ארבעה מגדלי משרדים בפ"ת שווקו עם 2,400 חניות

בסר, שבונה את הפרויקט, נהנית מתקן ישן שמאפשר לה להציע פי שישה מקומות חניה ביחס למקובל כיום בשוק

פרויקט בסר סיטי במתחם "אסם". מגדלים במקום במבההדמיה / באדיבות בסר
פרויקט בסר סיטי במתחם "אסם". מגדלים במקום במבההדמיה / באדיבות בסר

קבוצת הרכישה שאירגנה חברת בסר, שבבעלות נחשון קיויתי, תתחיל בקרוב בעבודות להקמת ארבעה מגדלי משרדים בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ורבין בפתח-תקווה, על הקרקע שבה שכן במשך שנים מפעל אסם - כך נודע ל"גלובס".

בניגוד לציפיות, ארבעת המגדלים שזכו לכינוי "פרויקט בסר סיטי", יוקמו בבת-אחת, וזאת לאחר ששטחי המשרדים בשלושה מארבעת המגדלים שווקו במלואם, ו-80% משטחי המשרדים במגדל הרביעי שווקו אף הם. ארבעת המגדלים יכללו 30 קומות כל אחד וכ-150 אלף מ"ר שטחי משרדים בסך-הכול, וזאת בנוסף ל-2,400 מקומות חניה, ו-25 אלף מ"ר שטחי מסחר שנותרו בבעלות בעלי הקרקע. היקף ההשקעה בפרויקט, שכולל את עלות הקרקע ועלות הבנייה, מסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

על פי הערכות, אחת הסיבות להצלחת השיווק, הוא תקן החניה הישן של התוכנית שמעניק פי שישה מקומות חניה ביחס לתקן החדש. עובדה זו העניקה לפרויקט יתרון על פני פרויקטים חדשים אחרים למשרדים בפתח-תקווה, שקצב השיווק שלהם איטי, בין השאר בשל תקן חניה מופחת.

בשבועות האחרונים השלימה הקבוצה גם את הוצאת היתר הבנייה לפרויקט ובגינו שילמה לעיריית פתח-תקווה אגרות בסך מצטבר של 90 מיליון שקל. את הפרויקט, שתכנן האדריכל אבנר ישר, תבצע עבור הקבוצה חברת עומר הנדסה. בנק הפועלים יעניק לקבוצה אשראי להקמת הפרויקט, לרבות לבעלי הקרקע שיקימו את שטחי המסחר בפרויקט. תחנת הרכבת הקלה שתוקם בסמוך לפרויקט תכלול גשר הולכי רגל שיעניק גישה ישירה לפרויקט.

מדובר בחטיבת קרקע גדולה בת כ-30 דונם הממוקמת בצומת הצירים ז'בוטינסקי ורבין, סמוך למרכז הרפואי בילינסון, מול קניון אבנת ובית המשפט המחוזי. בשנת 2008 נסגר מפעל אסם שפעל במשך שנים על הקרקע והועבר אל העיר שדרות. את האופציה לרכישת הקרקע קיבלה בסר בשנת 2016 מבעלי הקרקע - שלמה ברונר, שוקי שרון, אורי וולפסון וחיים לבקוביץ, שנותרו הבעלים של שטחי המסחר בפרויקט, ושל החניון הציבורי שיוקם במסגרת הפרויקט, מלבד מקומות החניה של הפרויקט.

"בניגוד לכל נבואות הזעם על הצפה בשטחי משרדים, ולמרות שהתלבטנו אם לבנות את הפרויקט בשלבים או בבת-אחת, שיווקנו את שלושת הבניינים במלואם ועוד 80% מהבניין הרביעי", מסר מנכ"ל בסר נחשון קיותי. "לאחרונה הסתיימו עבודות החפירה והדיפון וכעת הוצאנו היתר בנייה לכל הפרויקט, כך שבבת-אחת יוקמו בפתח-תקווה ארבעה מגדלי משרדים שיתאכלסו בתוך 3.5 שנים".

קיויתי ציין כי "ללא ספק, לעובדה שהפרויקט כולל 2,400 מקומות חניה, הייתה תרומה גדולה לשיווק שלו. כשהפרויקט כולל את תקן החניה החדש, עם מספר מצומצם של מקומות חניה, יש קושי בשיווק שלו לרוכשים פוטנציאליים. הישראלי עדיין רוצה חניה מה שמסביר את השיווק המהיר של הפרויקט. יתרון נוסף בפרויקט שלאנשים שיבואו לבקר בו, יהיה חניון ציבורי, דבר שאין בכל פרויקט היום". עורכי הדין שמלווים את הפרויקט הם רועי מקוב ומשה הוברמן.