המדינה לבג"ץ: לדחות את הדיון על מבקשי המקלט ליום רביעי

זאת על-מנת ש"השליח המיוחד" שנשלח מטעם ישראל לאוגנדה יוכל להשתתף בדיון ולהציג לבית המשפט את ההתפתחויות בנושא • העותרים מתנגדים לדחייה

מבקשי מקלט / צילום: רויטרס
מבקשי מקלט / צילום: רויטרס

המדינה מבקשת מבג"ץ לדחות את הדיון בעניין מבקשי המקלט ליום רביעי, על-מנת ש"השליח המיוחד" שנשלח מטעם ישראל לאוגנדה יוכל להשתתף בדיון ולהציג לבית המשפט את ההתפתחויות בנושא, במעמד צד אחד.

הדיון בעתירה נקבע ליום שלישי הקרוב, לבקשת המדינה. כעת מציינת המדינה בבקשת הדחייה כי "נוכח ההתפתחויות שחלו בימים האחרונים, חל שינוי במצב העובדתי אליו התייחסות העתירות, בפרט ביחס למדינה השלישית השנייה (אוגנדה, ב' ש')".

אותו שליח מיוחד עתיד לנחות בארץ ביום רביעי בבוקר, ולכן מבקשת המדינה לדחות את הדיון לאותו היום בשעות אחר-הצהריים, על-מנת לאפשר את השתתפותו.

העותרים התנגדו לבקשה וציינו כי מבקשת המדינה עולה כי "השליח נדרש להגיע לדיון על-מנת להציג בפני השופטים הנכבדים את ההתפתחויות במשא-ומתן עם המדינה השלישית, ולא כדי להציג הסכם חדש מוגמר. ככל שהמדינה השלישית השנייה הינה אוגנדה, הרי שלאור הצהרת שר החוץ האוגנדי כי אין הסכם עם ישראל ('אם מבקשי המקלט יגורשו מישראל ויגיעו לאוגנדה, נתעקש שחברות התעופה יחזירו אותם למקום שממנו הם הגיעו'), נראה כי משא-ומתן זה נועד רק כדי לדחות את הקץ, וספק אם בכלל השליח יחזור במועד הדיון". 

העותרים הוסיפו כי "בקשת המשיבים (המדינה, ב' ש') להמשיך במצב אי-החוקיות ולהחזיק כ-200 כלואים בסהרונים כדי שימתינו בסבלנות למקרה שאולי בעתיד מדינת ישראל תגיע להסכם חדש עם אוגנדה, רואנדה או כל מדינה, היא בקשה שערורייתית".