מיקרוסופט מכריזה על שינוי במבנה הארגוני של החברה

בכוונת מיקרוסופט למקד את מערכת ההפעלה שלה בתחום הבינה המלאכותית • מי שהוביל את מחלקת ווינדווס בחברה, טרי מאיירסון, עוזב לאחר 21 שנה בתפקיד

מיקרוסופט / צילום: שאטרסטוק
מיקרוסופט / צילום: שאטרסטוק

מיקרוסופט הכריזה על ארגון מחדש של החברה, שנועד לקחת את ווינדוס, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לכיוונים חדשים. בכוונת מיקרוסופט לאחד בין רכיבי האינטליגנציה המלאכותית שפיתחה ובין מערכת ההפעלה לצוות אחד. מניית מיקרוסופט נמצאת בעליה מתונה מאז ההכרזה. 

במהלך השנה האחרונה מיקרוסופט "הרגה" את הטלפון החכם שלה ואת שירות הסטרימינג המוזיקלי שלה, והחלה להתרכז באפליקציות לאייפון ולאנדרואיד. נראה שהצעד הנוכחי הוא עוד שלב בכיוון החדש שמסתמן במיקרוסופט - התמקדות בפיתוח של מערכות דאטה - פלטפורמת הענן ובינה מלאכותית - והתרחקות הדרגתית ממוצרים ממוקדי לקוח.

בעקבות השינוי, ראש וינדווס, טרי מאיירסון עוזב את החברה לאחר 21 שנה. על ניהול הצוות החדש יופקד סקוט גות'רי, שעד כה היה אחראי על פלטפורמת ה- Azure cloud. מנהל ה-AI של מיקרוסופט, הארי שום, יצטרף גם הוא לצוות החדש.

בנוסף, מיקרוסופט יוצרת מחלקה חדשה בשם "חוויות ומכשירים" (Experiences & Devices), אשר תטפל בעדכונים ללקוחות של מוצרי ווינדוס, אופיס ואפליקציות של מיקרוסופט. הצוות יפעל תחת ראג'ש ג'ה, המכהן כעת כסגן הנשיא של מחלקת המוצר.

באי-מייל שנשלח לעובדי מיקרוסופט, כתב מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה: "טרי היה אינסטרומנטלי עבורי ועזר לי להגיע למבנה הארגוני החדש, ואני מעריך עמוקות את המנהיגות והתובנות שהפגין כאשר עבדנו לקראת ההזדמנות שנמצאת לפנינו".

השינוי הנוכחי מגיע לאחר שינוי ארגוני גדול נוסף שערכה החברה בקיץ 2017, אז מיקרוסופט ביצעה שינויים במערך המכירות הבינלאומי שלה, במסגרתו פוטרו שלושת אלפים מעובדי החברה והוגברה התמקדותה במערכות ענן.