חברת מנרב מקדמת פרויקט פינוי-בינוי בגבעתיים

בכוונת החברה לבנות מגדל מגורים בן כ-30 קומות במקום 3 בנייני מגורים שנמצאים בסמוך לקניון גבעתיים • הפרויקט ייצא לפועל רק במקרה שיתקיימו מספר תנאים מתלים, לרבות אישור תב"ע חדשה וקבלת אישור לליווי בנקאי

גבעתיים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גבעתיים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת מנרב פרויקטים מקדמת פרויקט פינוי-בינוי בעיר גבעתיים. מדובר במתחם אחד במסגרת תוכנית גדולה יותר, שאושרה בעבר במתחם ההסתדרות הממוקם לא רחוק מקניון גבעתיים והפארק העירוני.

על-פי דיווח החברה לבורסה, בכוונת החברה לבנות מגדל מגורים בן כ-30 קומות במתחם, זאת במקום 42 דירות ישנות בשלושה בנייני מגורים הממוקמים ברחוב אידמית מספר 13, 15 ו-17. הבניין החדש צפוי לכלול 118 דירות חדשות. מדובר במתחם בשטח של כ-2.5 דונם ועל-פי דיווח החברה, נכון להיום חתמה מנרב על הסכמים מול 34 בעלי זכויות במתחם, המהווים 81% מכלל בעלי הדירות הנדרשים לצורך ביצוע פרויקט מסוג זה. עוד דיווחה החברה כי החלה בתהליך קידום תב"ע חדשה מול הוועדה המקומית. על-פי ההסכמים שנחתמים מול בעלי הדירות הישנות במתחם, הם יהיו זכאים לדירות חדשות בנות 4 או 5 חדרים, עם מרפסת בשטח 15 מ"ר, חניה תת-קרקעית ומחסן, כאשר כל דייר יקבל תוספת של כ-40 מ"ר לשטח דירתו המקורית.

במנרב מדגישים כי יציאתו לפועל של הפרויקט כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים אשר טרם התקיימו, לרבות אישור תב"ע חדשה וקבלת אישור לליווי בנקאי סגור לפרויקט. כמו כן, תקצה מנרב שטח לטובת גני ילדים בקומות הלובי של המגדל. עלות ההשקעה הצפויה בפרויקט עומדת על כ-216 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) והיקף ההכנסות צפוי לעמוד על כ-254 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). עם זאת, בדיווח של החברה לבורסה מודגש כי התקיימות התנאים המתלים לעסקה עשויים לקחת פרק זמן ממושך ואין כל וודאות שיתקיימו בסופו של דבר. שורה זו בדיווח החברה מעידה עד כמה פרויקט במסגרת פינוי-בינוי מלווה באי-וודאות.

"הפרויקט ממוקם בסמוך לקניון גבעתיים ולמתחם המסחר והתעסוקה המתוכנן בכורזין, והוא חלק ממתחם שלם שאושר למתן תוקף בתנאים על-ידי הועדה המחוזית ת"א (תב"ע גב/431 הסתדרות מרכז גבעתיים)", אמר מוטי רונס, סמנכ"ל פיתוח עסקי של חברת מנרב פרויקטים. "המצב של הבניינים שנבנו בשנות ה-60 רעוע, והתחלנו בקידום הפרויקט לפני כ-3 שנים, לאחר שנציגות הדיירים בחרה במנרב כחלק ממכרז יזמים שנערך. החברה ממשיכה לבדוק פרויקטים נוספים בתחום ההתחדשות העירונית באזורי הביקוש, מאחר ועתודות הקרקע במרכזי הערים במרכז הארץ התדלדלו".