בר רפאלי התחייבה להעביר מסמכים לפרקליטות - והדיון בוטל

ביהמ"ש אמור היה לדון היום, בנוכחותן של בר וציפי רפאלי, בבקשת הפרקליטות לאכוף על הדוגמנית ואמה לציית לצווים שניתנו ב-2016, במסגרתן נדרשו למסור לחוקרי רשות המסים פרטים ומסמכים אודות חשבונות בנק שלהן בחו"ל • במקביל השתיים ביקשו לקיים את הדיונים בתיק בדלתיים סגורות

בר רפאלי / צילום: שלומי יוסף
בר רפאלי / צילום: שלומי יוסף

הדיון שאמור היה להתקיים היום (ב') בעניינה של הדוגמנית בר רפאלי, החשודה בהעלמת מס בהיקף של מיליוני שקלים, ואמה, ציפי רפאלי, בבית משפט השלום בתל-אביב, בוטל - לאחר שרפאלי התחייבה להעביר מסמכים לפרקליטות. במקביל השתיים ביקשו לקיים את הדיונים בתיק בדלתיים סגורות. 

הנושא שעומד במרכז הדיון שאמור היה להתקיים היום הוא בקשת הפרקליטות מבית המשפט לאכוף על רפאלי ואמה לציית לצווים שניתנו כבר ב-5 באפריל 2016, במסגרתן נדרשו בר ואמה למסור לחוקרי רשות המסים פרטים ומסמכים אודות חשבונות בנק שלהן שהתנהלו או מתנהלים בחו"ל בבנקים UBS, קרדיט סוויס ו-Bank Of Cyprus.

בבקשה שהוגשה בעניינן של השתיים על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) באוקטובר 2017, ביקשה הפרקליטות בשם חוקרי רשות המסים לקבל מסמכים נוספים, בנימוק שהם רלוונטיים לחקירה נגד רפאלי ונוגעים לחלק מחשבונות הבנק הנ"ל.

בבקשת הפרקליטות צוין בנוסף כי מאז הומצאו הצווים לבאי-כוחן של בר וציפי רפאלי, חוקרי רשות המסים פנו ושבו ופנו אליהן בניסיון לקבל את המסמכים, אך לא נענו.

עוד צוין בבקשת הפרקליטות כי עד היום לא רק שהמסמכים לא הועברו לידיהם, אלא שהמשיבות או באי-כוחן לא העבירו אסמכתאות כלשהן המעידות כי פנו בכלל לבנקים הזרים בבקשה לקבל חומרים אלה. לפי באי-כוח המדינה, המשיבות מערימות קשיים על קבלת המסמכים, בכך שאינן פונות בעצמן לבנקים הזרים לצורך קבלת המידע, אלא שולחות את בא-כוחן, לו מסרבים הבנקים להעביר מסמכים, בהיותו צד שלישי לחשבון המשיבות.

לאור העובדה שרפאלי ואמה לא צייתו לצו בית המשפט, השופט הרמלין קבע אתמול דיון נוסף בפניו, שהיה אמור להתקיים היום, תוך שהוא מחייב את המשיבות להתייצב בעצמן לדיון שנקבע. ואולם, כאמור, הדיון בוטל היום לאחר שרפאלי התחייבה להעביר מסמכים לפרקליטות. 

"הטבות סלב" 

במהלך חודש אוגוסט 2017 "התפוצצה" פרשת החשדות נגד הדוגמנית המפורסמת. לפי החשד, החוזים לדירות מגוריה של רפאלי נחתמו עם אחיה ואמה, כדי להסתיר את העובדה שהיא מתגוררת בארץ; וכך העלימה הדוגמנית את המס המחויב לכאורה על הכנסותיה באותן שנים, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

בנוסף, רפאלי ואמה נחשדות בקבלת "הטבות סלב" בגין מגורים, שימוש במכוניות ו"הנחות סלב" בשווי של יותר ממיליון שקל, שלא דווחו כהכנסה על-ידן. על-פי פקודת מס הכנסה, תושב ישראל מחויב במס הכנסה על הכנסות שהפיק בכל העולם; ואילו תושב חוץ מחויב בהכנסות רק על הכנסות שהפיק בישראל.

הגדרת התושבות בפקודת מס הכנסה נעשית על-פי חזקה של מספר הימים שבהם האיש נמצא בישראל וכן על-ידי מבחן מהותי של "מרכז החיים", הבוחן את הקשרים ואת מרב הזיקות של אותו אדם לישראל, לרבות החזקת דירה ורכב, בני משפחה, זיקות כלכליות ועוד.