסף, הנמצא באריאל, טרם הועבר לידיהם.

בדוחותיה מודה שופרסל כי שוק הפארם בישראל נתון לתחרות גבוהה זה מספר שנים, וכי מגמה זו מתגברת משמעותית במהלך השנים האחרונות, בעיקר כתוצאה מגידול מכירות מוצרי פארם ברשתות השיווק הקמעונאיות, גידול שטחי המסחר ונתח השוק של רשת סופר-פארם וכניסתן של רשתות דיסקאונט חדשות לתחום הפארם ופתיחת חנויות פארם מוזלות על-ידן.

עוד היא מציינת כי "קיימת עליה מגמתית במכירות תמרוקים ותוספי מזון באופן מקוון מאתרים פעילים בחו"ל". שופרסל מפרטת כי היא מתחרה בשוק זה מול סופר-פארם, רשתות דיסקאונט בתחום הפארם, רשתות או חנויות ייעודיות בתחומים המשיקים למוצרים שאותם מוכרת ניו-פארם בסניפיה כגון דיוטי פרי, חנויות מתמחות בתחום האיפור, חנויות תמרוקים ייעודיות, בתי מרקחת של קופות-חולים ובתי מרקחת פרטיים.

בדוחותיה מתייחסת שופרסל בעקיפין גם לכניסתו של רמי לוי כשותף ובעל השליטה ברשת גוד פארם, ומפרטת כי "התחרות בשוק הפארם צפויה להימשך גם בשנת 2018 ואף להתגבר כתוצאה מפתיחת רשתות דיסקאונט בתחום הפארם ופריסת סניפים רחבה יותר על-ידן ורכישות שמובצעות באופן מקוון באתרים בארץ ובחו"ל". על כך אומר היום מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן: "אנחנו אוהבים תחרות בשוק ושחקנים חדשים בשוק. זה מחדד ומאתגר אותנו".

שופרסל מתייחסת בדוחותיה לראשונה גם לאסטרטגיה העתידית שלה: "בכוונת החברה להמשיך להפעיל ולפתח את ניו-פארם כרשת וכחברה נפרדת תוך השקתה תחת מותג עדכני ורענן. בכוונת החברה לשלב את רשת ניו-פארם במועדון הלקוחות, מועדון כרטיסי האשראי ובמכירות האונליין שלה, ולבחון סינרגיות בתחומים שונים כגון מטות, אספקה וסניפים".