באופנהיימר מורידים את המלצה למניית אורמת ל"תשואת שוק"

באופנהיימר סבורים כי גם במחיר הנוכחי - כ-56 דולר - המניה יקרה מדי • הורידו שלשום את המלצתם למניית אורמת מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" (Perform), ללא מחיר יעד • בנק ההשקעות: "למרות הירידות האחרונות במניה היא עדיין נסחרת בפרמיה על המכפיל ההיסטורי הממוצע, ובפרמיה ביחס לקבוצת ההשוואה"

יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל / צילום: איל יצהר

מנייתה של חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת  אמנם נחלשה בחודשיים האחרונים, מאז שהגיעה לשיא של כ-70 דולר בסוף ינואר, אך באופנהיימר סבורים שגם במחיר הנוכחי - כ-56 דולר - המניה יקרה מדי.

כלכלני אופנהיימר הורידו שלשום את המלצתם למניית אורמת מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" (Perform), ללא מחיר יעד. האנליסט נואה קיי כתב, כי "למרות הירידות האחרונות במניה, המניה עדיין נסחרת בפרמיה על המכפיל ההיסטורי הממוצע, ובפרמיה ביחס לקבוצת ההשוואה".

להערכתו, הביצועים החזקים שמציגה הנהלת אורמת מובילים לכך שמשקיעים נותנים לחברה קרדיט, ומעריכים שתשיג את יעדיה לטווח הארוך. גם באופנהיימר סבורים שהיעד של אורמת - של EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בסך 600 מיליון דולר בשנת 2022 - הוא בר-השגה, אך להערכת האנליסט ייתכן שהביצועים הטובים של החברה כבר מתומחרים במחיר הנוכחי של המניה.

לפיכך, הוא ממליץ לא להגדיל החזקה במניה בשלב זה, אלא אם המניה תרד לכיוון 50 דולר (קרוב יותר למכפיל ה-EBITDA הממוצע של אורמת); או שהחברה תעדכן על אפסייד ליעדי הטווח הארוך לאחר השלמת רכישת US Geothermal, שעליה דיווחה בינואר האחרון, ושעדיין לא הושלמה.

אורמת, המנוהלת על-ידי יצחק אנג'ל, פועלת בשני מגזרים: במגזר המוצרים היא מקימה תחנות כוח גיאותרמיות עבור לקוחות, ובמגזר החשמל היא מחזיקה בבעלות על התחנות האלה.

באופנהיימר מציינים שכיום המניה נסחרת במכפיל EV/EBITDA של 10.2, בהשוואה לממוצע ההיסטורי של 9.5, ובהשוואה למתחרות שנסחרות במכפיל של 8.3-7.3. אמנם לדברי האנליסט היו לאחרונה גם עסקאות במכפיל של 11 בשוק הגיאותרמי, אך לדבריו אורמת צריכה להיסחר בדיסקאונט מסוים בשל תמהיל הפעילויות שלה.

בהקשר של היעדים לטווח הארוך, באופנהיימר כותבים כי חלק ניכר מתוכניות הצמיחה מבוסס על צמיחה בשווקים בינלאומיים, לדוגמה בניית שני פרויקטים חדשים באתיופיה, והזדמנויות בניו זילנד, בקניה, במקסיקו ובסין. בעוד שחלק מהשווקים הם בעלי צמיחה גבוהה בביקושים לחשמל, ובעוד שבאופנהיימר סבורים שההתפתחות בשווקים הבינלאומיים היא חוזק תחרותי של אורמת, הם סבורים שמדובר גם בהגדלת הסיכון בפעילות החברה.

האנליסט מתייחס גם לפעילות אורמת בשוק אגירת האנרגיה, שאליו אורמת נכנסה עם רכישת Viridity בשנה שעברה, ולהערכתו אורמת תיתקל בשוק תחרותי, שכולל שחקנים ממומנים היטב.

אורמת סיימה את 2017 עם הכנסות של 693 מיליון דולר ו-EBITDA של 344 מיליון דולר. החברה מצפה לרשום ב-2018 הכנסות של 712-688 מיליון דולר (התחזית עדיין לא כוללת את תרומת הרכישה של US Geothermal, ו-EBITDA של 365-355 מיליון דולר. בעלת המניות הגדולה באורמת היא ORIX היפנית, שרכשה את מניות קרן פימי ומשפחת ברוניצקי בשנה שעברה, בעסקה של 630 מיליון דולר ובמחיר של 57 דולר למניה.