ריווק תצא לניסוי קליני ראשון במכשיר חדש לטיפול בנפגעי שבץ

החברה למכשור רפואי מיקנעם מפתחת מוצר נוסף לנפגעי שבץ שעשוי להיות זול משמעותית בהשוואה למוצר הדגל • למרות מאמצי החברה, המניה ירדה ב-47% מתחילת 2017

מכשור של Rewalk / צילום: מייק סנגר, רויטרס
מכשור של Rewalk / צילום: מייק סנגר, רויטרס

חברת ריווק, הפועלת מיקנעם ונסחרת בנאסד"ק, הודיעה היום (ג') כי החלה בניסוי קליני ראשון במכשיר החדש שלה לטיפול בנפגעי שבץ. בניסוי ישתתפו 40 מטופלים. 

ריווק  כבר משווקת מכשיר שהוא שלד חיצוני להולכת משותקי גפים תחתונות בחיי היום-יום, אולם עד כה לא הצליחה לייצר למוצר הכנסות משמעותיות. המוצר החדש מיועד לעולם השיקום ומותאם לא רק למטופלים בריאים בפלג גופם העליון ובעלי כושר גבוה יחסית, כמו המוצר הראשון, אלא גם למטופלים חלשים יותר מלכתחילה. הוא מיועד לשמש כל מטופל בעל חולשה בגפיים התחתונות, ולא רק את מי שגפיו משותקות לחלוטין.

לעומת המוצר הראשון, שעלותו מגיעה לעשרות אלפי דולרים רבים, המוצר לטיפול בשבץ נועד להיות זול יותר, כאשר בעבר נקבה החברה במחיר של סביב 19.8 אלף דולר. כמו כן, המוצר אמור להיות גם נעים ונוח יותר ללבישה ושימוש. המטרה של הטיפול באמצעות המכשיר היא להקל על המטופל בהליכה טבעית ככל האפשר בתחילת תקופה השיקום שלו, כדי לאפשר לו להתאמן בהליכה ובתקווה עם הזמן להשיב את היכולת. המוצר אמור, על-פי תוכניות החברה, להגיע לשוק בתחילת 2019.

ריווק רשמה ב-2017 הכנסות של 7.8 מיליון דולר ממכירת המוצר ה"מוליך" שלה למשותקי גפיים בשוק הביתי. 107 מערכות נמכרו, כאשר עבור 44 מהן התקבל שיפוי ביטוחי מחברות הביטוח האמריקאיות ומה-VA, הארגון הרפואי של חיילי וגמלאי צבא ארה"ב. השיפוי הביטוחי עדיין מהווה את אחת המגבלות המשמעותיות לחדירת המוצר הראשון לשוק, שכן המוצר יקר ומיועד לשימוש אישי.

הרווחיות הגולמית ב-2017 השתפרה ל-40% לעומת 13% ב-2016. ההפסד הנקי עמד על 24.7 מיליון דולר, לעומת 32.5 מיליון דולר ב-2016. החברה פרסמה תחזיות להכנסות של 9-11 מיליון דולר ב-2018.

ריווק גייסה בתחילת החודש 20 מיליון דולר מהחברה ההונג-קונגית Timwell Corporation, אשר מפתחת ומשווקת מכשור רפואי בסין. בסוף 2017 היו בקופת החברה כ-14 מיליון דולר.

מניית החברה ירדה ב-92% מאז ההנפקה ב-2014 וב-47% מתחילת השנה.