רפאל סיימה את השנה עם רווחים של 446 מיליון שקל

צבר ההזמנות של החברה עומד כיום על 24 מיליארד שקל • החברה משקיעה כ-8% מהכנסותיה בפיתוחים חדשים

טיל ספייק בהכנה לירי / צילום: רפאל
טיל ספייק בהכנה לירי / צילום: רפאל

רפאל פרסמה הערב את הדוחות הכספיים שלה מהם עולה כי סיימה את שנת 2017 ברווח נקי של 446 מיליון שקלים, עלייה של 16% לעומת רווחי השנה שעברה. החברה קיבלה בשנה החולפת הזמנות בהיקף של כ-11.1 מיליארד שקלים ובצבר ההזמנות שעומד על כ-24 מיליארד שקלים.

ברפאל מציינים כי שנת 2017 התאפיינה בשורה ארוכה של פעילויות בתחומי העשייה של החברה באוויר, בים, ביבשה, בחלל ובסייבר.

בין הפעילויות אותם ניתן לפרסם נמנים: המשך ניסויי הפיתוח למערכות "כיפת ברזל" ו"שרביט קסמים" ומסירת המערכת לחיל האוויר, מבצוע מערכת ההגנה "כיפה ימית" להגנה על ספינות ואסדות, המשך אספקת מערכת ההגנה "מעיל רוח" לרכבים קרביים משוריינים של צה"ל והתקנתם על טנקי המרכבה ונגמ"שי נמ"ר, הכרזה של צבא ארה"ב על הצטיידות ראשונה במערכת, חשיפת טיל "גיל-2" והצטיידות צה"ל ולקוחות נוספים במערכת, חשיפת יכולות יירוט בלייזר של מערכת ליירוט רחפנים, זכייה במכרז להגנה מפני סייבר של מאגר האשראי של בנק ישראל, שילוב מערכת ההנעה החשמלית הישראלית הראשונה מתוצרת רפאל על הלוויין האירופאי "ונוס" ועוד הישגים רבים ומשמעותיים.

בשנת 2017 השקיעה למעלה מ-8% ממכירותיה במחקר ובפיתוח. בנוסף ממשיכה רפאל בהידוק הקשר עם מוסדות האקדמיה השונים, לרבות הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ועוד. כ-46% מצבר ההזמנות של רפאל נובע מחוזי ייצוא ומתפרס במדינות רבות בעולם - באסיה, באירופה, באמריקה הצפונית והדרומית, באוסטרליה ובמדינות נוספות.

דירוג החברה עומד כיום על דירוג ישראלי של AAA ובנוסף, חברת הדירוג Standard & Poor העניקה לרפאל את הדירוג הבינלאומי A- באופק יציב. הדירוג הנ"ל הנו הגבוה ביותר שמוענק לחברה ישראלית.