אסוס החלה בשת"פ עם הסטארט-אפ הישראלי Zeekit

הסטארט-אפ מאפשר להלביש דוגמנים בעזרת תמונות הדמיה של הבגדים, במקום צילומי סטודיו • בכך הוא מאפשר להגביר את קצב העלאת הפריטים לאתר ותורם להגדלת המכירות • לפי גורמים בתעשייה, אסוס צפויה לשלם לזיקית סכום מוערך של 2-4 מיליון שקל בשנה

ענקית המסחר המקוון הבריטית אסוס (ASOS) חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי עם הסטארט-אפ הישראלי זיקית (Zeekit). מדובר בסטארט-אפ המאפשר להלביש דוגמנים בעזרת תמונות הדמיה של המוצר, במקום צילומי סטודיו. כך, אסוס יכולה להשתמש בתמונה של פריט האופנה המקורי ו"להלביש" בו דוגמניות שונות בפוזיציות ומבני גוף שונים, אף שהן מעולם לא לבשו את הבגד.

בזיקית סירבו להתייחס להיקף העסקה, אך לפי גורמים בתעשייה, אסוס צפויה לשלם לה סכום מוערך של 2-4 מיליון שקל בשנה, כשמדובר בעסקה שתוארך מדי שנה מחדש בהתאם להסכמות בין הצדדים.

אסוס מוכרת ומשווקת למעלה מ-80 אלף פריטים באמצעות מרכזי הפצה הממוקמים בבריטניה, בארה"ב, בסין ובמדינות נוספות באירופה, לרוב המדינות בעולם. מחזור המכירות השנתי של ענקית האונליין, שהוקמה בשנת 2000, הסתכם בשנה האחרונה בקרוב ל-2 מיליארד פאונד. שווי השוק שלה נאמד ב-5.8 מיליארד פאונד.

אחד האתגרים בשיווק של FAST FASHION, אופנה ברמת תחלופה גבוהה, הוא להציג כמה שיותר בגדים על דוגמנים, באופן שמשפר את המכירות. ואולם, על-מנת להציג כל פריט אופנה על דוגמנים נדרשת השקעה תקציבית רבה, לצד מגבלות זמן ומרחק.

במסגרת שיתוף-הפעולה של אסוס עם זיקית, צפוי להתקצר משמעותית משך הזמן הדרוש להעלאת פריט אופנה חדש לאתר. במקום "לבזבז" כמה ימים על צילומי אופנה יקרים, האלגוריתם של זיקית מאפשר לייצר הדמיה שמדגימה כיצד הבגד נראה על מגוון רחב יותר של דוגמנים, ומאפשר להגביר את קצב העלאת הפריטים.

לדברי יעל ויזל, מייסדת ומנכ"לית זיקית, "אין צורך אפילו שהפריט יגיע לאסוס כדי שנבצע איתו הפקת אופנה. מספיק שהיצרן שולח את תמונת המוצר, ואנו מבצעים את ההדמיה על בנק דוגמנים שצולמו מראש, ללא צורך בהפקת סטודיו".

זיקית נוסדה בשנת 2013 על-ידי יעל ויזל, ניר אפלבוים ואלון קריסטל. עד כה המיזם גייס 12.5 מיליון דולר. הטכנולוגיה של זיקית פותחה על-ידי ויזל, שלקחה את יכולות ניתוח הטופוגרפיה שצברה בשירות הצבאי ויישמה אותן על הטופוגרפיה של גוף האדם.

הפיתוח של זיקית מאפשר להתמודד עם אתגרים שניצבים בפני קמעונאיות אופנה הפועלות בזירה האינטרנטית. אחד מהם הוא כמות ההחזרות של פריטים. הפיתוח צפוי לאפשר לאסוס לצמצם את הפער בין מה שהצרכן רואה באתר למציאות, בתקווה להפחית את כמות החזרת הפריטים.

בשלב הנוכחי ניתן "להלביש" וירטואלית רק דוגמנים מהמאגר של אסוס, אך בשלב הבא מעריכים בזיקית כי גם לקוחות יוכלו להעלות תמונות של עצמם למדידה וירטואלית.